sosiaalinen-media-ideoita-2019-ultimate-cheat-sisu-digitaalinen-sisu-digitaalinen

120 sosiaalisen median sisältöideaa - täydellinen huijauslista

Kaipaatko epätoivoisesti uusia ideoita siitä, mitä julkaista sosiaalisessa mediassa?

Olet tullut oikeaan paikkaan.

Tämä "120 ideaa sosiaalisen median sisältöön - perimmäinen huijausluettelo" on sinua varten.

Kattava luettelomme pitää luovuutesi kukoistamassa pitkään.

Sosiaalisen median sisältöideat eivät enää koskaan lopu kesken - ainakaan tulevien neljän kuukauden aikana!

Kerran kysyin asiakkaalta, "Mikä on sinun kipupisteesi sosiaalisen median hallinnoinnissa?"

Ajattelin, että hän vastaisi, että tarkoituksena on tuottaa laadukasta sisältöä.

"Keksiä uusia ideoita joka ikinen päivä", hän sanoi. "Usein huomaan juuttuneeni paikoilleni enkä keksi mitään mielenkiintoista jaettavaa asiakkailleni. Se on turhauttavaa."

On totta, että aivoriihi on yksi vaikeimmista osista minkä tahansa sosiaalisen median kampanjan toteuttamisessa.

Markkinoijien odotetaan huolehtivan useista sosiaalisista profiileista ja pitävän ne ajan tasalla tuoreella sisällöllä nälkäisille seuraajille.

Uusien ideoiden keksiminen ja laadukkaan sisällön luominen jatkuvasti ei ole helppoa. Kuten monien muidenkin haasteiden kohdalla, paras vaihtoehto on ottaa yksi asia kerrallaan. Juuri siksi tarvitset tätä laajaa luetteloa inspiraation lähteeksi.

Aloittaessasi kiinnitä huomiota siihen, mikä toimii parhaiten yrityksellesi ja mistä yleisösi on eniten kiinnostunut. Mitä enemmän tiedät asiakkaista, sitä helpompi on luoda sellaista sisältöä, josta he pitävät.

Valmiina? Ole hyvä!

————————————————

1. Jaa uusin blogikirjoitus verkkosivustoltasi
2. Jaa kuva/ video tuotteestasi
3. Jaa kuva/video yrityksesi toimistosta.
4. Jaa valokuva/video, joka esittelee yrityksesi ihmisiä ja kulttuuria.
5. Jaa pala yrityksesi historiaa
6. Jaa kulissien takainen kuva/video.
7. Jaa yrityksesi viimeisimmät uutiset ja ilmoitukset.
8. Jaa asiakkaan arvostelu/ suosittelu
9. Haastattele asiakasta/asiakasta


10. Pyydä yleisöltäsi arvosteluja tai suositteluja
11. Jaa alan uutinen
12. Jaa nopea vinkki/ neuvo alaltasi
13. Jaa kuva/ video tapahtumasta/ työpajasta/ konferenssista, johon yrityksesi osallistui.
14. Julkaise merkkikuva
15. Mainosta tapahtumaa, johon yrityksesi aikoo osallistua.
16. Julkaise vastaus asiakkaiden/asiakkaiden usein esittämään kysymykseen.
17. Jaa oma tai kuratoitu infografiikkasi
18. "Kysy asiantuntijalta" - Kutsu vaikuttaja/alan johtaja keskusteluun.
19. Jaa linkki ilmaisiin resursseihisi (e-kirjat, valkoiset paperit, infografiikat tai muu ladattava sisältö).


20. Jaa hyödyllinen resurssi muilta
21. Jaa podcast-jakso (Tai aloita oma podcast!)
22. Jaa uusi työpaikkaluettelo/ilmoitus
23. Jaa ilmoitus uudesta työntekijästä/tiimin uudesta jäsenestä.
24. "Tänä päivänä historiassa"
25. Kerro yrityksesi järjestämästä tapahtumasta
26. Jaa kiehtova kuva ja pyydä yleisöäsi/ fanejasi arvaamaan, mikä se on.
27. Jaa inspiroiva/ motivoiva/ humoristinen sitaatti.
28. Kerro yrityksesi saavutuksista/ palkinnoista
29. Jaa yrityksesi virstanpylväs


30. Jaa yrityksesi syntymäpäivä
31. Jaa yrityksesi taloudelliset tulokset, jos olet suuri pörssiyhtiö
32. Kysy asiakkailtasi, mitä tuotteita tai palveluja he haluaisivat sinun tarjoavan.
33. Pyydä asiakkailta palautetta uudesta ominaisuudesta, projektista, tapahtumasta tai postauksestasi.
34. Jaa ohje/opas, jossa selitetään, miten jokin ominaisuus tai työkalu toimii.
35. Jaa arvostelu omasta tuotteestasi tai tuotteesta, jota yrityksesi käyttää ja jonka seuraajasi kokevat hyödylliseksi.
36. Julkaise luovaa/ odottamatonta käyttöä tuotteellesi
37. Pyydä fanejasi lataamaan kuvia, joissa he käyttävät tuotteitasi, ja merkitse yrityksesi.
38. Jaa käyttäjien tuottamaa sisältöä
39. Jaa vanha, hyvin menestyvä blogikirjoitus uudelleen.


40. Käytä vanhaa resurssia uudessa muodossa (esimerkiksi muunna pitkä blogikirjoitus infografiikaksi).
41. Nosta esiin asiakas/ hanke/ tapaustutkimus
42. Jaa jotain hauskaa, kuten meemejä tai GIF-kuvia (T.G.I.F).
43. Jaa tuleva loma
44. Jaa kausitieto/kuva/ video
45. Järjestä tietokilpailu
46. Järjestä kilpailu
47. Järjestä lahjakortti
48. Järjestä "pikamyynti"
49. Järjestä kysely


50. Keskustelun käyminen jostakin aiheesta
51. Jaa määräaikainen tarjous tuotteesta tai palvelusta.
52. Pyydä faneiltasi sisältöideoita
53. Pyydä fanejasi/seuraajiasi vastaamaan kyselyyn.
54. Jaa kurkistus/esikatselu uudesta tuotteesta/ominaisuudesta/tapahtumasta.
55. Täytä tyhjä ja aiheet vaihtelivat liiketoimintaan/tuotteeseen liittyvästä teollisuuteen liittyvästä lomasta ja juhlallisuudesta satunnaisiin aiheisiin.
56. Jaa järkyttävä tilasto tai kiehtova tosiasia.
57. Jaa parhaiten menestynyt viesti uudelleen
58. Edistä kumppania tai tuotemerkkiä, joka täydentää liiketoimintaasi.
59. Anna suosionosoitus toiselle paikalliselle yritykselle tai organisaatiolle.


60. Jaa mielenkiintoinen alan tutkimus/löydös
61. Yhteenveto tutkimuksen/raportin pääkohdista
62. Jaa lempikirja
63. "Päivä suunnittelijan/ kehittäjän/ johtajan/ toimitusjohtajan elämässä".
64. "Matka muistojen kaistalle" ja kerron liiketoiminnan alkuaikojen tapahtumista.
65. Suosittele seuraamaan alan johtavaa toimijaa sosiaalisessa mediassa
66. "Otsikoi tämä" ja pyydä fanejasi keksimään luovia kuvatekstejä valokuvaan.
67. Jaa Youtube-video
68. Jaa ennuste ajankohtaisesta tapahtumasta ja tapahtumasta.
69. Tee postaussarja merkityksellisestä aiheesta


70. Julkaise linkki rahankeräykseen ja kannusta seuraajiasi tukemaan jotain asiaa.
71. Pyydä työntekijöitäsi luomaan oma kuva/ blogikirjoitus/video ja jakamaan ajatuksensa.
72. Esittele tietty työntekijä/tiimin jäsen
73. "Kuukauden työntekijä"
74. Kysy yrityksestäsi yksinkertainen peruskysymys, johon yleisösi voi vastata nopeasti.
75. Jaa hauska tai tunteellinen tarina, joka liittyy yritykseesi.
76. Kerro oma tarinasi tai tarina yrityksestä.
77. Jaa luova mainos
78. Ota kuva työtilasta/työpöydästäsi.
79. Jaa uutisia, jotka ovat kiinnostavia ja trendikkäitä yhteisön keskuudessa (Slush? Suomen "lippulaivakirjaston" Oodin avaaminen ?)


80. Järjestä live-tapahtuma/-tarina (kyselytunti, live-keskustelu fanien kanssa, kulissien takainen tilaisuus, kurkistus jne.)
81. Kysy faneiltasi, mistä he pitävät ja mistä eivät pidä verkkotapahtumassasi.
82. Jaa vaikuttajan tai ajatuksen johtajan viesti, joka on merkityksellinen tai relevantti.
83. "Throwback Thursday"
84. Kerro yksi kerta, kun asiakas opettaa sinulle jotain
85. Jaa uusin sähköpostisi/uutiskirjeesi
86. Korjaa toimialaanne liittyvä yleinen väärinkäsitys.
87. Jaa toimialaanne liittyvät suurimmat myytit
88. Kiitä asiakkaitasi heidän tuestaan
89. Kysy monivalintakysymys


90. Kysy lyhyt kysymys tai kyllä/ei-kysymys.
91. Kysy tosi/väärin -kysymys
92. "Suosituin fanisi"
93. Jaa kuva jostain hauskasta, mielenkiintoisesta, ajatuksia herättävästä, suloisesta tai herttaisesta asiasta.
94. Jaa nippelitietoa tiimisi jäsenistä
95. Julkaise valokuva, pyydä faneja arvaamaan, missä olet käynyt, tai jaa siitä jokin triviaali tieto.
96. Kerro henkilökohtainen asia, kuten mihin olet menossa päivän aikana tai mitä teit eilen.
97. Jaa luettelo tuotteeseen tai palveluun liittyvistä tee-se-itse-ehdoista.
98. Kerro yrityksesi visio ja missio
99. Jaa ryhmät/yhdistykset, joihin yrityksesi kuuluu.


100. Jaa yritykseesi liittyvää visuaalista materiaalia (mainosbannerit, esitteet, käyntikortit).
101. Jaa yrityksesi tai toimialasi kannalta merkityksellinen sarjakuva.
102. Jaa ote lukemastasi kirjasta.
103. Jaa linkkejä muihin sosiaalisen median profiileihisi ja pyydä seuraajiasi liittymään sinne.
104. Jaa tietoa muista yritysten omistajista ja tee ristiinmainontaa.
105. Haastattele yrityksen omistajaa tai tiimin jäsentä
106. Aloita 30 päivän haaste
107. Järjestä kuukausittainen/viikoittainen sarja (pyöreän pöydän keskustelu, podcast, AMA jne.).
108. Ota sosiaalinen media haltuun 24 tunnin ajan liikekumppaneiden tai alan vaikuttajien kanssa.
109. Suorita sosiaalinen yksinoikeustarjous


110. Keskustelkaa menestyksestä ja siitä, miten menestystä voi saavuttaa
111. Puhutaan epäonnistumisesta ja siitä, mitä ei pidä tehdä epäonnistumisen välttämiseksi.
112. Jaa käsinkirjoitettu/ käsin piirretty/ mind map -muistikartta.
113. Jaa tarkistuslista jonkin asian saavuttamiseksi
114. Jaa tapahtuman sponsorointi
115. Jaa ajatuksesi paradoksista
116. Kerro mielipiteesi jostakin yhteisössäsi/yhteiskunnassasi/maassasi esiintyvästä ongelmasta.
117. Kerro virheestäsi, mitä menetit ja mitä opit.
118. Jaa uusi oivallus arkisesta, päivittäisestä asiasta.
119. Anna tunnustusta mentorillesi/neuvonantajallesi, joka auttaa sinua vaikeina aikoina.

Siinä se on - "2021 lopullinen luettelo 120 sosiaalisen median sisältöideasta".

Jos olet julkaissut samantyyppistä sisältöä yhä uudelleen ja uudelleen, on aika tehdä muutos ja kokeilla joitakin näistä ideoista.

Anna luovuutesi virrata! Sosiaaliset syötteesi ja asiakkaidesi syötteet eivät enää koskaan tunnu tylsiltä.

———————————————–

Onko muita ideoita, joita käytät sosiaalisen median markkinoinnissa ja jotka puuttuvat listaltamme?

Tiedätkö muita luovia viestejä, joita brändit kokeilevat?

Kerro meille alla olevissa kommenteissa.

————————

Nyt kun sinulla on sisältöideat periaatteessa koko vuodeksi, voit työstää digitaalisen markkinoinnin strategioita, joissa on top 10 sosiaalisen median markkinointitrendit vuonna 2021, tai valmistella yritystäsi uudelle vuosikymmenelle käyttämällä 5 suurinta liiketoimintatrendiä vuonna 2021.

Seuraa Sisu Digital lisää sosiaalisen median sisältöideoita, digitaalisia markkinointistrategioita, ajankohtaisia uutisia ja näkemyksiä.

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

s-commerce

Mitä sinun on tiedettävä S-kaupasta

Jos E-commerce (EC) on lyhenne sanoista Electronic Commerce (sähköinen kaupankäynti), S-commerce (SC) tarkoittaa Social Media Commerce (sosiaalisen median kaupankäynti) - tavaroiden ja palveluiden ostaminen ja myyminen.

Lue lisää "
Ovatko facebook-mainokset kuollutta sisältöä-markkinointisuppilo

Ovatko B2B Facebook-mainokset kuolleet, ja miten mukautettu sisältömarkkinointisuppilo voi auttaa täyttämään tyhjiön?

Facebook oli ennen loistava optimoimaan kampanjoita oikeiden KPI:iden mukaan valtavan käyttäjätietokantansa ansiosta. ATT:n isku - mitä jää jäljelle B2B-markkinoinnille Facebookissa? Meidän on keskityttävä kestävämpään, tuloshakuisempaan liidien tuottamis- ja konversiostrategiaan. Esittelyssä: Sisältömarkkinoinnin suppilostrategia, joka on optimoitu iOS 14.5:lle.

Lue lisää "