Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun 10 helppoa vaihetta.

Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun 10 helppoa vaihetta.

Laskeutumissivut lisäävät liikennettä verkkosivustollesi, rakentavat brändiäsi ja parantavat hakukoneoptimointia. Voit helposti sisällyttää sen onnistuneeseen PPC-strategiaan. Yli 68% B2B-yrityksillä on korkean konvertointikyvyn omaava sivu, jonka avulla ne voivat hankkia johtolankoja konversiota varten. Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun näiden 10 helpon vaiheen avulla.

Alati muuttuvassa virtuaalimaailmassa aloitussivu on yksi digitaalisen markkinoinnin tärkeimmistä työkaluista. Se tunnetaan erilaisilla termeillä, kuten kohdesivu, lead capture page ja tai staattinen sivu.

Mitä ovat laskeutumissivut?

Aloitussivu on yksittäinen sivu, joka avautuu, kun kävijä klikkaa markkinointisähköpostia, hakutulosta, verkkomainosta jne.

Kun kävijä saapuu tälle sivulle, näytetään suunnattu myyntikopio. Tämä on yleensä sen linkin, mainoksen tai hakutuloksen jatke, jota kävijä napsautti.

Niitä käytetään ensisijaisesti liidien tuottamiseen. Päätökset (tai toimet), jotka kävijä tekee tällä laskeutumissivulla, vaikuttavat mainostajan konversioasteeseen. Aloitussivu voi olla yrityksen verkkosivuston sisällä, yksittäinen sivu tai osa mikrosivustoa.

Mainosten suorituskyvyn parantamiseksi aloitussivut on yhdistetty sähköpostikampanjoihin, kumppanuustileihin, hakukonemarkkinointiin ja sosiaalisen median kampanjoihin.

Laskeutumissivujen optimointi tehdään, jotta kävijät voidaan muuntaa potentiaalisiksi liidiksi ja myynniksi. Jos yrityksen tavoitteena on saada liidit, laskeutumissivulla on tapa, jolla kävijät voivat ottaa yhteyttä. Tämä tapahtuu yleensä kyselylomakkeen tai puhelinnumeron kautta.

Jos tavoitteena on saada myynti, aloitussivulla näytetään linkki, joka kehottaa kävijöitä napsauttamaan sitä. Tämä linkki ohjaa heidät kassalle tai ostoskoriin. Markkinoijat analysoivat tämän linkitetyn URL-osoitteen luomaa toimintaa. Konversio- ja klikkausprosentit saadaan selville tietyn mainoksen onnistumisen selvittämiseksi.

Miksi laskeutumissivu on tärkeä?

Pelkkä verkkosivuston rakentaminen ja sen käyttäminen ei auta sinua rakentamaan menestyvää liiketoimintaa tai kasvattamaan menestyvää yritystä. Sinun on pyrittävä aktiivisesti tavoittamaan kohdeyleisösi ja muuttamaan heidät liidiksi ja maksaviksi asiakkaiksi. Laskeutumissivu tarjoaa kohdennetun lähestymistavan tämän tavoitteen saavuttamiseksi.

Laskeutumissivut lisäävät liikennettä verkkosivustollesi, rakentavat brändiäsi ja parantavat hakukoneoptimointia.. Voit helposti sisällyttää sen onnistuneeseen PPC-strategiaan.

Erään tutkimus Marketing Sherpan toteuttama tutkimus, yli 68% B2B-yrityksillä on korkean konvertointikertoimen omaava sivu, jonka avulla ne voivat hankkia johtolankoja konversiota varten.

Laskeutumissivut ohjaavat kuluttajat tiettyyn tarjoukseen, tuotteeseen tai palveluun ja kannustavat heitä tekemään päätöksen (ryhtymään toimiin). Tämä tarjoaa sinulle mahdollisuuksia luoda konversioita ja kasvattaa asiakaskuntaasi.

Yritys, jolla ei ole laskeutumissivua, kärsii iskun markkinointipyrkimyksissään, erityisesti digitaalisen markkinoinnin osalta. Jos laskeutumissivu on niin tärkeä, miksi kaikki yritykset eivät käytä sitä? Niihin liittyy edelleen monia väärinkäsityksiä, erityisesti, että niitä on vaikea luoda ja hallita.

Onneksi tämä ei ole totta! Jos haluat rakentaa laskeutumissivun, joka tuottaa tuloksia, keskity vähemmän näyttävyyteen ja enemmän siihen, että annat asiakkaille sen, mitä he haluavat.

Näin voit luoda korkean konvertoivan laskeutumissivun vuonna 2021.

Vaihe 1: Tutki yleisöäsi

Paranna konversiolukuja ja lisää aloitussivusi sovellettavuutta pitämällä mielessäsi viestisi ja yleisösi. Vältä yleisten viestien käyttöä. Tämä antaa kävijöille vain saman kokemuksen, jonka he ovat todennäköisesti saaneet muilla sivustoilla.

Erotu kilpailijoista ja luo useita laskeutumissivuja juuri sinun yleisöllesi. Tämä auttaa muuntokurssin optimoinnissa.

Jos sinulla on esimerkiksi vaatetusalan yritys, luo useita sivuja, joiden sisältö on räätälöity tietyillä alueilla asuvia asiakkaita varten.

Älä unohda lisätä kiireellisyyden tunnetta aina kun se on tarpeen. Luo laskeutumissivu, jolla esitellään talvivaatteita viileämmillä alueilla asuville potentiaalisille asiakkaille, kun taas eri laskeutumissivulla voidaan mainostaa uimapukuja lämpimillä alueilla asuville potentiaalisille asiakkaille.

Vaihe 2: Käytä huomiota herättävää otsikkoa

Räikeä otsikko on ensimmäinen asia, jonka sivuston kävijät huomaavat, kun he saapuvat yrityksesi aloitussivulle. Se herättää heidän alkuinnostuksensa ja ehkä jopa pitää heidät sivulla muutaman sekunnin ajan. Se myös houkuttelee heitä katsomaan lisää, koska olet jo herättänyt heidän uteliaisuutensa. Otsikkosi viestii, että "yrityksellämme on sitä, mitä etsit".

Vaikka otsikko koostuu muutamasta sanasta, siihen liittyy silti jonkin verran tiedettä. Se on siis hyvin helppo mokata.

Seuraavassa on tärkeitä elementtejä, jotka on sisällytettävä tehokkaaseen otsikkoon:

  • Se tiedottaa kävijöille, mistä tuotteessa on kyse.

  • Se on selkeä ja suoraviivainen.

  • Se on merkityksellinen. Tämä tarkoittaa sitä, että se täyttää sen, mitä mainoksessa luvattiin. Tämä lupaus motivoi kävijän klikkaamaan linkkiä. Jos otsikkosi ei liity mainokseen tai se ei täytä lupauksiaan, kävijä on tyytymätön ja poistuu laskeutumissivulta.

  • Se osoittaa empatiaa. Mikä on mahdollisen kävijän suurin huolenaihe? Viesti, että ymmärrät!

Vaihe 3: Kirjoita tehokas runkokappale

Hyvän kopion kirjoittaminen on vaikeinta, koska sen on tuettava otsikossa esitettyjä etuja. Runkotekstin on saavutettava tämä tavoite mahdollisimman vakuuttavasti ja vakuuttavasti.

Päätavoitteena on pitää kävijät laskeutumissivulla, kunnes he vierittävät sivun alaspäin toimintakutsuun asti. Toisin sanoen rungossasi on oltava sisältöä, joka konvertoi.

Jos haluat kirjoittaa hyvän laskeutumissivun kopion, sinun on oltava vakuuttava markkinoinnissa ja kirjoittamisessa. On myös muita huomioon otettavia asioita, kuten sanamäärä.

Jos käytät vain muutamaa sanaa, kävijöilläsi ei ole riittävästi tietoa vakuuttaakseen heidät tuotteesi/palvelusi eduista. Se saattaa myös saada heidät olemaan luottamatta sinuun!

Liian monien sanojen käyttäminen (liiallinen verbaalisuus) voi viedä selkeyden ja hukuttaa heidät.

Vaikka ei olekaan olemassa tiettyä sääntöä siitä, kuinka monta sanaa sinun pitäisi käyttää, on tarpeen käyttää niin monta sanaa kuin on tarpeen, jotta asia välittyy. Jos palvelu tai tuote on liian monimutkainen, varmista, että luettelet kaikki tarvittavat yksityiskohdat.

Tämän luettelon pois jättäminen saa mahdollisesi tuntemaan olonsa epävarmaksi. Jos kuitenkin olet affiliate-markkinoija, joka mainostaa e-kirjaa sähköpostia vastaan, sinun ei tarvitse käyttää paljon sanoja. Sinun on silti käsiteltävä etuja.

Vaihe 4: Aloita kirjoittaminen

1. Mainitse kipupisteet.

Ihmisluontoon kuuluu välttää kipua ja etsiä mielihyvää. Olemme hedonistinen laji. Yksinkertainen copywriting-strategia on auttaa kävijöitä muistamaan, mitä he voivat menettää, jos he eivät tartu tarjoukseesi.

Tappion välttäminen on voimakkaampaa kuin sen ajatteleminen, mitä voitamme.. Jos pystyt osoittamaan, mitä kävijät voivat menettää ja mitä he saavat, olet lähellä voittoa. Mutta älä myöskään liioittele. Kerro kipupiste, mutta näytä nopeasti, miten tuote/palvelu voi tarjota helpotusta.

2. Saada lukija tuntemaan.

Aivojen mielihyvää etsivät alueet. Voit tehdä tämän sisäänpääsyn kuvien avulla. Näytä esimerkiksi lemmikkejä, jotka käyttävät tuotetta ja pitävät hauskaa. Saat lukijat tuntemaan olonsa hyväksi myös hyvällä tekstillä.

Miten? Näytä, mitä tuotteesi edustaa. Jos tuotteesi tai palvelusi esimerkiksi lievittää kipua tai vapauttaa tuholaisista jne. Muista käyttää vahvoja ja liikuttavia sanoja, jotta kävijät tuntevat olonsa hyväksi yrityksesi ja tarjoamasi tuotteen suhteen.

3. Käytä kuvia oikein.

Aloitussivusi on tehoton ilman kuvia.

Kuva välittää tunteita. Se osoittaa, miltä palvelusi tai tuotteesi näyttää. Joissakin kuvissa jopa näytetään, miten tuotteesi/palvelusi toimii.

Toinen keskeinen rooli kuvilla on tekstin hajottaminen. Käytännössä ne lisäävät visuaalisen ulottuvuuden aloitussivullesi.

Silmäseuranta tutkimus osoitti, että ihmisaivot pystyvät käsittelemään kuvia 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstiä. Tämä tarkoittaa, että kuvat kiinnittävät kävijän huomion välittömästi, varsinkin jos ne ovat otsikon lähellä.

Kuvittele, millaisen vaikutuksen saat aikaan, jos onnistut otsikossa ja pääkuvassa! Kuvat herättävät ja laukaisevat tunteita tehokkaammin kuin sanat. Sinun on löydettävä oikea tasapaino näyttämisen ja kertomisen välillä.

Kuvat ovat keskeinen osa aloitussivun optimointia. Kun valitset kuvaa, varmista, että se on:

  • Tarpeeksi suuri mutta ei liian suuri.
  • Laadukas eikä epätarkka.
  • Liittyy liiketoimintaasi.
  • Huomiota herättävä.

Pidä tämä mielessä, ja kuvassa voi olla henkilö, joka käyttää palvelua/tuotetta. Jos tuotteesi tai palvelusi on hieman monimutkainen, ota käyttöön kuvakaappauksia, joissa näytetään, miten sitä käytetään. Tämä on hyvä idea SaaS-yrityksille. Jos valitset tämän kuvan, varmista, että ne ovat huomiota herättäviä ja hauskoja.

Tavalliset kuvakaappaukset eivät toimi. Kun käytät aikaa ja vaivaa sopivan kuvan valitsemiseen, asiakkaasi ymmärtävät, mitä he saavat tuotteestasi tai palvelustasi. Jos kuva on liian monimutkainen, kävijä ei jatka eteenpäin.

Vaihe 5: Rakenna asiakkaiden luottamusta arvosteluilla

Kuinka monta kertaa olet lukenut asiakasarvioita tietystä palvelusta tai tuotteesta ennen ostopäätöksen tekemistä? Jos olet, tiedät verkkoarvostelujen arvon ja sen suoran vaikutuksen, joka niillä voi olla yritykselle.

Selkeästi sanottuna asiakkaat välittävät siitä, mitä muut asiakkaat ajattelevat. BrightLocalin tekemän tutkimuksen mukaan 85% asiakkaista luottaa verkkoarvosteluihin yhtä paljon kuin henkilökohtaisiin suosituksiin.

Jos saat positiivista palautetta tuotteistasi/palveluistasi, hyödynnä sitä. Sisällytä tyytyväisten asiakkaiden suosittelut aloitussivuillesi. Nämä suosittelut edistävät yritystäsi ja sen tuotteita/palveluita. Ne auttavat myös antamaan potentiaaliselle asiakkaalle viimeisen sysäyksen ennen ostopäätöksen tekemistä.

Vaihe 6: Sisällytä Alennukset ja Promo koodit

Nämä ovat hyödyllisiä työkaluja myynnin edistämiseksi. Yodlen tekemän tutkimuksen mukaan 57% asiakkaista totesi, että yritykset, jotka tarjoavat erityisiä alennuksia palaaville kuluttajille, erottuvat kilpailijoista.

Kun rakennat aloitussivua, harkitse tarjousten ja kuponkikoodien käyttöä asiakkaidesi kannustimena. Luo erityinen aloitussivu, joka on suunnattu tietylle yleisösegmentille.

Vaihe 7: Tarjoa asiakkaille sosiaalista näyttöä

Mitä on sosiaalinen todiste?

Sillä tarkoitetaan kaikkea, mikä liittyy yrityksesi saamien jakojen, twiittien, tykkääjien, tilaajien, pinssin jne. määrään. Sinun tulisi näyttää nämä näkyvästi laskeutumissivullasi.

Miksi? Tuore Hubspot tutkimuksessa havaittiin, että 71% tuhatvuotiaista ostaisi todennäköisemmin jotain, jos tuotetta/palvelua suositeltiin verkossa.

Vertaisten sosiaalisessa mediassa antamat suositukset ovat tärkeässä asemassa ostopäätöksissä. Se osoittaa potentiaalisille asiakkaille, että yritykselläsi on fanikunta. Tämä voi auttaa sinua vakuuttamaan heidät.

Jos yrityksesi on uusi, etkä ole vielä kerännyt tarpeeksi sosiaalista vaikutusvaltaa, pyydä nykyisiä asiakkaita lähettämään suositteluja.

Näin voit ottaa ne mukaan:

  • Sisällytä mukaan todellisten asiakkaiden suosittelut. Asiantuntijat ja julkkikset ovat hyviä, mutta sinun ei tarvitse saada niitä vain näistä lähteistä. Valitse suosittelijat, joilla on merkitystä kohderyhmällesi.

  • Liitä mukaan kuvia. Kuvat lisäävät luottamuksen lisäämistä suosittelukertomukseesi. Varmista, että jokaisessa suosittelussa on kuva henkilöstä.

  • Suosittelujen on oltava täsmällisiä. Vältä pörröisiä yleistyksiä. Niistä ei tule hyviä suosituksia. Itse asiassa ne vaikuttavat väärennetyiltä ja väärennetyiltä. Paras suosittelu on sellainen, josta käy ilmi kokemukset ja sovellukset tietystä palvelusta/tuotteesta.

Vaihe 8: Pidä se yksinkertaisena

Monet verkkokauppasivustot tekevät sen vakavan virheen, että niiden laskeutumissivuille pakataan paljon tietoa. Se saattaa auttaa tuomaan useita tuotteita asiakkaan eteen, mutta se on myös ylivoimaista ja väsyttävää. 

Kun suunnittelet aloitussivua, pidä muotoilu siistinä. Pidä vain olennainen teksti ja yksi tai kaksi asiaankuuluvaa kuvaa. Varmista, että kuvat eivät peittele sisältöä.. Jos aloitussivusi on yksinkertainen, potentiaalisten asiakkaiden on helpompi navigoida ja todennäköisesti myös muuntaa sitä. 

Vaihe 9: A/B-testi sivusi

Kun aloitussivusi on suunniteltu ja valmis, julkaise se. Aloita sitten mittareiden arviointi selvittääksesi, miten se toimii. Saatko odotetut konversioluvut? Jos ei, mihin kävijät eksyvät?

Voit kerätä tietoa sivusi suorituskyvystä eri lähteistä, kuten:

  • Käyttäjän tallennusistunnot
  • Vieritä karttoja
  • Lämpökartat

Näistä luvuista näet, tarvitaanko lisätyötä parantamiseen. 

Kun olet tutkinut lukuja, testaa sivujesi eri versioita toisiaan vastaan. Katso, kummalla laskeutumissivulla on paremmat mittarit. A/B-testauksen avulla voit tarkentaa laskeutumissivua tietyn ajan kuluessa. Se varmistaa, että saat parhaan mahdollisen suorituskyvyn digitaalisesta liikenteestäsi.

Vaihe 10: Lopeta rytinällä-toimintakutsu

Tärkeä korkean konvertoivan laskeutumissivun tunnusmerkki on vahva toimintakutsu eli CTA. CTA sijoitetaan yleensä laskeutumissivun kopion loppuun. Sen päätavoitteena on kertoa kävijöille, mitä heidän pitäisi tehdä seuraavaksi. Sekaannusta ei saa syntyä. CTA-kutsun kielen on oltava selkeää ja suoraa.

CTA:ta kutsutaan toisinaan rahasampumaksi. On erittäin tärkeää, että teet sen suhteen kaiken oikein. Tutki esimerkiksi CTA:n sijaintia. Useimmat niistä sijoitetaan laskeutumissivun loppuun, koska tekstikappaleesi avulla lämmitellään mahdollisia kävijöitä.

Jos CTA-kohta paljastuu liian nopeasti, kävijä ei välttämättä ole valmis tekemään päätöstä. Kun kirjoitat CTA:ta, se on erotettava muista blogisi elementeistä. Kävijöille on oltava selvää, että kyseessä on CTA. Monet digitaaliset markkinoijat muuttavat CTA:n painikkeeksi. Tämä vetoaa ihmisen vaistoon, jonka mukaan hän haluaa klikata painiketta, kun hän näkee sen.

Mitkä värit sopivat CTA-kohtaan? On aina hyvä ajatus käyttää kontrastivärejä taustalla ja CTA:ssa. Esimerkiksi valkoinen ja musta toimivat poikkeuksellisen hyvin. Nämä kaksi sävyä voivat kuitenkin olla myös arkipäiväisiä, joten valitse visuaalisesti ponnahdusmaisia värejä. Ne auttavat CTA:ta erottumaan. Hyvä paikka aloittaa on brändisi värit.

CTA-kopio on toinen tärkeä osa aloitussivun optimointia. Kun käytät ensimmäisen persoonan kieltä, se osoittaa omistajuutta. Esimerkkinä on "vaadi ilmainen esitteeni nyt". Voit käyttää myös suoraa kieltä, kuten "Rekisteröidy ilmaiseksi tänään". Se viestii kävijälle, että hänen ei tarvitse käyttää rahojaan tänään. Sana "ilmainen" on yksi sana, joka on erinomainen konversiolukujen nostamiseen.

Opi kirjoittamaan parempia markkinointikopioita ja CTA:ita käyttämällä meidän copywriting-tekniikat: miten luoda tehokkaita markkinointikopioita.

Ohita kaikki vaiheet ja anna meidän auttaa

Laskeutumissivulla on epäilemättä olennainen rooli konversioiden kannalta. Siksi on erittäin tärkeää, että saat sen oikein. Siihen liittyy monia näkökohtia, kuten sopivan kuvan valinta, erinomaisen sisällön kirjoittaminen ja suunnitteluelementit.

Lisäksi sinun on luotava useita laskeutumissivuja, jotta voit kohdistaa ne eri kohderyhmille, jotka käyttävät tuotteitasi/palvelujasi. Sinun on jatkettava testausta ja hienosäätöä, kun etenet.

Tämä auttaa parantamaan suorituskykyäsi. Käytä tässä blogissa mainittuja vinkkejä rakentaaksesi laskeutumissivun, joka tuottaa korkeampia konversiolukuja.

Tilaa Sisu Digital ja saat lisää arvokkaita vinkkejä tehokkaiden aloitussivujen rakentamiseen.

Tarvitsetko laskeutumissivun tulevaa tuotelanseerausta varten? Sisu Digital tarjoaa verkkosuunnittelupalvelut laskeutumissivuille, yksisivuisille verkkosivustoille ja monisivuisille verkkosivustoille.

Etkö näe, mikä sopii yrityksellesi? Kehitämme myös yrityksesi tarpeisiin räätälöityjä verkkosivustoja.

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

Ovatko facebook-mainokset kuollutta sisältöä-markkinointisuppilo

Ovatko B2B Facebook-mainokset kuolleet, ja miten mukautettu sisältömarkkinointisuppilo voi auttaa täyttämään tyhjiön?

Facebook oli ennen loistava optimoimaan kampanjoita oikeiden KPI:iden mukaan valtavan käyttäjätietokantansa ansiosta. ATT:n isku - mitä jää jäljelle B2B-markkinoinnille Facebookissa? Meidän on keskityttävä kestävämpään, tuloshakuisempaan liidien tuottamis- ja konversiostrategiaan. Esittelyssä: Sisältömarkkinoinnin suppilostrategia, joka on optimoitu iOS 14.5:lle.

Lue lisää "