Käyttäjien luoma sisältö (User Generated Content, UGC) määritellään yksinkertaisesti kaikenlaiseksi käyttäjien tai "tavallisten ihmisten" luomaksi sisällöksi. UGC:tä sovellettiin markkinoinnissa yli 15 vuotta sitten, mutta TikTokin, Kojin ja Instagram Reelin nousu on nostanut UGC:n uudelle tasolle. Jotkin yritykset odottavat, että remixaukseen ja brändin sitouttamiseen on enemmän mahdollisuuksia, kun uudet käyttäjät voivat luoda erinomaista sisältöä.
Käyttäjien luoma sisältö on vasta alkanut, ja se on lupaava skenaario, kun brändit tarjoavat käyttäjille malleja ja työkaluja sisällön luomiseen tai kun niitä kutsutaan yhteistuotannoksi. Sosiaalisen median alustojen nopean kehityksen perusteella käyttäjien kysyntään vastataan ja kilpailijat kasvavat.
Tässä artikkelissa on joitakin keskeisiä tilastoja UGC:stä vuosina 2020 ja 2021 sekä hyödyllisiä johtopäätöksiä. Tutustu siihen!
1. Käyttäjien tuottaman sisällön yleistyminen.
2. Käyttäjien luoma sisältö (User-Generated Content, UGC) on kaikenlaista "oikeiden ihmisten" luomaa sisältöä.
3. Yli 86% yrityksistä käyttää nykyään käyttäjien tuottamaa sisältöä markkinoinnissa.
4. UGC:n tulevaisuuden suuntaukset: 3D-pelit, videot, AR ja VR.
5. GoPron YouTube-tili on täynnä kuluttajien kuvaamia videoita.
6. Gen Z -kuluttajat muodostavat 41% TikTokin yhteisöstä.
7. Käyttäjien tuottamaan sisältöön perustuvat mainokset saavat 4 kertaa enemmän mainoksia.
8. Takeaways:
1. Tarjoa käyttäjille asianmukaiset varat.
2. Jatka yhteydenpitoa luojien kanssa.
3. Huolehdi sosiaalisen median kanavista.
4. Seuraa UGC:n toimintaa.
9. Onko yrityksesi jo soveltanut käyttäjälähtöisen sisällön muotoja? 10. Jätä kommentti tämän viestin alle.
10. Seuraa sisudigital.fi:tä saadaksesi lisää markkinointiuutisia ja sosiaalisen median trendejä! Katso koko blogi täällä!