Suosittelumarkkinointi on tunnetusti yksi parhaista menetelmistä, joilla startup-yritykset ja pk-yritykset voivat lisätä sitoutumista ja konversiolukua. Dropbox ja Airbnb ovat kaksi suosituinta tapausta suosittelumarkkinoinnissa.
Miten suosittelumarkkinoinnilla on niin uskomaton voima? On kolme keskeistä menestystekijää: yleisö, tietoisuus ja nopeus, jolla se leviää. Näiden perustekijöiden perusteella voit kehittää kunnollisen suosittelumarkkinointisuunnitelman.
Tämä viesti antaa sinulle kuitenkin 8 yksinkertaista esimerkkiä erilaisista markkinointistrategioista, jotka auttavat sinua kehittämään ideoita.
- 6 SUOSITTELUMARKKINOINNIN STRATEGIAA
- Tarkistetaanpa esimerkit
- 1. Suora suosittelu - Saat 30%-alennuksen, jos suosittelet meitä ystävällesi.
- 2. Aineellinen suositus: Jaa ne ystäviesi kanssa.
- 3. Yhteisön lähete: Sitoudumme lahjoittamaan puolet voitostamme hyväntekeväisyyteen, jos tänään myydään 500 huulipunaa. (#company)
- 4. Implisiittinen viittaus: Jos ostat minkä tahansa tuotteemme, saat myös T-paidan, jossa on logomme.
- 5. Verkkoarviointi: Jos olet tyytyväinen näihin kenkiin, arvostele meitä 5 tähteä ja arvioi tuotteet verkkosivuillamme.
- 6. Sosiaalinen jakaminen: Jaan sen ystävilleni sosiaalisessa mediassa. (#consumer)
- Yhteenveto: ►Suora suosittelu ►Kouriintuntuva suosittelu ►Yhteisön suosittelu ►Sisäänkäyvä suosittelu ►Online-arviointi ►Sosiaalinen jakaminen ►Sosiaalinen jakaminen
- Seuraa @sisudigital.fi saadaksesi lisää markkinointiuutisia ja sosiaalisen median ammattilaiskikkoja! Jos pidät tästä postauksesta, jaa se ystäviesi kanssa. #referralmarkkinointi
Katso lisää yritysesimerkkejä suosittelumarkkinoinnista täällä!