5 idéer för B2B-innehåll på LinkedIn som säljer ditt varumärke *hårt*

5 saftiga idéer för B2B-innehåll på LinkedIn som säljer ditt varumärke *hårt* och får dig närmare de människor som är viktiga.

Sälja ditt B2B-varumärke är lika viktigt som att sälja din produkt eller tjänst.

Av mer än 760 miljoner euro profiler världen över, 90 miljoner LinkedIn-användare är inflytelserika personer på högre nivå och 63 miljoner har beslutsfattande positioner. Det kan bara betyda två saker:

  1. Det är viktigt att din B2B lämnar ett avtryck i dessa människors rastlösa sinne.
  2. Konkurrensen är stor på LinkedIn - och jag vet att de andra företagen inte är sysslolösa.

Okej, okej. Jag vet att jag måste höja mitt spel. Har du någon idé?

Ditt innehåll är ditt vapen.

giphy 1 redigerad
Sälj ditt varumärke *hårt* med nytt, kreativt LinkedIn-innehåll.

Där har du 5 saftiga idéer för B2B-innehåll på LinkedIn som sälja ditt varumärke *hårt*, och få dig närmare de människor som är viktiga.

Vi har också följande en handlingsbaserad vägledning för B2B-företag att dra nytta av LinkedIns leadsgenerering år 2021. Missa inte chansen att förbättra din LinkedIn-konverteringsgrad!

Behöver du en skräddarsydd marknadsföringskampanj för din växande B2B? Kontakta oss här för att boka en konsultation, eller gå med i vår e-postlista för att få fler marknadsföringsguld som detta (reserverad enbart för dem som vill växa, optimera och uppgradera.)

Dela det här inlägget

Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Gillade du den här artikeln?

Vi har mycket mer! Anmäl dig till vår e-postlista och få de senaste nyheterna och artiklarna direkt till din inkorg varje vecka.

Fler inlägg

s-handel

Vad du behöver veta om S-handel

E-commerce (EC) är en förkortning för Electronic Commerce (elektronisk handel), medan S-commerce (SC) står för Social Media Commerce (handel via sociala medier) - köp och försäljning av varor och tjänster.

Läs mer "
Är-facebook-ads-död-innehåll-marknadsföring-tunnel

Är B2B Facebook-annonser döda, och hur kan justerad content marketing funnel hjälpa till att fylla tomrummet?

Facebook brukade vara utmärkt på att optimera kampanjer för rätt KPI:er tack vare sin kolossala användardatabas. Att bli träffad av ATT - vad finns det kvar för B2B Facebook-marknadsföring? Vi måste fokusera på en mer hållbar, resultatorienterad strategi för leadgenerering och konvertering. Vi presenterar: Strategi för innehållsmarknadsföring optimerad för iOS 14.5.

Läs mer "