Nostalgiamarkkinointi on yksi vuoden 2021 parhaista sosiaalisen median trendeistä. Kotiin lukituksen aikana jumissa oleminen on äärimmäisen tylsää, eikö? Mutta se oli meille myös hyvä hetki miettiä menneitä muistoja.
Positiiviset tunteet auttavat ihmisiä pääsemään yli pandemian aiheuttamista vaikeuksista vuonna 2020. Siksi tonneittain #nostalgisia avainsanoja ja hashtageja mainitaan suosiolla eri sosiaalisen median alustoilla. Yli 70 asiantuntijaa ennustaa, että nostalgiamarkkinointi on sosiaalisen median trendejä vuonna 2021.
Haluatko hyödyntää nostalgiamarkkinointia? Pyyhkäise läpi nähdäksesi tärkeää tietoa ja vinkkejä yrityksellesi.
- Miksi nostalgiamarkkinointi on yksi parhaista sosiaalisen median trendeistä vuonna 2021?
- HYVIEN VANHOJEN AIKOJEN optimistiset tunteet auttavat vahvistamaan nykyisiä tunteita.
- Yhteyden luominen menneisyyden myönteisiin muistoihin estää ihmisiä tuntemasta huonoa omaatuntoa nykyisistä kamppailuistaan.
- Pandemiasulun aikana nostalgisten avainsanojen maininnat nousivat 13 miljoonasta 24,4 miljoonaan mainintaan (+88%).
- Netflix menestyi 80-luvun nostalgiasarjallaan Stranger Things 6,1 miljoonalla maininnalla ja 23,1 miljoonalla sitoutumisella.
- "Maailma muuttuu, emmekä koskaan tiedä, milloin se on ohi. Positiivisena pysyminen on paras tapa elää tämän pandemian kanssa" - Aji Aditra Perdana, Head of Socia Media & Content Marketing, Home Credit, Indonesia.
- Muista, että nostalgiamarkkinointi toimii vain yhdelle sukupolvelle kerrallaan.
- Päätelmät:
Ymmärrä yleisösi eri väestöryhmien mukaan.
Tiedonlouhinta 70-, 80- ja 90-luvuilla. - Päätelmät:
Julkaise tuotteesi uudelleen, VANHA ON UUTTA!
Houkuttele retrovaikuttajia nostalgisilla sisältöideoilla. - Seuraa @sisudigital.fi saadaksesi lisää markkinointiuutisia ja pro hackeja.
Katso lisää sosiaalisen median trendejä vuonna 2021 täällä!