liiketoiminnan trendit vuonna 2021 - digitaalinen markkinointistrategia

5 suurinta liiketoimintatrendiä vuonna 2021 ja mitä voit saavuttaa niiden avulla?

Teknologisista innovaatioista kasvavaan yhteiskunnalliseen tietoisuuteen - miten nämä suuntaukset vaikuttavat yritykseesi? Valmistaudu valitsemiemme 5 suurimman liiketoimintatrendin avulla vuonna 2021.

Covid-19-pandemia on aiheuttanut lukemattomia kauheuksia maailmassa ja muuttanut ikuisesti elintapojamme. Mutta tämäkin pimeys menee ohi, ja uusi päivä on tulossa. Vuosi 2021 merkitsee uutta vuosikymmentä, jossa uudet löydöt ja innovaatiot muokkaavat elämämme, työmme ja kulutustottumuksemme. Mitä tämä tarkoittaa yrityksille ja miten ne sopeutuvat näihin muutoksiin? Tässä on 5 vuoden 2021 liiketoimintatrendiä, joihin yrityksesi tulisi varautua.

Trendiennusteemme keskittyy digitaaliseen muutokseen, liiketoimintastrategiaan ja teknologiaan sekä niiden vaikutuksiin vuoden 2021 digitaalisen markkinoinnin strategiaan.

1. Kauko-ohjaus on tullut jäädäkseen

Jos luulet, että työntekijäsi ryntäävät takaisin yrityksen toimistoon, kun he ovat saaneet rokotukset, mieti uudestaan! Monet yritykset ovat huomanneet, miten helppoa on pitää verkkokokouksia videoneuvottelujen avulla tai myöntää, että sähköposti olisi voinut riittää. Facebooktoimitusjohtaja Mark Zuckerberg on sanonut, että hän aikoo saada puolet yrityksestään työskentelemään pysyvästi etätyönä.

Twitter, Spotify, Slackja monet muutkin yritykset ovat ilmaisseet aikovansa ottaa tämän työmuodon käyttöön pitkällä aikavälillä. Vaikka tämä ei ehkä pidä paikkaansa kaikissa yrityksissä, uskomme, että ainakin yritykset ovat avoimia joustavalle etätyöpolitiikalle. Niin tai näin, yritykset ovat halukkaampia investoimaan uusiin virtuaalisiin työkaluihin tai infrastruktuuriin, jotka auttavat parantamaan työntekijöiden tuottavuutta. 

Etätyö jatkuu - liiketoiminnan trendit vuonna 2021

Yksi toinen etätyyppi on ravintoloiden, ostoskeskusten, päivittäistavarakauppojen tai yleensä vähittäiskaupan toimintatapa. Rokotuksista huolimatta ihmiset saattavat silti olla varovaisia tai ahdistuneita poistumaan turvallisesta tilastaan. Saattaa olla tarvetta vanhojen ja uusien markkinointitapojen yhdistelmä. Vanha markkinointitapa, josta puhumme, ei ole perinteisten kanavien kautta tapahtuvaa markkinointia, vaan nostalgiamarkkinointia, joka muistuttaa kuluttajia "vanhoista hyvistä ajoista" ja herättää myönteisen tunteen menneisyyden asioita kohtaan.

Toisaalta uutta markkinointia voidaan toteuttaa vaikuttajamarkkinoinnin tai affiliate-markkinoinnin avulla. Sanonta kuuluu: "Ihmiset haluavat sitä, mitä he eivät voi saada", tai ehkä tässä tapauksessa he voivat, mutta tarvitsevat vain pienen sysäyksen. Se, että näkee vaikuttajien tutkivan uusia ihmeitä, kokeilevan uusia asioita ja jopa matkustavan jälleen eri maihin, herättää kuluttajan halun palata vanhoihin tottumuksiin.

Instagram-vaikuttajien suosio on kasvanut viime vuosina syystä. Vaikka kuluttajat menevät ulos ja elävät elämäänsä offline-elämää, he ovat jatkuvasti yhteydessä internetiin löytääkseen "uuden kohun" ja viimeisimmät trendit. Siksi verkkokosketuspisteet ovat erittäin kiinnostavia ja tärkeitä, ja yritysten on tärkeää panostaa niihin.

Löydä vanha ja uusi markkinointityylinne oppaidemme avulla. vaikuttajamarkkinointi ja nostalgian markkinointi.

2. Digitaalinen muutos

Pandemian aikana saamme nähdä paljon yrityksiä, - luovuus liiketoimintamalleillaan pitääkseen itsensä merkityksellisinä, kuten päivittäistavaratilaukset, aavekeittiöt, verkkokuntotunnit jne. Monet pienyritykset ryntäsivät rakentamaan sähköisen kaupankäynnin alustojaan 24 tunnin kuluessa

Fintech-ala on myös ylittämässä teknologiateollisuuden. Yritysten digitalisoitumisen tukemiseksi ja talouden elvyttämiseksi on yhä enemmän finanssiteknologian ratkaisuja, kuten Venmo, PayPal, Facebook Payment jne. verkkomaksuja varten. Koska kuluttajat siirtyvät verkkoon, myös kyberturvallisuusratkaisuilla pitäisi luonnollisesti olla suuri kysyntä.

digitaalinen transformaatio - liiketoiminnan trendit vuonna 2021

Nämä vaihtoehdot ovat olemassa ja ne ovat kuluttajille käteviä, joten miksi ihmiset eivät käyttäisi niitä jatkossakin? Teknologia on jo muuttanut yritysten toimintatapoja, ja pandemia oli sysäys, joka pakotti yritykset digitaaliseen muutokseen. Tämä tarjoaa äärettömän määrän mahdollisuuksia yrityksesi tuote- ja palvelukehitykselle, verkkomarkkinointistrategioille ja liidien tuottamiselle. Pahinta on jäädä avuttomana pandemian jalkoihin, joten rakenna digitaalinen alustasi ja vahvista verkkosuhteitasi asiakkaisiisi.

3. Ketteräksi tuleminen

Kun Covid-19 alkoi terrorisoida maailmaa vuoden 2019 lopulla, monet yritykset kärsivät, koska ne eivät olleet valmistautuneet siihen. Mikään näistä pitkän aikavälin strategisista liiketoimintasuunnitelmista ei olisi voinut ennustaa pandemian katastrofaalisia seurauksia. Mutta ketterämpi ja lyhyemmän aikavälin strategia olisi voinut.

ketteräksi muuttuminen - liiketoiminnan trendit vuonna 2021

Taival vertaa liiketoimintastrategian rakentamista Kristoffer Kolumbuksen Amerikan löytämiseen. Totuus on, että kun Kolumbus lähti tutkimusmatkalleen, hän tähtäsi aluksi Intiaan. Mutta meriveden ankara sää ja kova tuuli ovat oikukkaita, joten hänen oli säädettävä purjeitaan sen mukaan. Tätä analogiaa mukaillen lyhyempi strategiasykli ei tarkoita sitä, että uusi strategia on toteutettava, vaan pikemminkin sitä, että strategiaa olisi testattava nykyistä ympäristöä vasten 1-2 kuukauden välein.tai jopa lyhyempi.

Ketteryyden suurin haaste on saada ylin johto mukaan. Tämä on todellakin ajattelutapa, jonka muokkaaminen ja levittäminen koko yritykseen kestää kauan. Uskomme kuitenkin, että tämän pandemian jälkeen yritysten olisi pitänyt ottaa opiksi joustavuudesta ja muutosten hallinnasta, jotka ovat välttämättömiä niiden liiketoiminnan selviytymisen kannalta. Jotta liiketoimintastrategia pysyisi ketteränä, suosittelemme seuraavaa:

? Pidä silmäsi ja korvasi auki viimeisimpiä trendejä tai maailman muutoksia varten.

? Älä taistele virtaa vastaan, vaan seuraa muutosta.

? Keskity asiakkaiden tarpeisiin ja käänny.

? Jatkuva kokeilu pienissä määrissä.

? Johdon tuki ja koko yrityksen laajuinen täytäntöönpano.

4. Kasvava tietoisuus 

Covid-19-pandemian lisäksi maailmaa ovat ravistelleet myös tapahtumat kuten Australian metsäpalot, Black Lives Matter -liike, Beirutin räjähdys, Amazonin sademetsän jatkuva palaminen, Yhdysvaltojen poliittiset tapahtumat ja monet muut. Vuosi 2020 on ollut rankka vuosi meille kaikille, ja kaikkien tapahtuneiden kauhujen vuoksi tarvitaan tunneyhteyksiä, ohjausta ja positiivisuutta.

kestävän kehityksen liiketoimintatrendit vuonna 2021

Enemmän kuin hyvä tuote tai palvelu, Kuluttajat vaativat nyt osallisuutta, eettisyyttä ja kestävyyttä brändin viestissä.. Nuorille kuluttajille, jotka ovat sukupolvi, joka joutuu kohtaamaan ilmastonmuutoksen seuraukset, on erittäin tärkeää, että yritykset käyttävät valtaansa kestävän kehityksen puolesta ja ryhtyvät toimiin paremman tulevaisuuden puolesta. Tuotepakkausten tai markkinointimateriaalin odotetaan olevan nykyaikaista ja ympäristöystävällistä. Markkinointi- ja mainontapyrkimyksissänne olisi otettava huomioon nykyiset tunnelmat, asiakkaiden tarpeet ja poliittinen ilmapiiri. Tutustu nämä mainokset jotka resonoivat vahvasti asiakkaiden kanssa Covid-19:n aikana, ja tämän seurauksena he pystyivät saamaan tukea, viraliteettia ja tunnettuutta.

Räikeät mainokset saattavat herättää räjähdysmäistä huomiota lyhyessä ajassa, mutta Luotettavat brändit, joilla on aito halu ymmärtää asiakkaitaan ja auttaa heitä, voittavat pitkän suhteen rakentamisen.

5. Teknologian kehitys tuo mahdollisuuksia parempiin verkkomainoksiin.

Ihmiskunta on pandemian sattuessakin innovaatiotoiminnan huipulla. Tänä vuonna saavutettiin lukuisia teknologisia edistysaskeleita avaruustutkimuksen, lääketieteen saavutusten, biotekniikan, lisätyn todellisuuden ja virtuaalitodellisuuden (AR/VR), tekoälyn ja koneoppimisen, 5G-yhteyksien, kyberturvallisuuden ja esineiden internetin (IoT) alalla. Miten yritykset hyödyntävät näitä mahdollisuuksia liiketoiminnassaan vuonna 2021? 

Esimerkiksi 5G tarjoaa paremman internet-yhteyden. Tämä on valtava pelimuutos digitaalisessa mainonnassa. Laajempi internetin kattavuus parantaa huomattavasti asiakkaiden tavoitettavuutta, ja nopeampi nopeus parantaa mainosten laatua uusien ominaisuuksien ansiosta. Verkkomainoksia voidaan esittää eri laitteilla entistä kehittyneemmällä visuaalisella ja mediamateriaalilla. Kun ne yhdistetään AR/VR:ään, yritykset voivat luoda interaktiivisia mainoksia, jotka tuovat asiakkailleen aivan uuden digitaalisen kokemuksen. Tuotteet ja palvelut voidaan herättää henkiin realistisemmin. Selvitä, miten AR/VR voi olla toteutettu yrityskäyttöön yrityksellesi.

teknologia-liiketoiminnan trendit vuonna 2021

Videomainokset nostetaan eri tasolle. 5G-yhteyden avulla videon suoratoisto voi olla yhtä nopeaa kuin aivosi pystyvät reagoimaan. Yhdessä Tekoälykäyttöiset IoT-laitteet, videomainokset voidaan tehdä "valitse oma seikkailusi" -muotoon, jolloin kuluttajat voivat olla vuorovaikutuksessa mainosten kanssa kesken toiston. Toivomme näkevämme tulevaisuudessa enemmän Bandersnatch-videomainoksia! Markkinoijat toivovat, että vuorovaikutteisemmat ja korkeamman resoluution mainokset estävät kuluttajia klikkaamasta pois tai estämästä mainoksia. Lisäksi nopeampi tiedonsiirto antaa markkinoijille mahdollisuuden saada markkinoinnin suorituskykyanalyysejä reaaliaikaisesti ja tehdä henkilökohtaisia mainoksia.

Parempi internet-yhteys tuo myös esineiden internetin kasvumahdollisuuksia. Älykkäät laitteet/ajoneuvot, älykkäät kodit, älykkäät toimistot ja jopa älykkäät kaupungit tarjoavat loputtomasti mahdollisuuksia. Tämä on täysin uusi peli verkkomainoksille, joita voidaan sijoittaa eri muotoihin niiden sijoittelun mukaan. Kaikkikanavainen ja monikanavainen markkinointi alkaa yleistyä saumattoman asiakaskokemuksen varmistamiseksi.

Mainitsimme edellä, että yhä useammat kuluttajat viettävät aikaa verkossa, ja tämä kehitys pitää heidät siellä varmasti pitkään. Yritykset, jotka luottavat vahvasti perinteisiin markkinointimenetelmiin, kuten kaapelitelevisioon, lehtiin tai sanomalehtiin, menettävät merkityksensä, jos ne eivät tuo liiketoimintaansa verkkoon. Pysy ajan tasalla rakentamalla verkkosivusto, kehittämällä integroitu digitaalinen markkinointistrategia, luomalla video tai tekemällä verkkomainos.

Mitä mieltä olet valinnoistamme vuoden 2021 suurimmista liiketoimintatrendeistä? Onko yrityksesi täysin valmis tuleviin muutoksiin?

Jos sinulla ei vielä ole verkkosivustoa (tai haluat antaa sille uuden ilmeen), rakenna verkkosivustosi Sisu Digital:n kanssa.

Tai kehitä verkkomarkkinointistrategia meidän perimmäinen sosiaalisen median huijauslappu tai 8 vinkkiä Facebook-mainonnan optimointiin

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun 10 helppoa vaihetta.

Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun 10 helppoa vaihetta.

Laskeutumissivut lisäävät liikennettä verkkosivustollesi, rakentavat brändiäsi ja parantavat hakukoneoptimointia. Voit helposti sisällyttää sen onnistuneeseen PPC-strategiaan. Yli 68% B2B-yrityksillä on korkean konvertointikyvyn omaava sivu, jonka avulla ne voivat hankkia johtolankoja konversiota varten. Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun näiden 10 helpon vaiheen avulla.

Lue lisää "