Emojit ja tarrat eivät ole enää viime vuosina olleet suosittuja tekstissä. Sen sijaan GIFit ja meemit hallitsevat sosiaalisen median kanavia ja chat-sovelluksia. Kaikki niistä eivät ole hauskoja ja positiivisia, mutta meemit ovat muuttamassa viestintätapaa mielenkiintoisena tapana lisätä yhteisön sitoutumista.
Tässä artikkelissa sinut yllättävät viime vuosien memetic-median tosiasiat. Lopussa viesti, on joitakin hyödyllisiä takeaways että olet yrityksesi saa etuja sosiaalisen median markkinointi.
- Miksi memetic media on kuuma vuonna 2021?
- Meemit ja GIFit ovat nyt viestinnän keskeisiä elementtejä.
- Ne eivät kuitenkaan ole pelkästään positiivisia ja suloisia...
- Niiden avulla voidaan manipuloida käyttäjien näkökulmaa.
- 55% 13-35-vuotiaista, jotka lähettävät meemejä joka viikko.
- Meemien maininnat lisääntyivät viimeisten 13 kuukauden aikana: elokuun 2019 19,8 miljoonasta maininnasta 24,9 miljoonaan heinäkuussa 2020 (+26%).
- Meemit sisältävät vanhan koulukunnan elokuvia, sarjoja ja pop-kulttuuria, jotka voivat olla uuden ajan katalysaattori markkinoinnissa. Lue lisää meemeistä!
- Sonyn PS5 julkaisi trailerin tuotteensa uudesta ulkoasusta ja sai nopeasti käyttäjien reaktiot. Tämä formaatti on hyvin yksinkertainen, mutta se saa merkittävää sitoutumista 180K:lla.
- Päätelmät:
- Jaa ja rohkaise käyttäjien luomia meemejä (UGM).
- Seuraa tuotemerkkisi logoa
- Ole varovainen sen suhteen, mitä julkaiset
- Tarkista asetukset
- Seuraa sisudigital.fi:tä saadaksesi uusimmat markkinointiuutiset ja sosiaalisen median trendit.
Saat lisää markkinointiuutisia ja sosiaalisen median vinkkejä. Klikkaa täällä!