Användargenererat innehåll ökar

Användargenererat innehåll (User Generated Content, UGC) definieras helt enkelt som alla typer av innehåll som skapas av användare eller "vanliga människor". UGC användes inom marknadsföring för mer än 15 år sedan, men i och med TikTok, Koji och Instagram Reel har UGC nått nästa nivå. Vissa företag förväntar sig fler möjligheter till remixing och varumärkesengagemang där nya användare kan skapa enastående innehåll.

Användargenererat innehåll har precis börjat, men det är ett lovande scenario när varumärken tillhandahåller mallar och verktyg för att användarna ska kunna skapa innehåll eller kallas för samproduktion. Baserat på den snabba utvecklingen av sociala medieplattformar kommer användarnas efterfrågan att tillgodoses, liksom konkurrenternas tillväxt.

I den här artikeln får du en del viktig statistik om UGC under 2020 och 2021, och du får också ta del av nyttiga slutsatser. Kolla in den!

1. Det användargenererade innehållet ökar.
2. Användargenererat innehåll (UGC) är alla former av innehåll som skapas av "riktiga människor".
3. Mer än 86% av företagen använder idag användargenererat innehåll i sin marknadsföring.
4. UGC:s framtida trender: 3D-spel, videor, AR och VR.
5. GoPro:s YouTube-konto är fullt av videor som tagits av kunderna.
6. Gen Z-konsumenter utgör 41% av TikToks community.
7. Annonser baserade på användargenererat innehåll får 4 gånger högre resultat.
8. Ta med dig:
1. Ge användarna lämpliga tillgångar.
2. Fortsätt att samarbeta med skapare.
3. Ta hand om kanaler i sociala medier.
4. Övervaka UGC:s verksamhet.
9. Har ditt företag tillämpat någon form av användargenererat innehåll ännu? 10. Lämna en kommentar under det här inlägget.
10. Följ sisudigital.fi för att få fler marknadsföringsnyheter och trender inom sociala medier! Kolla in hela bloggen här!

Dela det här inlägget

Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Gillade du den här artikeln?

Vi har mycket mer! Anmäl dig till vår e-postlista och få de senaste nyheterna och artiklarna direkt till din inkorg varje vecka.

Fler inlägg

Copywriting 101 - kraftfulla marknadsföringstexter

Hur man skapar kraftfulla marknadsföringstexter + exempel.

Oavsett om du skriver en text för dina annonser, innehåll på en webbsida, en försäljningspresentation eller ett kallt e-postmeddelande är ditt syfte att sälja. Copywriting är viktigt oavsett vilket affärsområde du tar hand om. Lär dig hur du skapar kraftfulla marknadsföringstexter med vår nybörjarguide för copywriting.

Läs mer "
Är-facebook-ads-död-innehåll-marknadsföring-tunnel

Är B2B Facebook-annonser döda, och hur kan justerad content marketing funnel hjälpa till att fylla tomrummet?

Facebook brukade vara utmärkt på att optimera kampanjer för rätt KPI:er tack vare sin kolossala användardatabas. Att bli träffad av ATT - vad finns det kvar för B2B Facebook-marknadsföring? Vi måste fokusera på en mer hållbar, resultatorienterad strategi för leadgenerering och konvertering. Vi presenterar: Strategi för innehållsmarknadsföring optimerad för iOS 14.5.

Läs mer "