Pandemiasulun aikana monet ihmiset turvautuivat videopeleihin uutena viihdemuotona. Sosiaalinen peliyhteisö on kasvanut rajusti ja sillä on valtava määrä faneja. Suurin osa mainituista avainsanoista ei liity pelattaviin peleihin, vaan heidän kanssapelaajiinsa. Ystävät ja yhteisöt ovat tärkeimmät keskustelun veturit alustoilla: Twitch ja YouTube.
Tässä artikkelissa Sisu Digital analysoi mittareita, joiden ansiosta sosiaalisesta pelaamisesta tulee yksi sosiaalisen median kuumimmista trendeistä vuonna 2021. Jos yrityksesi haluaa johtaa trendiä, älä epäröi tutustua tähän!
- Sosiaalinen pelaaminen on kuuma trendi vuonna 2021?
- Pandemiasulun aikana monet ihmiset käyttivät videopelejä uutena viihdemuotona eri sosiaalisen median kanavissa.
- Vuoden aikana pelaajiksi itsensä identifioivat henkilöt ovat nousseet 31,1 miljoonasta elokuussa 2019 41,2 miljoonaan heinäkuussa 2020 (+32%).
- Ihmiset eivät voi tavata kasvokkain reaalimaailmassa, joten yhteyksien luominen digitaalisessa maailmassa on paras vaihtoehto.
- "Sosiaalisen median ja pelialustojen välinen raja katoaa vähitellen." - Jheric Delos, Amanotesin markkinointipäällikkö.
- Esimerkki tuotemerkistä: Warner Bros otti uskonhypyn paljastaessaan uusimman elokuvansa trailerin, Tenet Christopher Nolan Fortnite-pelialustalla. Elokuvan traileri sai 2,6K mainintaa ja tuotti 10,3K sitoutumista.
- Spotify on myös esimerkki tästä peliyhteistyöstä. Heistä tuli kumppani League of Legends -esportsin äänistriimauksessa.
- Ensi vuonna Facebook lanseeraa Facebook Horisontin, jossa voit tutustua koko yhteisön suunnittelemien ja rakentamien virtuaalisten kokemusten alati laajenevaan universumiin.
- Päätelmät:
- Etsi lisää yhteisöjä
- Ymmärrä yleisösi
- Riko tavallinen
- Paranna sosiaalisen kuuntelun peliäsi
- Seuraa sisudigital.fi saadaksesi lisää markkinointiuutisia ja sosiaalisen median trendejä!
Lue lisää sosiaalisen median trendeistä vuonna 2021!