Maximera ledningsgenerering med effektiv innehållsmarknadsföring

5 steg som du inte får missa för att maximera ledningsgenerering med innehållsmarknadsföring

Flat Coke. Folk har hoppat av din webbplats på mindre än 9 sekunder utan att någonsin tänka på att lämna sina e-postmeddelanden, och det är därför.

Innehållet på din webbplats är lika bra som en öppnad coladosa som har legat i Kaivopuisto i fyra dagar.

Den är platt.

Om du vill vinna fler e-postmeddelanden, fler kunder och i slutändan, mer försäljningVi måste vända på detta. Den här femstegsguiden är precis vad du behöver för att komma tillbaka till det gamla hjulet: att maximera leadgenerering med hjälp av innehållsmarknadsföring.

Låt oss dyka in -

Steg 1: Forskning, forskning, forskning, forskning

Exklusiva marknadsundersökningar är aldrig ett alternativ, utan en nödvändighet som bör inleda varje marknadsföringsinsats - låt oss säga en strategi för innehållsmarknadsföring. "Smarta beslut baseras på en djupgående marknadsanalys," Det säger Neil Patel, som av Forbes har utnämnts till en av de tio bästa marknadsförarna, själv.

Att bygga upp en kundpersona är en viktig pelare för att lära känna din målgrupp, vilket kan avgöra om ditt företag kommer att klara sig eller om det kommer att falla ner från kanten. En kundpersona är en halvt fiktiv karaktär med egenskaper och drag som representerar dina idealkunder.

Maximera ledningsgenerering med hjälp av innehållsmarknadsföring - kundpersona
Kundpersona är nyckeln till att förstå din målgrupp.

Innehållsmarknadsföring är framför allt, skapa innehåll som tilltalar din målgrupp. Utan en väl genomtänkt kundpersona får du inga leads, eller i värsta fall fel leads.

Med kundens persona i åtanke, sökordsforskning är ett bra ställe att börja med att få bekant med de potentiella kunderna. Vi har redan diskuterat denna praxis och strategi i ett tidigare blogginlägg. Så om du verkligen vill bli den bästa Master of KeywordsJag rekommenderar starkt att du kollar in den.

I korthet är det en SEO-metod som går ut på att ta reda på vad din målgrupp söker efter och hur du faktiskt kan rankas för dessa sökord.

Använd verktyg för att hitta nyckelord som UberSuggest, SemRush eller . GoogleAds sökordsplanerare. Med Keyword Planner loggar du in med ditt GoogleAds-konto för att få fram de mest relevanta resultaten, ställer in önskade filter och anger de söktermer som rör din verksamhet eller dina erbjudanden (t.ex. "webbdesigntjänst Helsingfors", "installation och underhåll av bastu").

När du plockar fram potentiella nyckelord bör du använda följande tips:

  1. Om din webbplats är kommersiell (erbjuder tjänster eller produkter) ska du leta efter sökord med följande innehåll kommersiellt syfte förutom sökvolym. Om din webbplats är avsedd att tillhandahålla resurser, välj nyckelord med mer informationssyfte.
Maximera ledningsgenerering med hjälp av sökordsforskning.
Ju mer lämpliga dina sökord är, desto större chans har du att generera kvalitetsledningar.
  1. Leta efter den perfekta platsen med hög sökvolym och låg konkurrens.
  2. Leta efter sökord med hög sökvolym som dina främsta konkurrenter har låg domänauktoritet och få backlänkar för.

.

Använd nyckelorden för att förstå vad som oroar som din målgrupp vill lösa. När du producerar innehåll som ger lösningar på kundernas problem deltar du officiellt i samtalet och kan leda trafik till din webbplats.

Det är viktigt att nyckelord ingår i innehållet för att potentiella kunder ska kunna hitta dig i sökmotorerna.

Steg 2: Skapa en landningssida som fastnar som honung

Många människor tar förhastat ställning när de börjar söka efter ledtrådar. All den tid som de spenderar på att oroa sig för att styra människor till sin landningssida... utan att inse att det bara är Det spelar ingen roll om sidan är dålig.

Landningssidan är den plats där innehållet kan utnyttjas för att maximera ledningsgenerering.
Din landningssida måste få människor att stanna kvar i minst en minut eller två.

För att generera leads krävs en landningssida. A studera som utförts av Marketing Sherpa visar att nästan 70% av B2B-företag ha en landningssida för att hitta leads för konvertering. 

Det är här som innehåll kan användas för att ge turboeffekt åt leadsgenerering. Precis som andra marknadsföringskampanjer, anatomin hos en perfekt landningssida följer en gyllene regel för copywriting - den måste omfatta den AIDA Modell:

Atettion, Iintresse, Doch Action.

AIDA-modellen beskriver i huvudsak det beslutsflöde som människor går igenom när de gör ett köp. Först fångar du människors Atettion. För det andra, du väcker deras Iintresse. För det tredje omvandlas deras intresse till en Desire. Slutligen ger du dem en knuff till att ta Action - t.ex. genom att släppa deras e-postmeddelanden.

Låt mig ge er ett utmärkt exempel från Hej. Hey.com förenklar e-post som kommunikationsmedel och ger användarna möjlighet att bestämma hur de ska läsa e-post, sortera dokument och eliminera oändliga skräppostmeddelanden. Deras landningssida är en utmärkt exempel på hur AIDA kan användas för att skapa en stark opt-in-sida med hög konverteringsgrad.

  1. Uppmärksamhet:
Optimera din landningssida för att maximera ledningsgenerering

Hey fångar din uppmärksamhet med en kortfattad rubrik: "E-postens nya storhetstid" - en smygande ordlek som roar de förbipasserande och stjäl deras uppmärksamhet.

Din rubrik och dina bilder är det som drar uppmärksamheten till sig här. Använd något som är unikt, autentiskt och relevant för just din målgrupp. Det räcker inte att bara kittla besökarnas uppmärksamhet - du måste stjäla den.

  1. Intresse:
Optimera din landningssida för att maximera ledningsgenerering

Hey startar samtalet genom att väcka genklang hos människor: "E-post sög i flera år," - de presenterar problemet. Kopian blir sedan från bra till bra med dessa tre ord: Vi har åtgärdat det..

De väcker besökarnas intresse och får dem att stanna kvar på landningssidan och läsa vidare. Folk undrar nu: "Visst... Hur löste du det?"

  1. Önskemål:
Optimera din landningssida för att maximera ledningsgenerering

Här blir det intressant: de lägger in några rankningar och glittrande utmärkelser precis ovanför rubriken.

Layouten leder din uppmärksamhet från rubriken till försäkringen. Innan de ens berättar vad produkten är, skapar de redan trovärdighet, vilket gör den produkt de har mer spännande. 

Optimera din landningssida för att maximera ledningsgenerering

Folk gillar verkligen HEY.

Om du inte är övertygad än, så kan du se att tiotusentals människor har bytt från större namn, bland annat. Det finns också en handfull vittnesmål som berömmer några av Hey's önskvärda egenskaper.

  1. Åtgärder:

Efter vittnesmålen guidar en animation dig till den önskade riktningen: Tre enkla och mycket effektiva CTA:er. Besökarna kan antingen utforska lite mer av Hey, se dess 28 funktioner eller gå vidare och trycka på prova det gratis.

Optimera din landningssida för att maximera ledningsgenerering

Om du behöver det, diskuterar vi landningssidor mer ingående i vår steg-för-steg-guide för att bygga en snygg, högkonverterande landningssida

Steg 3: Skapa en oemotståndlig lead magnet

Lead magnet är en värdefull resurs som du erbjuder gratis och som får folk att vända på huvudet och släppa sina e-postmeddelanden för att få tag på dessa resurser.

Dessa magneter kan ta alla former, så länge de har tillräckligt med kraft - oavsett om det handlar om nedladdningsbart innehåll, konsultation, demo eller underhållning. Här är en snabbkurs i bokstavligen allt du behöver veta om lead magnets.

Att ha en oemotståndlig leadmagnet är oumbärligt om du vill maximera din leadgenerering. Några bra tumregler när det gäller att skapa och presentera en lead magnet:

  1. Var specifik - din lead magnet är en verklig lösning på ett verkligt problem för dina potentiella kunder.
  2. vara lätt att smälta - ta reda på vilka medier som är bäst lämpade för din målgrupp. Ska det vara en checklista i PDF-format, ett personlighetsquiz eller en visuell handledning? 
  3. Vara omedelbart tillgänglig - Folk uppskattar omedelbar tillfredsställelse. Dra inte ut på det i all evighet!
  4. Visa snabbt upp din expertis - eller ditt unika värdeerbjudande. Detta hjälper dig att omvandla leads till betalande kunder senare i tratten.

Steg 4: Skapa innehåll som säljer

  1. Vet vad folk vill ha

Ett av de mest idiotsäkra sätten att identifiera vilket innehåll din publik vill ha är att titta på vad de redan tittar på. Observera besökarnas beteende, ta reda på vilken typ av innehåll som genererar har flest visningar, lägre avvisningsfrekvens och fler interaktioner.

Google Analytics Beteenderapporter kan vara det näst bästa sedan skivat bröd i världen av innehållsmarknadsföring. På instrumentpanelen i Google Analytics vill du gå till Beteende > Webbplatsens innehåll > Alla sidor. Total sidvisning, genomsnittlig tid på sidan, avvisningsfrekvens med mera finns i rapporten Översikt.

Beteendeflödet Rapporten visar hur folk går: vilket innehåll som har fått dem att komma in, vart de tar vägen härnäst och vid vilken punkt de lämnar webbplatsen.

Observera dock att en sida kan få fler visningar, men inte för att det är exakt det innehåll som folk vill ha - den kan bara ha fått mycket reklam. Detta är dock en bra början för att generera och utveckla effektivt innehåll.

  1. Anpassa den tråkiga rubriken

Varför är catchy rubriker viktiga?

Här är vad David Ogilvy har att säga om ämnet rubriker:

"I genomsnitt läser fem gånger så många människor rubriken som de läser texten. När du har skrivit rubriken har du använt 80 cent av din dollar." 

Behöver Ogilvy en introduktion?

Varje dag, dygnet runt, omges människor av hundratals stora, feta rubriker. De ser det på nyheterna klockan 9 på morgonen. När de går runt i en bokhandel. När de letar efter en instruktionsvideo på YouTube. De bläddrar tanklöst i tidningar. När listan fortsätter och fortsätter förstår du varför dina rubriker behöver att sticka ut.

4 metoder för att sälja med dina rubriker -

  • Lyft fram ett problem och antydan till en lysande lösning - kom ihåg att inkludera en faktisk lösning i ditt innehåll så att folk inte anser att dina rubriker är manipulativa.
  • Ibland är det bäst att komma till saken - otvetydiga rubriker som talar om exakt vad läsaren får.
  • Listor? Upptagna människor älskar saker som är lätta att skanna och konsumera.
  • Lova handlingsbara tips och snabba resultat - och se till att hålla vad du lovar.

Nog med teori. Här är 5 exempel på rubriker som jag tycker är riktigt bra. Se om du kan identifiera den använda taktiken bakom dem.

  • Hur jag samlade in 714 000 e-postmeddelanden med hjälp av ett enkelt frågeformulär
  • Topp 10 trender för sociala medier 2021 som gör att du ligger före konkurrenterna
  • Hur du säger upp dig från jobbet (även när du är livrädd)
  • Annonskostnaderna kommer att fortsätta att skjuta i höjden, så här löser vi det
  • Hur webben blev oläsbar
  1. Gör innehållet värt att använda

Kvalitativt innehåll är viktigt. Om du inte har ett slumpmässigt innehåll som är ditt varumärke, skapar kvalitetsinnehåll förtroende och trovärdighet hos kunderna.

Kvalitetsinnehåll får uppmärksamhet. Det väcker människors intresse och är önskvärt. Det är i slutändan därför som folk lämnar sina e-postmeddelanden, klickar på "KÖPA" eller går vidare med en fullpackad varukorg. Så, göra innehållet värt att använda.

Ett par människoögon kommer att se det eftersom dina användare, läsare eller besökare är människor, inte robotar i kostym. När du skapar ett innehåll ska du försöka få människor att tro att du skapar det bara för dem, och bara för dem.

Gör det till det bästa som din publik ser hela dagen. Om inte ens du skulle bli upphetsad eller imponerad, varför skulle de då bli det? 

Är det verkligen bättre att vara längre? Neil Patel anser att 2000 eller fler ord är bäst för ett skrivet innehåll. Många diskussioner, t.ex. här och här, har kommit fram till att Google tenderar att rangordna längre, datadrivet innehåll högre än kortare innehåll.

Steg 5: Främjande åtgärder

Främja innehåll för att maximera ledningsgenerering
Att dela med sig är att bry sig om. (Det ger också ledtrådar.)

Ditt innehåll kan vara den crème de la crème. Det går fortfarande ingenstans och genererar inte heller några leads utan ordentlig marknadsföring och mediekontakt.

Även om det är här som de flesta företag misslyckas Vi behöver inte ansluta oss till dem. 

Här är en snabb rekommendation som på allvar kan öka ditt innehålls räckvidd och öka dess andel av leadsgenerering:

Vi bör alla vara Nalle Puhs eftersom den Strategi för uppgradering av innehåll ser ut som en digital honungsburk just nu. Den här strategin, som blev populär av Brian Dean, gav backlinko.com a 785% ökning av konverteringar på 1 dag .

Ja, 758%.

Det är vad man kallar att maximera ledningsgenerering. Ingenting hindrar dig från att anta denna strategi redan idag och förhoppningsvis få ett liknande resultat. Uppdelningen är galet enkel: 

  • Första - identifiera en typ av saftig resurs som är relevant och som skulle göra ditt innehåll bättre (därav "uppgradering"). Exempel: Bonustips, mall för frågesport, podcastutskrift, nedladdningsbar infografik osv.
  • Andra - skapa den resursen, och där har du den målinriktade lead magneten.

Eftersom besökarna som tittar på ditt innehåll redan är intresserade av ämnet, verkar "bonusresursen" nu som en bara lämplig. Perfekt timing. Här är mitt e-postmeddelande. Ta också emot min chefs e-postadress. Och min mormors.

Innehållet är kung, och att effektivt använda innehållsmarknadsföring för att maximera ledargenereringen på din webbplats är drottning. 

Ledningsgenerering är av största vikt när du vill att ditt varumärke ska blomstra med en solid kundbas som fortsätter att expandera. Detta gäller för alla branscher och företag av alla storlekar och räckvidder.

Marknadsföring av innehållär, när den tillämpas på rätt sätt, verkligen en heltäckande strategi för att få kvalitetstrafik, maximera ledningsgenerering och konvertering. 

Den här guiden i fem steg för att öka din andel av leadgenerering är en bra mall - en guide som du kan sträcka ut, förenkla eller grovjobba för att anpassa den till ditt eget företag och dina egna mål. Här är dess beskrivning av:

  1. Forskning, forskning, forskning, forskning
  2. Skapa en landningssida som fastnar som honung
  3. Skapa en oemotståndlig lead magnet
  4. Skapa innehåll som säljer
  5. Främjande åtgärder

Om du har gillat den här veckans blogg och tror att ditt varumärke behöver en fantastisk innehållsmarknadsföring för att öka ledningsgenereringen (men inte känner för att göra det själv eller ensam) - låt oss på Sisu Digital hjälpa dig. Vi specialiserar oss inte bara på B2B Lead Generation, utan även på Content Marketing, Copywriting, webbdesign och underhåll.

Ser du inte vad som är rätt för ditt företag just nu? Kontakta oss här för att boka en konsultation, eller gå med i vår e-postlista för att få fler marknadsföringsguld som detta (reserverad enbart för dem som vill växa, optimera och uppgradera.)

Dela det här inlägget

Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Gillade du den här artikeln?

Vi har mycket mer! Anmäl dig till vår e-postlista och få de senaste nyheterna och artiklarna direkt till din inkorg varje vecka.

Fler inlägg