Netflix-effekt - Drottningens gambit

Netflix meddelade förra veckan att "The Queen's Gambit" var den största begränsade serien hittills och att den sågs av 62 miljoner hushåll världen över under de första 28 dagarna. Därefter är termen "Netflix-effekten" eller "The Queen's Gambit's effect" allmänt känd. Om du är nyfiken på hur denna effekt påverkar publiken, kolla in det här inlägget för att få svaren!

#sisudigital #NetflixEffect #thequeensgambit #marketing #socialmediamarketing #trending #netflix #socialmedia #tv

  1. Netflix-effekt - Drottningens gambit
  2. The Queen's Gambit släpptes den 23 oktober 2020. 
  3. Efter 28 dagar hade 62 miljoner hushåll valt att titta på programmet.
  4. Det gör den till Netflix största begränsade serie med manus hittills.
  5. Serien hamnade på topp 10 i 92 länder och på plats #1 i 63 länder.
  6. Romanen har kommit in på New York Times bästsäljarlista 37 år efter att den kom ut.
  7. Sökningarna på Google efter "Hur man spelar schack" har nått en topp under de senaste nio åren.
  8. Antalet schackspelare på chess.com har ökat 5 gånger.
  9. Vad tycker du om effekten av The Queen's Gambit?
  10. Lämna en kommentar nedan för att dela med dig till oss!

Läs mer om effekten av Damens gambit här!

Dela det här inlägget

Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Gillade du den här artikeln?

Vi har mycket mer! Anmäl dig till vår e-postlista och få de senaste nyheterna och artiklarna direkt till din inkorg varje vecka.

Fler inlägg

s-handel

Vad du behöver veta om S-handel

E-commerce (EC) är en förkortning för Electronic Commerce (elektronisk handel), medan S-commerce (SC) står för Social Media Commerce (handel via sociala medier) - köp och försäljning av varor och tjänster.

Läs mer "