Facebook-tilastot 2021

Parhaat Facebook-tilastot, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tietää vuonna 2021

Facebookista on viime vuosina tullut osa päivittäistä rutiinia. Huomaamme harvoin tätä käytöstä, vaikka tarkistamme puhelimemme ja kannettavamme joka minuutti. Facebook on asteittain tunkeutunut elämäämme ja muuttanut tottumuksiamme. Sosiaalisen median kanava auttaa meitä saamaan ja jakamaan tietoa ihmisten kanssa helposti sekä olemaan yhteydessä tonneihin käyttäjiin ympäri maailmaa.

Vuonna 2004 tapahtuneesta lanseerauksesta on kulunut yli 15 vuotta, mutta käyttäjämäärät kasvavat edelleen tasaisesti joka vuosi. Tämän pitkän perustamisajanjakson aikana on tehty monia merkittäviä muutoksia. Jos olet lukenut edellisen viestimme Facebookin demografiset tilastot vuonna 2021Sisu Digital keskittyi vain väestösegmenttiin. Tässä artikkelissa näytämme sinulle muiden segmenttien Facebook-tilastot, jotka kaikkien tulisi tietää vuonna 2021.  

1. Facebookin demografiset tiedot

  • 65-vuotiaat ja sitä vanhemmat käyttäjät ovat Facebookin nopeimmin kasvava ryhmä.
1
 Lähde: qz.com

"Hiljainen" sukupolvi oli kasvanut alustalla 26%:stä vuonna 2018 lähes 40%:hen vuonna 2019. Vuonna 1945 syntyneiden käyttäjien eli niin sanotun hiljaisen sukupolven määrä on kasvanut rajusti vuonna 2019 ja vuoden 2020 alussa. Tämä ryhmä on kasvanut Facebook-alustalla 26%:stä vuonna 2018 noin 40%:hen vuonna 2019. Kun taas Millennials ja Boomers nousi vain 2%, ja jopa Gen-Z-käyttäjien väheneminen.

  • Vähemmän teini-ikäisiä käyttää Facebookia nyt kuin aiempina vuosina.
2
Lähde: PEW Research Cente

Tällä hetkellä vain 51% 13-17-vuotiaista amerikkalaisista teini-ikäisistä käyttää Facebookia. Suhde oli 71% vuonna 2015. Facebook-alustan teini-ikäisten käyttäjien määrässä on tapahtunut valtava muutos. Vuonna 2015 Facebookissa oli 71% aktiivista teini-ikäistä käyttäjää. Viisi vuotta myöhemmin Facebookia käyttävien 13-17-vuotiaiden amerikkalaisten teinien määrä laski 51%:hen.

Huolimatta siitä, että vanhemman sukupolven kasvu ja teini-ikäisten käyttäjien väheneminen Facebookissa, nuoret aikuiset ovat edelleen hallitsevia käyttäjiä tällä alustalla, joka on miehitetty 65% (Statista, 2019). Se ei ole kovin yleistä kuin 4, 5 vuotta sitten, mutta Facebook on kuitenkin edelleen johtavassa asemassa sosiaalisen median kanavien joukossa. Milleniaalit ja Gen-Z ovat tulleet useimpien mainostajien tärkeimmiksi kohderyhmiksi Facebookissa. Demografian ymmärtäminen auttaa yrityksiä tehostamaan brändiään tehokkaasti ja saamaan hyötyä markkinoinnista.

  •  Vain 10% Facebookin käyttäjistä asuu Yhdysvalloissa tai Kanadassa.
3
Kuukausittaiset aktiiviset käyttäjät

Vaikka Aasian ja Tyynenmeren alueen käyttäjiä on lähes 41,3% Facebookin kuukausittaisista aktiivisista käyttäjistä (MAU), vain 10,1% on käyttäjien määrä Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Kuitenkin yli 48% Facebookin mainostuloista tulee Yhdysvalloista ja Kanadasta. Vastoin yleistä uskomusta 69% aikuisista Yhdysvalloissa sanoi käyttävänsä Facebookia (Pew Center, 2019). Huolimatta maailmanlaajuisesta alhaisesta käyttäjäsuhteesta monet amerikkalaiset ovat käyttäneet Facebookia. Toisin kuin muualla maailmassa, 68% näistä Facebookin käyttäjistä on 50-64-vuotiaita. Tämä on arvokasta tietoa markkinoijille, jotta he voivat tunnistaa tarkan kohderyhmän, jolle kohderyhmä kannattaa kohdistaa.  

  • 74% suurituloisista on Facebookin käyttäjiä.
4
Lähde: PEW Research Center

Facebook-käyttäjät ovat näkyvästi esillä, ja se jopa ylittää LinkedInin, jossa on vain 49% käyttäjää, jotka ansaitsevat yli $75 000. YouTube on ainoa sosiaalisen median sivusto, jossa 83 prosentilla suurituloisista on suurempi kattavuus.

  • Muita keskeisiä väestötilastoja:
    • Facebookin maailmanlaajuinen mainosyleisö on 43% naista ja 57% miestä.
    • 41% MAU:sta sijaitsee Aasiassa, 16% Euroopassa, 10% Yhdysvalloissa ja Kanadassa ja 33% muualla maailmassa.
    • Intiassa Facebookin käyttäjien sukupuolijakauma on ollut erityisen selvä: Facebookin käyttäjiä on 78% miestä ja 22% naista.

2. Facebookin käyttö

  • Facebookissa vierailee päivittäin 1,62 miljardia käyttäjää.

Sproutsocialin mukaan Facebookin käyttäjämäärät kasvavat tasaisesti joka vuosi, vaikka ihmiset sanovat käyttävänsä sosiaalista mediaa vähemmän. Yhdysvalloissa, 74% ihmisistä käyttää Facebookia päivittäin keskimäärin 37 minuuttia kaikilla laitteilla.  

  • 88% Facebook-käyttäjistä käyttää alustaa pitääkseen yhteyttä ystäviin ja perheeseen.
5
Miksi ihmiset käyttävät Facebookia Yhdysvalloissa?

Siirtolaisuuden, ulkomailla opiskelun ja työvoiman viennin lisääntymisen vuoksi videopuhelujen kysyntä on kasvanut voimakkaasti. Siksi yhteydenpito ystäviin ja perheeseen on suosituin syy Facebookin käyttöön. Sen lisäksi viihde ja uutiset ovat myös tekijöitä, jotka pitävät ihmiset käyttämässä Facebookia säännöllisesti.

  • Eniten liikennettä on keskiviikkona ja torstaina keskipäivällä
6
Lähde: sproutsocial

Postausten aikataulutus on yksi tärkeimmistä tekijöistä, joiden avulla jokainen markkinoija ja yritys voi optimoida sitoutumisensa asiakkaisiin. Kuten sproutsocial kertoo, parhaat ajat postauksille Facebookissa ovat keskiviikkona ja torstaina kello 11 ja 14 välillä. Tuona aikana brändit voivat helposti maksimoida sitoutumisensa ja tavoittaa eniten ihmisiä. Toki toimialastasi ja kohderyhmästäsi riippuen tavoittavuutesi ja sitoutumisesi voivat olla erilaisia. Tämä kaavio näyttää yleiset tiedot Facebookin maailmanlaajuisesta sitoutumisesta, voit viitata siihen, mutta se ei 100% sovellu jokaiseen yritykseen. Testaa yleisösi ja luo sosiaalisen median sisältökalenteri auttaa brändiäsi tunnistamaan optimaaliset ajankohdat postauksille kullakin alustalla.

  • Facebook Storiesilla on 300 miljoonaa aktiivista käyttäjää päivittäin

Vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä Facebookiin on rekisteröitynyt 2,45 miljardia kuukausittain aktiivista käyttäjää, mikä tekee siitä maailman suurimman sosiaalisen median alustan. Valtavan käyttäjämäärän ansiosta miljoonia tarinoita julkaistaan päivittäin. Viime aikoina Instagram-tarinat ovat tavallaan suositumpia, Facebook-tarinat kasvavat myös merkittävästi, koska käyttäjät viettävät paljon aikaa tällä alustalla.

  • 53% Facebookin aikuisista ei ymmärrä, miten uutisvirta näyttää postaukset.
7
Lähde: PEW Research Center

Facebookia käyttävä vanhempi sukupolvi ei ymmärrä Facebookin algoritmia yhtä hyvin, joten heillä ei ole aavistustakaan siitä, miten heidän uutisvirtaansa näytetään. Kun taas 59% 18-29-vuotiaista käyttäjistä ymmärtää osittain, miten se toimii.  

  • Muita keskeisiä käyttötilastoja:
    • Keskimääräinen Facebook-kavereiden määrä Yhdysvalloissa oli 338 vuonna 2014 (tuoreempia tilastoja ei ole saatavilla).
    • Toukokuussa 2019 tunnistettiin 120 miljoonaa väärennettyä aktiivista Facebook-tiliä.
    • Facebookin suosituimmat sivut ovat Facebook (215 miljoonaa), Samsung (160 miljoonaa) ja Cristiano Ronaldo (122 miljoonaa).
    • Keskimääräinen Facebook-postauksen sitoutumisaste on 3,42%.

3. Facebook-mainokset

  • 94% Facebookin mainostuloista on peräisin mobiililaitteista.
8
Facebookin mobiilimainonnan tulot

Vuoden 2020 kolmannella vuosineljänneksellä Facebookin koko mainostulot oli 21,22 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Kuitenkin vain 6% tuloista on peräisin työpöydältä. Mobiili on tärkein alusta, jolla Facebook keskittyy mainoksiin, koska suuri määrä käyttäjiä on viime aikoina käyttänyt mobiililaitteita. Tämä on myös syy siihen, että jokaisen mainostajan on optimoitava mainoksensa ja sisältönsä mahdollisimman mobiiliystävällisiksi.

  • Facebook-mainonnan keskihinta laski 6% vuonna 2019.
9
Lähde: WordStream

Tutkimuksen mukaan WordStream, Facebook-mainoksen keskimääräinen klikkauskustannus (CPC) kaikilla toimialoilla on noin $1,72. CPC:n syvällinen ymmärtäminen voi auttaa yritystäsi laskemaan ROI:n ja hallinnoimaan budjettia helposti. Kuvassa on kunkin toimialan keskimääräinen CPC, johon voit viitata ja testata omilla mainoksillasi CPC:n optimoimiseksi.

  • Muita keskeisiä mainostilastoja:
    • 85% yhdysvaltalaisista yrityksistä on käyttänyt Facebookia markkinointialustana vuodesta 2016 lähtien.
    • 80,4% sähköisen kaupankäynnin sivustoille suuntautuvista sosiaalisista viittauksista tulee Facebookin kautta.
    • Facebookissa on 7 miljoonaa aktiivista mainostajaa.
    • Mainonnan osuus Facebookin tuloista on 99,9%, ja mobiilimainonnan osuus on 94%.
    • Facebookin mainosnäyttökertojen kokonaismäärä kasvoi 37% vuonna 2019.

4. Videotilastot

  • Mobiiliystävällinen video lisää sitoutumista.

Videot ovat suosituimpia postaustyyppejä, ja niiden osuus kaikista Facebook-postauksista on 11%. Koska yhä useammat Käyttäjän luoma sisältö, jossa käyttäjät luovat videoitaan enimmäkseen puhelimella, yhä useampia videoita on julkaistu sosiaalisessa mediassa. Siksi mobiilivideomainokset muodostavat puolet Facebookin videotuloista. Lähitulevaisuudessa yritysten ja mainostajien on muutettava strategioitaan mobiiliystävällisten videoiden luomisen edistämiseksi.

  • Käyttäjät katsovat 85% Facebook-videoista ilman ääntä

Psykologisesti ajateltuna Facebookin käyttäjät selaavat uutisvirtaa mieluummin hiljaa. Valtava määrä videoita on tehty ilman ääniä, jotta käyttäjät voivat keskittyä enemmän visuaaliseen puoleen, joka kiinnittää heidän huomionsa. Jos videoissasi on vuoropuhelua, tekstitys tekee siitä ymmärrettävämpää ja helpompaa katsojien seurata.

  • Neliön muotoiset Facebook-videot saavat 35% enemmän katselukertoja kuin maisemavideot.
10
Keskimääräinen media katselee videopostausta kohden

Bufferin tekemä tapaustutkimus osoitti, että neliön muotoiset videot sitoutuvat enemmän kuin maisemakuvioiset videot sekä tykkäysten että sitoutumisen osalta. Lisäksi tutkimuksessa havaittiin, että neliön muotoisten videoiden sitouttamisen kustannukset pienenevät noin 7,5% kuin maisemavideoiden sitouttamisen kustannukset mobiilissa ja työpöydällä. Facebook myös innostaa tekijöitä ja mainostajia luomaan videoita mobiiliystävällisessä muodossa sitoutumisen maksimoimiseksi.

  • Muita keskeisiä videotilastoja:
    • Facebookin käyttäjät katsovat päivittäin 100 miljoonaa tuntia videosisältöä Facebookissa.
    • Yleisimmät syyt Facebookin käyttöön ovat valokuvien katselu (65% käyttäjistä), sisällön jakaminen käyttäjien verkostojen kanssa (57%) ja katsella videoita (46%).
    • Videoiden sitoutumisasteet ovat korkeimmat, 6,04%, linkin lähettäminen (2,78%) ja tilan ilmoittaminen (1,66%).
    • Facebook-käyttäjät katsovat suoratoistoja 4x todennäköisemmin kuin tallennettuja videoita.

Näiden tilastojen ymmärtäminen auttaa yritystäsi löytämään parhaan strategian Facebook-markkinointia varten vuonna 2021. Se on valtava etu jokaiselle yritykselle kehittää suunnitelmansa.

Jos tämä blogi on mielestäsi hyödyllinen, älä epäröi jättää kommenttia ja jakaa sitä! Seuraa meitä saadaksesi viimeisimmät uutiset.

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

Ovatko facebook-mainokset kuollutta sisältöä-markkinointisuppilo

Ovatko B2B Facebook-mainokset kuolleet, ja miten mukautettu sisältömarkkinointisuppilo voi auttaa täyttämään tyhjiön?

Facebook oli ennen loistava optimoimaan kampanjoita oikeiden KPI:iden mukaan valtavan käyttäjätietokantansa ansiosta. ATT:n isku - mitä jää jäljelle B2B-markkinoinnille Facebookissa? Meidän on keskityttävä kestävämpään, tuloshakuisempaan liidien tuottamis- ja konversiostrategiaan. Esittelyssä: Sisältömarkkinoinnin suppilostrategia, joka on optimoitu iOS 14.5:lle.

Lue lisää "
fiSuomi
social-media-content-ideat

Tässä on lahja sinulle

.
Tilaa uutiskirjeemme