3 B2B's, jotka tekevät Instagram-markkinointia paremmin kuin useimmat muut.

3 B2B-yritystä, jotka tekevät Instagram-markkinointia paremmin kuin useimmat.

Olemme täällä todistaaksemme, että B2B:n ja Instagram-markkinointi ei ole eri asia kuin ranskalaiset perunat ja jäätelö.

Hyvät B2B-markkinoijat,.

Tiesitkö, että vuosi 2020 ja kaikki sen tuomat asiat olivat nostaneet Instagramin aktiivisen käyttäjäkunnan yli miljoonaan käyttäjään? 1 miljardi?

Kun taas B2C:t ovat käynnissä ehdottomasti ja hyödyntävät luovaa sisältömarkkinointia, useimmat B2B-yritykset ovat kamppailleet löytääkseen jalansijaa tällä erittäin visuaalisella alustalla.

Opi ammattilaisilta. Olemme tunnistaneet 3 B2B-yritystä, jotka tekevät Instagram-markkinointia paremmin kuin useimmat muut, ja kuinka me voimme olla heidän kaltaisiaan.

Mutta ensin -

.

Käydäänpä läpi muutamia faktoja.

IG B2B1

Tunne, että FOMO vielä?

Älä huoli. Meillä on sinut täällä.

Inspiroimaan ja käynnistämään matkasi B2B Instagram-markkinoinnin mestariksi, tässä on 3 B2B-yritystä, joilla on 3 eri markkinarakoa, jotka ovat vain naulaamalla sen.

.

Kun he ottavat #CreativityForAll-ohjelman käyttöön.

Luottaminen visuaalisesti pysäyttävä mediassa varastaa huomiota, Adobe jättää itse asiassa raskaimman työn luovalle yhteisölleen.

Adobe 1
Adoben näkemys B2B:n Instagram-markkinoinnista.

1,1 miljoonaa seuraajaa, ja olisi huolimatonta olla mainitsematta Adobea ja heidän loistavaa, niin yksinkertaista ja keskeistä Instagram-markkinointistrategiaansa: käyttäjien tuottamaa sisältöä (UGC).

(...jotka ovat ällistyttävän, henkeäsalpaavan, häkellyttävän kauniita.)

Kun luova jättiläinen kuratoi ja esittelee taideteoksia, se ei koskaan jätä mainitsematta taiteilijoita, jotka ovat tekijöitä eri puolilta maailmaa - #CreativityForAll. Tämä ei ole vain fiksu tapa soft-sell tuotteitaan, mutta Adobe myös voimaannuttaa ja kohottaa yhteisönsä jäseniä ja antaa heille lisää profiilinäkymiä ja seuraajia.

Tämän lisäksi Adoben oma #Naiset luovat keskiviikkona ja lukemattomat muut yhteiskunnallista tietoisuutta edistävät kampanjat voittavat myös yleisönsä sydämen kerta toisensa jälkeen.

.

Päätelmät:

  • Adobe on menestynyt B2B-brändi Instagramissa, koska se osaa käyttää käytä Instagram-markkinointia asianmukaisesti UGC:n kanssa, toisin kuin Instagramin omaksuminen markkinoinnin vuoksi epäaidoilla, puutteellisilla viesteillä.
  • Ne onnistuvat myös rakentamaan ja vaalimaan kannustavaa yhteisöä, joka on olennaisesti niiden brändin lähettiläitä.
  • Sinulle: B2B-yrityksenä, joka lähestyy Instagram-markkinointia, sinun on tuotava esiin yrityksesi kulttuuri ja arvot ja samalla ymmärrettävä, kuinka vahvaa sosiaalista vaikutusta voit saada aikaan kohdeyleisöllesi. Näin voit keskustella ja luoda yhteyden yleisöösi, olipa kyseessä monikansallinen yritys tai yhden miehen bändi.

.

Kun he harjoittavat sitä, mitä saarnaavat

Mailchimp auttaa pieniä yrityksiä tekemään suuria asioita.

Mailchimp on markkinoinnin jättiläinen, joka on yksinomaan joka on suunniteltu nostamaan ja voimaannuttamaan pienyrityksiä. B2B:n visio ja missio ovat hyvin esillä heidän Instagram-profiilissaan - tällä hetkellä yli 130 000 seuraajan poppoo.

Mailchimp 1
Mailchimpin markkinointistrategiassa keskitytään sen yhteisöön ja ihmisiin.

Niissä tuodaan esiin pienten yritysten omistajien tarinoita: miten he ovat aloittaneet ja kasvaneet Mailchimpin palveluiden avulla. Tämän seurauksena Mailchimpin markkinointiviestit eivät ole koskaan samoja in-your-face lajit - niiden esillä olevat asiakkaat ovat parhaat sanansaattajat.

Visionsa mukaisesti Mailchimpillä on jopa erityinen @mailchimppresents esitellä yrittäjille luotuja viihdyttäviä ja opettavaisia sisältöjä. Tämä on tehokas tapa vahvistaa brändin asemointia, mutta se osoittaa myös, että he välittävät.

Toisaalta: @mailchimp tarjoaa runsaasti ainutlaatuisia kuvituksia, kauniita kuvia ja animoituja videoita. Luovuus ja viehättävä omaperäisyys ovat jo pitkään olleet brändin imagon synonyymejä - oletko koskaan antanut tassua heidän maskotilleen Freddielle?

3 B2B-yritystä, jotka tekevät Instagram-markkinointia paremmin kuin useimmat. Mailchimp.
Kerro Fredille, kun olet julkaissut sähköpostikampanjan!

 .

Päätelmät:  

  • Mailchimpin Instagram-markkinointistrategiassa ei yritetä keuliminen sen palvelutvaan pikemminkin edistää brändi, sen eetos ja yhteisö. Tämä tekee Mailchimpistä keskuksen, joka vetää puoleensa sen täsmällistä kohderyhmää (yrittäjät, pk-yritykset).
  • Sinulle: B2B-brändit voivat harkita Instagramissa räätälöityä markkinointistrategiaa, joka sopii parhaiten niiden yleisöön ja tavoitteisiin, ei välttämättä yleistä.

.

Kun he tietävät, mihin sattuu

Se alkoi todellisesta tarpeesta kommunikoida, ja sitä on kokeiltu ja päivitetty paljon, Slack on sittemmin päässyt Piilaakson kuuluisuuksien saliin, sillä se on yksi tärkeimmistä vahvin, nopeimmin kasvava SaaS-yritys.

Slack
B2B Instagram-markkinointi voi olla monenlaista.

Heillä on vain rekrytoi hiljattain CMO:n. Miten he pärjäävät Instagramissa?

Kun on kyse B2B-asiakaskeskeinen sisältö, meidän kaikkien pitäisi seurata Slackin profiilia ja ottaa oppia heidän älykkäästä Instagram-markkinointistrategiastaan.

Adoben ja Mailchimpin tavoin Slackin visuaalinen peli on kohdallaan. He hyödyntävät tätä luovaa otetta näyttääkseen miten niiden tuotteet voivat helpottaa työpaikkaviestintää, edistää yhteistyötä ja kannustaa pilvipohjaisten resurssien jakamista.

Kaikki edellä mainittu sisältö toimitetaan seuraavilla tavoilla:

  • tekstipohjaiset viestit
  • humoristisia keskusteluotteita
  • informatiiviset karusellit
  • uusien ominaisuuksien esittelyvideot

...muun muassa.

Ja tässä on pointtini. Tämä ei ole vain hauska, pienimuotoinen tapa päivittää käyttäjäkuntaansa uusimmista ominaisuuksista tai keskustella heidän uusimmasta liikkeestään. #ReinventWork, Slack tuntee myös asiakkaidensa kipupisteet ja käyttää Instagramia asiakas tukikanava.

.

Otetaan huomioon:

  • Slackin Instagram-markkinoinnin ytimessä on asiakaslähtöinen, arvoon perustuva sisältö. Ne tarjoavat käyttäjille ohjeita ja ideoita siitä, miten he voivat ratkaista kipupisteitä Slackin ominaisuuksia hyödyntäen.
  • Paloiteltuihin viesteihin on helppo tutustua ja sitoutua, ja Slack on hyödyntänyt sitä.
  • Sinulle: Aivan kuten muidenkin yritysten, myös B2B-yritysten on ymmärrettävä kohderyhmäänsä ja sen kipu- ja mielihyväpisteitä. Luo Instagram-sisältöä, joka vastaa yleisösi tarpeita, ja alat nähdä enemmän sitoutumisia.

.

B2B-markkinoijien kokemukset...

Vuodesta 2021 lähtien, kun brändien persoonallisuus ja omaperäisyys ovat kaikki kaikessa - Instagram on sopivin alusta kaikenlaisille ja -kokoisille brändeille ilmaista itseään. Niin kauan kuin kohdeyleisösi käyttää alustaa, olen vakuuttunut siitä, että sinun on vain hypättävä mukaan.

Tässä ovat 3 poimittua tietoa kaikessa komeudessaan, kun kyse on B2B Instagram-markkinoinnista:

  • Korosta yrityksesi kulttuuria ja arvoja käyttämällä brändiääntä, visuaalista ilmettä ja hashtag-kampanjoita.
  • Räätälöi markkinointistrategia, joka sopii parhaiten yleisöösi ja tavoitteisiisi.
  • Tunnista ja luo Instagram-sisältöä, joka vastaa yleisösi kipu- ja mielihyväkohtia.

Bonusvinkki: olla kilpailijoiden edellä pysymällä ajan tasalla seuraavista asioista nykyiset sosiaalisen median suuntaukset.

.

B2B Instagram-markkinointi on ei joku kolmipäinen hirviö, jota vastaan sinun on taisteltava yksinäisenä ritarina.

Et ole yksin.
Et ole yksin.

Oletko vielä epävarma tai etkö ole varma, miten edistää brändisi B2B-markkinointia Instagramissa?

Ojenna kätesi ja anna meidän auttaa sinua. kaikesta B2B sosiaalisen median markkinoinnista, tai liity sähköpostilistallemme saadaksesi lisää tämän kaltaisia markkinointikultaa (varattu vain niille, jotka haluavat kasvaa, optimoida ja päivittää).

Mitkä B2B:n Instagram-markkinointistrategiat ovat tehneet sinuun vaikutuksen?

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

Ovatko facebook-mainokset kuollutta sisältöä-markkinointisuppilo

Ovatko B2B Facebook-mainokset kuolleet, ja miten mukautettu sisältömarkkinointisuppilo voi auttaa täyttämään tyhjiön?

Facebook oli ennen loistava optimoimaan kampanjoita oikeiden KPI:iden mukaan valtavan käyttäjätietokantansa ansiosta. ATT:n isku - mitä jää jäljelle B2B-markkinoinnille Facebookissa? Meidän on keskityttävä kestävämpään, tuloshakuisempaan liidien tuottamis- ja konversiostrategiaan. Esittelyssä: Sisältömarkkinoinnin suppilostrategia, joka on optimoitu iOS 14.5:lle.

Lue lisää "