Optimoi-Facebook-mainokset

8 vinkkiä Facebook-mainosten optimointiin - hakkeroi tiesi valtavaan menestykseen Facebookissa.

Opi ammattilaisten salaisuudet parhaan ROI:n saamiseksi Facebook-kampanjoista!

Yhä useammat ihmiset käyttävät rahaa Facebook-mainontaan, mikä johtaa huomattavasti korkeampaan CPM:ään (Cost per 1.000 impressions) ja korkeampaan CPE:hen (Cost per Engagement). Maksatko enemmän ja saavutatko vähemmän? Vain vähentämällä kustannuksia voit selviytyä yhä tiukemmin kilpailluilla markkinoilla. Tässä on 8 helppoa tapaa, joiden avulla voit optimoida Facebook-mainokset, vähentää kustannuksia ja parantaa ROI:ta (Returns on Investment).

1. Optimoi yleisö

Analysoi, onko mainoksesi oikea yleisö. Käy mainosten hallinnassa katsomassa erittelyä, jotta näet, minkä ikäiset, minkä sukupuolen edustajat ja kaupungit ottavat sisällön vastaan. Analysoi, millaisia kiinnostuksen kohteita ja käyttäytymistä ihanneasiakkaillasi on. Hyödynnä Facebook Audience Insights -analyysityökalua.

Facebook päivittää usein algoritmejaan, jotka voivat vaikuttaa siihen, miten henkilön harrastus tai käyttäytyminen voidaan nähdä. Lisäksi henkilön mieltymykset voivat muuttua ajan myötä. Jos hän tarvitsee jotakin tuotetta, hän etsii sitä markkinoilta ja jopa liittyy ryhmään/yhteisöön saadakseen siitä tietoa. Kun he kuitenkin ostavat tuotteen, he eivät ehkä enää ole kiinnostuneita samankaltaisista tuotteista. Siksi, kun valitset kohderyhmää, sinun pitäisi luoda useita ryhmiä kokeiluja varten. Testaa, testaa ja testaa aina. Mittaa tuloksia ja opi virheistäsi.

2. Optimoi tavoittavuus

On kaksi tapaa tavoittaa enemmän ihmisiä ja samalla vähentää tavoittavuuden kustannuksia: voit joko lisätä orgaanista tavoittavuutta hyödyntämällä Facebookin hakusanoja ja hashtageja, jotta käyttäjät löytävät sinut luonnollisesti, tai voit vähentää CPM:ää esimerkiksi käyttämällä mainoksia videon avulla, jos mahdollista. Videoilla on yleensä halvemmat CPM:t. Temppu tässä on luoda videomainos, joka herättää tunteita ja kannustaa ihmisiä toimimaan.

3. Optimoi mainosten sijoittelu

Facebook usein "houkuttelee", joskus pelottelee uusia mainostajia näyttämällä varoituksia, kuten "jos poistat Instagram-sijoituksen, potentiaalinen tavoittavuus/ sitoutuminen voi vähentyä 30%...".

Älä lankea siihen. Sinun on valittava tuotteellesi/toimialallesi sopiva sijoituspaikka. Kaikki tuotteet eivät myy Instagramissa. jos suurin osa asiakkaistasi ei ole Instagramissa, tuhlaat rahaa.

Valittavana on monia mainospaikkoja. Testaa eri sijoituksia selvittääksesi, mikä toimii parhaiten tuotteillesi. Selvitä sijoitukset, joissa on vähemmän kilpailevia mainostajia, jolloin mainoskustannuksesi pienenevät.

4. Suorita uudelleenkohdistuskampanja

Ihmiset, jotka ovat jo kiinnostuneita tuotteistasi, keskustelevat todennäköisemmin kuin ensikertalaiset. Haluat toteuttaa uudelleenkohdentamiskampanjoita niille, jotka tuntevat tuotteesi. Näytä mielenkiintoisempia ominaisuuksia, asiakasarvosteluja, sosiaalisia todisteita eli vakuuta heidät siitä, miksi heidän pitäisi ostaa tuotteesi. Voit jopa antaa heille alennuksia.

Sovella markkinointisuppiloa, kun toteutat uudelleenkohdistuskampanjaa.

5. Optimoi kuvat

Facebookissa huomiota herättävät kuvat merkitsevät korkeampaa sitoutumisastetta ja alhaisempia mainoskustannuksia. Tehtävänäsi on tehdä postauksen kuvasta laadukas, huomiota herättävä ja vaikuttava.

On monia tapoja tuottaa parempia kuvia riippuen siitä, mikä tuotteesi tai palvelusi on. Jos esimerkiksi myyt vaatteita, voit keksiä ainutlaatuisia mallistoja ja yhdistelmiä, palkata ammattimaisen mallin tai tehdä yhteistyötä photoshopissa erinomaisen suunnittelijan kanssa!

6. Optimoi sisältö

käytä aikaa hyvän otsikon ja kahdeksan-kymmenen ensimmäisen rivin keksimiseen. Tee A/B-testauksia. Käyttäjien huomion herättämiseen on nykyään vain muutama sekunti aikaa. Tee mainoksistasi erottuvia. Kerro lukijoillesi jotain, joka saa heidät jatkamaan sisältösi lukemista. Mitä enemmän ihmiset kiinnostuvat mainoksistasi, sitä enemmän he klikkaavat ja sitä halvemmalla mainoksesi maksavat. Useimmissa tapauksissa voittojen ja tappioiden välinen ohut raja on sisällön ero.

7. Kannustaa toimintaan

Älä oleta, että asiakkaat tietävät, mitä haluat heidän tekevän. He eivät tiedä. Kerro heille tarkalleen, mitä heidän pitäisi tehdä, ja kehota heitä toimimaan. Halusitpa sitten, että lukijasi tykkäävät ja kommentoivat postaustasi, merkitsevät ystävänsä, katsovat videon loppuun asti, klikkaavat linkkiä, jättävät sähköpostinsa, lataavat e-kirjan - aina on selkeä CTA (Call-to-Action). Keksi jotain, mitä voit antaa asiakkaillesi ilmaiseksi. Kaikki rakastavat ilmaislahjoja!

8. Käytä chatbotia

Määritä chatbot lähettämään ilmaisia, henkilökohtaisia viestejä asiakkaille, jotka ovat ottaneet yhteyttä aiemmin. Tämä on erinomainen tapa myydä enemmän ja käyttää samalla vähemmän rahaa mainoksiin. Sinun tarvitsee vain perustaa chatbot ja lähettää sitten personoituja viestejä asiakkaillesi.

Jatka oppimista pysyäksesi pelin kärjessä

Facebook on kuin taistelukenttä, koska siellä on yhä enemmän kilpailua, koska siellä on niin paljon toimijoita, ja on yhä vaikeampaa saada asiat kuntoon. Facebook itse ei lopeta koskaan kokeiluja ja uusien ominaisuuksien tarjoamista sekä käyttäjille että mainostajille. Selviytyäksesi ja menestyäksesi tällaisessa jatkuvasti kehittyvässä ympäristössä sinun on jatkuvasti opittava ja testattava, jotta saat selville, mikä toimii parhaiten sinulle ja yrityksellesi. Pysy pelin kärjessä.

Nämä ovat helppoja tapoja nostaa Facebook-mainokset seuraavalle tasolle. Noudata näitä vinkkejä, niin näet enemmän menestystä Facebook-kampanjoissasi.

Tarvitsetko lisää niksejä sosiaalisen median pelisi parantamiseen? Tutustu 120 sosiaalisen median sisältöideaa tai 10 parasta Facebook-mainosnäyttöä, jotka taatusti lisäävät mainoskulujen tuottoa..

Seuraa Sisu Digital lisää sosiaalisen median sisältöideoita, digitaalisia markkinointistrategioita, ajankohtaisia uutisia ja näkemyksiä.

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

s-commerce

Mitä sinun on tiedettävä S-kaupasta

Jos E-commerce (EC) on lyhenne sanoista Electronic Commerce (sähköinen kaupankäynti), S-commerce (SC) tarkoittaa Social Media Commerce (sosiaalisen median kaupankäynti) - tavaroiden ja palveluiden ostaminen ja myyminen.

Lue lisää "