LinkedIn-johtotiedon tuottaminen

LinkedInin liidien luominen vuonna 2021 - Lopullinen opas + esimerkkejä.

LinkedInin liidien tuottaminen ei rajoitu vain maksettuihin mainoksiin ja kylmiin sähköpostiviesteihin, me näytämme sinulle kaiken. LinkedIn-profiilin optimoinnista sisältöstrategian rakentamiseen ja edistyneempiin asioihin, kuten mainosten ja tehokkaiden tavoituskampanjoiden perustamiseen.

LinkedInin liidien tuottaminen ei rajoitu vain maksettuihin mainoksiin ja kylmiin sähköpostiviesteihin, me näytämme sinulle kaiken. 

Aloitamme perusasioista: ymmärrämme tavoitteesi, miten LinkedInin algoritmi toimii ja miten voit optimoida profiilisi parhaiten. Sen jälkeen opastamme sinua siinä, miten voit rakentaa sisältömarkkinointistrategian, joka vahvistaa henkilökohtaista brändiäsi ja yritysbrändiäsi.

Lopuksi edistyneemmät asiat, kuten mainoksen ja tehokkaiden tavoituskampanjoiden perustaminen. Näytämme sinulle, miten voit hyödyntää liidien tuottamista LinkedInin avulla.

Aika nopeuttaa LinkedIn-peliäsi.

1. Määrittele tavoitteesi

Liidien luominen on pitkä prosessi. Tavoitteenasi on tietysti luoda johtolankoja ja myydä, mutta myyntipuheenvuoron lyöminen yleisöllesi heti alussa on haitallista. 

Koska olet pitkässä pelissä, sinun on seurattava tavoitteitasi. Aseta välitavoitteet ja suorituskykyindikaattorit siitä, mitä haluat saavuttaa ja miten aiot saavuttaa ne, ovat parhaita tapoja pitää itsesi keskittyneenä.

Tämä vaihe vaikuttaa merkittävästi siihen, kenen kanssa haluat olla yhteydessä ja millaista sisältöä haluat luoda.

Tunne LinkedInin mittarit.

2. Optimoi LinkedIn-profiilisi

Liidien luominen alkaa oman henkilöbrändin rakentamisella. Koska hyvin rakennettu henkilökohtainen profiili lisää ammattimaisuuttasi, luotettavuuttasi ja uskottavuuttasi. Kun olet yrityksen työntekijä tai yrityksen omistaja, etenkin kun työskentelet myynnin tai markkinoinnin parissa, olet yrityksen kasvot, ja sinun pitäisi edustaa brändiä asianmukaisesti.

All-star-profiilissa pitäisi olla:

Perusasiat: ammattimainen profiilikuva, täytä Tietoja-osio, työkokemus, projektit, taidot ja todistukset.

Lisää suositteluja tai suosituksia entisiltä työnantajiltasi tai asiakkailtasi.

Sammuta "Ihmiset katsoivat myös" osiossa profiilissasi, jotta keskitytään sinuun! (Asetukset ja yksityisyys - Sivuston asetukset)

SEO-optimoitu profiili merkityksellisillä avainsanoilla otsikossa, Tietoja-osiossa, kokemuksessa ja kaikessa sisällössäsi.

Etsi ihmisiä ammatillisesta piiristä jossa haluat olla ja olla yhteydessä heihin. Ota yhteyttä myös entisiin luokkatovereihisi tai kollegoihisi. 

Etsi ja muodosta yhteys mahdollisuuksiisi - Jos sinulla on pääsy LinkedIn Sales Navigatoriin, hyödynnä laajennettua hakua, joka tarjoaa 30 eri suodatinkategoriaa, joiden avulla voit tarkentaa hakua ja löytää ihanteelliset liidit. Työkalun avulla voit myös tallentaa liidihakuja, tilihakuja ja jakaa niitä kollegoidesi kanssa.

Pidätkö infografiikasta? Lue koko optimointistrategia.

3. Ota mukaan 

Kun olet tavoittanut kollegasi, asiakkaasi, potentiaaliset asiakkaasi ja solminut uusia yhteyksiä, on aika hoitaa niitä. Kun olet aktiivisesti yhteydessä yhteyksiisi, lisäät mahdollisuuksiasi saada profiilinäkymiä, saat enemmän kutsuja yhteydenottoihin ja erotut muista. muilta ihmisiltä, joilla on profiili LinkedInissä mutta jotka eivät tee mitään sen eteen.

3.1 Liity toimialaryhmiin

Liity alan ryhmiin, joissa yhteystietosi kokoontuvat. Jos luulet, että LinkedIn-ryhmät eivät ole enää merkityksellisiä markkinointistrategioidesi kannalta, et ehkä etsi oikeita ryhmiä.

Älä etsi suurimpia ryhmiä vaan niitä, joissa on eniten toimintaa. Jos löydät ihmisiä, jotka keskustelevat yrityksellesi sopivasta aiheesta, tämä on paikka, jossa haluat olla.

Liity henkilökohtaisella tililläsi, älä yrityssivullasi. Liittyminen yrityksen tililläsi saattaa antaa vaikutelman, että olet siellä vain myymässä. Sitä paitsi kasvot profiilissa on aina helpompi lähestyä.

Myynnistä puheen ollen, älä koskaan aloita keskustelua myyntipuheella, ei ainoastaan LinkedIn-ryhmissä vaan LinkedInissä yleensä. Tarjoa arvoa, rakenna luottamusta ja yhteyksiä, niin ehkä ihmiset ovat valmiita kuuntelemaan esitystäsi.

Vahvista asiantuntemuksesi ja ryhmässä olemista vastaamalla usein kysymyksiin, lähettämällä asiaankuuluvaa sisältöä ja aloittamalla keskusteluja. Se on myös täydellinen paikka markkinatutkimuksen tekemiseen.

Turvallisimpia keskustelunaloituksia ovat alan trendejä, koulutus- tai toimintakysymyksiä, joihin ihmiset voivat liittyä. työelämässä.

3.2 Ota yhteyttä yhteyksiisi

Reagoi, kommentoi ja jaa viestejä. On erityisen tärkeää, että ryhdyt toimiin tärkeinä päivinä, jotka ovat olennaisia yrityksesi ja yhteystietojesi yritysten kannalta. Esimerkiksi tuotelanseeraukset, tulevat tapahtumat tai webinaarit, merkittävän virstanpylvään juhlistaminen jne. 

Kirjoita omia viestejäsi: käytä LinkedIniä saadaksesi selville, mitkä aiheet ovat trendikkäitä, mitkä aiheet saattavat kiinnostaa yhteyksiäsi ja mikä antaa heille arvoa siitä, että he ovat yhteydessä sinuun. Lue lisää orgaanisen sisällön tekemisestä vaiheesta 4.

Advocate LinkedIn koko yrityksellesi. Kuvittele, kuinka paljon johtolankoja ja mahdollisuuksia se tuo, jos koko yritys osallistuu brändin rakentamiseen LinkedInissä.

4. Rakenna sisältöstrategiat

Älä luule, että sisällöllä ei ole mitään tekemistä LinkedIn-liiderintuottamisstrategian kanssa. Ihmiset, jotka jakavat sisältöä LinkedInissä vähintään kerran viikossa, saavat 10 kertaa todennäköisemmin yhteydenottoja uusista mahdollisuuksista kuin ne, jotka eivät jaa sisältöä LinkedInissä..

Paras tapa ylläpitää yleisösuhdetta on tuoda aitoutta sisältöön.

Valitse aihe, josta olet kiinnostunut ja josta sinulla on kokemusta. On parempi toimia kapealla alueella kuin yrittää vedota kaikkiin laajoilla aiheilla. Haluat houkutella tietyntyyppisiä yhteyksiä, jotka kuuluvat siihen ammatilliseen piiriin, johon haluat kuulua. Jos et ole tietynlaisen aiheen oikea henkilö, brändisi ei ole vielä kovin vahva.

Aloita pienestä ja aloita jollakin, jonka osaat parhaiten. Kun aloitat pienestä, et aseta itsellesi paineita ja saat energiaa pitkälle. Voit myös antaa luovuutesi lentää ja testata vettä niin paljon kuin haluat.

4.1 Ota aktiivinen, uteliaisuutta herättävä postauksen otsikko. 

LinkedInissä on se hieno puoli, että aina kun julkaiset jotain, sisältösi jaetaan kaikille verkostossasi oleville.. Ilmoituksessa näkyy kuitenkin vain postauksen otsikko, joten varmista, että se kiinnostaa yleisöäsi heti.

Parhaiten menestyviä otsikoita ovat "how-to", "listat", "vinkit" tai "hackit".. Myös tuoreet uutiset tai alan trendit toimivat hyvin, mutta varmista, että jaat ne, kun ne ovat vielä tuoreita.

4.2 Pelkkä tekstisisältö lisääntyy

Nykyään ihmiset kaipaavat keskusteluja. Täysin tekstimuotoinen sisältö tarjoaa oivalluksia, tarinoita ja herättää ihmisten kiinnostuksen. Jos käyt hiljattain LinkedInissä, huomaat heti, että useimmat kokeneet käyttäjät jakavat sisältöään pelkkää tekstiä käyttäen.

Kokeile näitä tehokkaita kokotekstisisältöjä:

Henkilökohtainen kokemus ammatillisessa kontekstissa: Ihmiset pitävät tarinoista, koska niihin on helppo samaistua. He ovat myös kiinnostuneita siitä, jos he saavat tarinastasi tietoa tai inspiraatiota. Aiheita voivat olla esimerkiksi työnhakukokemukset, työelämässä sattunut tapaus, virhe, jonka olet tehnyt ja josta olet oppinut jne.

Antin esimerkki Alla oleva teksti kertoo hyvin selvästi hänen suoraviivaisesta ja "ei-paskanjauhanta" persoonallisuudestaan. Se on hänen brändinsä, ja ihmiset, jotka haluavat työskennellä hänen kanssaan, näkevät heti, mitä he saavat siitä irti. Henkilökohtaisen kokemuksensa kautta hän inspiroi ihmisiä vain hakemaan haluamaansa työtä ja tarjoamaan myös apuaan lopussa.

Ajatusjohtajuus: Jaa neuvoja, nopeita vinkkejä tai uusia oivalluksia asiantuntemuksestasi.. Kun ihmiset luottavat brändisi auktoriteettiin, LinkedInin liidien luominen on helpompaa.

Sofian esimerkki alla kerää paljon sitoutumista. Hän on HR-yrityksen toimitusjohtaja, ja postauksensa avulla hän osoittaa yhteyksilleen ja monille mahdollisille potentiaalisille asiakkaille, että hänen yrityksensä tarjoaa asiakkailleen loistavia palveluita ja luo positiivisen brändimielikuvan.

Tarjoa jotain arvokasta ilmaiseksi: työmahdollisuuden jakaminen, ilmaisen konsultaation tarjoaminen, ansioluettelon tarkistamisen auttaminen jne. (varmista, että nämä ovat myös linjassa liidien luomisen tavoitteidesi kanssa).

Marin esimerkki alla on erittäin fiksu. Tarjoamalla startup-yritysten toimitusjohtajille ilmaisen kurssin siitä, miten kasvutoiminto otetaan käyttöön ja miksi kasvuhakkerointi on tärkeää, kenen kanssa he puhuvat ensimmäisenä, kun toimitusjohtajat seuraavan kerran etsivät tätä tehtävää? Marin kanssa tietenkin!

Aitoa työnantajabrändäyksen sisältöä: Tämäntyyppisen sisällön ideoita voivat olla uuden työntekijän esittely, katsaus työkulttuuriin, tiiminrakennustoiminta jne.

Tämä toimii erityisen hyvin aloittaville yrityksille, kun kaikki postauksessasi mainitut työntekijät on merkitty, koska se auttaa postaustasi saavuttamaan myös heidän verkostonsa.

Kollektiivinen jakaminen: hyvin harvoin työntekijät viestivät yhdessä yrityksen arvosta ja jakavat uutisiaan LinkedInin kautta.

Katso malliesimerkki Finders Seekers' s "#seekersinsights", jossa jokainen työntekijä on valinnut saman päivämäärän kertoakseen uutiset yrityksensä uusimmasta uutiskirjeestä. Hienoa myös hashtagin käyttö, sillä kyseisenä päivänä kaikki, joilla on yhteys Finders Seekersiin, saivat LinkedIniinsä tulvan tästä uutisesta!

Jos haluat tietää, minkälainen sisältö sopii LinkedInissä tapahtuvaan liidien luomiseen, tutustu seuraavaan luetteloon Top 10 LinkedIn-tilastoa, jotka jokaisen markkinoijan tulisi tietää vuonna 2021

4.3 LinkedIn-algoritmi

Mitä eroa on viraalipostauksella ja postauksella, josta tykkää vain muutama henkilö?

Sinun on ymmärrettävä tämän 4 vaihetta "Ihminen + kone" -lähestymistapa että LinkedIn antaa sisältösi käydä läpi.

  1. LinkedInin luokittelijat merkitsevät sisältösi "roskapostiksi", "heikkolaatuiseksi" tai "selkeäksi" heti, kun olet tehnyt viestin.

  1. LinkedInin viraliteetin ennustimet seuraavat verkostosi tavoittavuutta ja arvioivat yhteystietojesi alustavia reaktioita.

  1. Verkostosi ensireaktioista riippuen LinkedInin algoritmi päättää, alennetaanko sisältösi huonon laadun vuoksi vai levitetäänkö sitä useammalle ihmiselle, koska se on laadukasta.

  1. LinkedInin toimittajat tarkastavat sisältösi henkilökohtaisesti nähdäkseen, kannattaako sitä mainostaa verkostosi ulkopuolisille ihmisille.

LinkedIn suosii sisältöä ilman linkkejä koska he eivät halua käyttäjien lähtevän pois heidän alustaltaan. Jos sinulla on linkkejä jaettavaksi, laita ne ensimmäiseen kommenttiin. Kun sisältösi kerää keskustelua, liitä linkki takaisin postaukseesi, jotta se ei häviä kommenttien joukkoon.

Johdonmukaisuus on salaisuus. Sen lisäksi, että julkaiset jatkuvasti postauksia, reaktiosi muiden ihmisten sisältöön pitävät profiilisi näkyvillä heidän uutisvirrassaan. Näin pidät itsesi "esillä".

5. LinkedIn-tiedotus

Jos olet tosissasi LinkedIn-liiderien luomisessa, investoi InMailiin. Sitä ihmiset käyttävät lähettääkseen viestin suoraan kohdeasiakkailleen ilman, että he ottavat ensin yhteyttä heihin. Tietenkin suosittelemme yleensä, että yritykset lämmittävät liidinsä ottamalla ensin yhteyttä. Mutta jos sinulla on kiire ja sinulla on InMailia säästössä, anna mennä vain. 

InMail on lähinnä kylmä sähköposti. Kun on kyse tehokkaiden kylmien sähköpostien kirjoittamisesta, haluamme esitellä Josh Braunin ja hänen hämmästyttävän 4T-mallinsa.. Josh on todellinen myynnin mestari, joka auttaa sinua parantamaan kylmiä sähköpostiviestejäsi ja varaamaan enemmän tapaamisia.

Laukaisin: käytä keskustelun käynnistämiseen laukaisevaa tapahtumaa. Katso esimerkiksi, mistä asiakas puhuu LinkedInissä, kommentoi haastetta, joka hänellä on, tai kehu hänen viimeisintä saavutustaan. 

Opeta/ajattele: Kysy kysymys, joka saa potentiaalisen asiakkaan ajattelemaan toisin siitä, miten hän tekee työnsä. Tue kysymystä visuaalisilla apuvälineillä tai esimerkeillä (suosittelut, tapaustutkimukset, ennen ja jälkeen -kuvat jne.). 

Kolmannen osapuolen uskottavuus: mainitse asiakkaat, joilla on ollut samankaltainen ongelma, ja miten olet auttanut heitä ratkaisemaan sen.

Puhu? kehotukset toimintaan. Josh kannustaa CTA-kutsuihin, jotka eivät aiheuta liikaa paineita mahdollisille asiakkaille. Esimerkiksi CTA-kutsut, jotka vaativat 15 minuuttia tai tunnin heidän kallisarvoisesta ajastaan. Pyri kiinnostukseen ja painostuksen sijaan (haluaisitko oppia lisää...., kannattaako keskustella?).

Parasta tässä menetelmässä on se, että Josh ei halua sinun keskittyvän "minään". Kylmissä sähköposteissa tai minkä tahansa copywriting-tyypin tulisi keskittyä asiakkaisiin - "sinuun".

Sähköpostisi tulisi olla enintään 65 sanaa, ja siinä tulisi olla enemmän "minä" kuin "sinä". 

Tee mahdolliselle asiakkaallesi tunne, että tämä sähköposti on lähetetty nimenomaan hänelle eikä muille mahdollisille asiakkaille.

Haluatko oppia lisää copywritingista? Lue aloittelijan opas copywritingiin: miten luoda tehokkaita markkinointikopioita.

Suosittelemme myös näiden työkalujen käyttöä Outreach-strategioissasi: LinkedIn Sales Navigator, Phantombuster ja Dux-Soup. Lue lisää näistä työkaluista täällä.

6. Suorita mainoskampanjoita

Tähän mennessä olemme oppineet lähinnä yksittäisten henkilöiden johtamisen. Se on hyvä asia, sillä luottamus rakentuu paremmin, kun olet henkilökohtaisella tasolla yleisösi kanssa.

Mainoskampanjoiden avulla voit kuitenkin levittää yrityksesi viestiä oikeille ihmisille entistä laajemmin. Tämä prosessi vaatii kuitenkin kokeiluja ja virheitä, ennen kuin löydät yrityksellesi sopivan strategian.

6.1 Kohdentaminen

LinkedIn-mainonnan ylivoimaisuus on sen ensiluokkaiset kohdentamisvaihtoehdot.

Verrattuna muiden sosiaalisen median kanavien kautta tapahtuvaan kohdentamiseen LinkedInissä on etuna se, että saat täydellisen profiilin henkilön työkokemuksesta. 

Sen avulla voit tavoite kolmella eri tasolla: yrityskohdennus (tavoita keskeiset yritykset ja päätöksentekijät), yhteyskohdennus (mainosta mahdollisille tai tunnetuille yhteyshenkilöille) ja verkkosivujen uudelleenkohdentaminen.

Hyödynnä yleisön näkemyksiä, joita yrityksesi sai:

Google Analytics: yleisöt

LinkedIn Pixels: verkkosivuston demografiset tiedot

Sisäinen tutkimus: persoona, asiakaspolku, käyttäjien kosketuspisteet jne.

Ymmärrä, kenet yrität tavoittaa: loppukäyttäjä, päätöksentekijä vai vaikuttaja? Pidä tavoittavuutesi hallinnassa.

LinkedIn suosittelee yli 50 000 kohderyhmää sponsoroidulle sisällölle ja tekstimainoksille ja yli 15 000 kohderyhmää viestimainoksille.

A/B-testit yleisösi. Kopioi kampanja ja säädä kohdentamisvaihtoehtoja hieman. Muuta vain muutamaa kriteeriä kerrallaan, jotta tiedät, mitkä kriteerit vaikuttavat kampanjasi suorituskykyyn.

6.2 Mainostyypit

Käytä erityyppisiä mainoksia ja sisältöjä sen mukaan, missä vaiheessa myyntiprosessi on..

Tietoisuus: käyttää Lead Gen -lomake yhdessä koulutustarjonnan, esimerkiksi toimialaraportin, valkoisen paperin tai uutiskirjeen (tietystä aiheesta) kanssa. Ota selvää, mistä yleisösi pitää. Tämä on nopea tapa saada yhteystietoja, mahdollisuutesi saavat myös ilmaisia resursseja sitoutumatta liikaa.

Sisältöä kannattaa hallita niin, että tässä vaiheessa potentiaaliset asiakkaat ymmärtävät, että heillä on tarve tai kipupiste, jonka tuotteesi tai palvelusi voivat ratkaista.

Harkinta: Kun olet kiinnittänyt mahdollisuutesi huomion, on aika herättää heidän kiinnostuksensa. Tarjoa ilmainen kokeiluversio, kutsu heidät webinaariin tai tapahtumaan Conversations-, InMail- tai Message-mainoksella. Ole henkilökohtainen, kun laadit viestisi, äläkä pyydä liikaa. CTA:n tulisi olla yksinkertainen, ja sen tavoitteena tulisi olla verkkosivuston konversiot tai mahdollisuuksien ohjaaminen seuraaviin toivottaviin vaiheisiin.

Voit myös mainostaa sponsoroitua sisältöä, joka antaa kohderyhmällesi merkityksellisiä päivityksiä.

Muuntaminen: vihdoinkin kauan odotettu esitys voidaan tehdä. Lähetä mainoksia, joissa korostetaan yrityksesi arvoja, tehdään ero kilpailijoistasi ja keskitytään etuihin, joita asiakkaasi saavat. 

Voit kokeilla erilaisia mainosmuotoja, kuten tekstimainoksia, karusellimainoksia, dynaamisia mainoksia ja videomainoksia.

Luova mainos: A/B-testaa luovaa materiaalia nähdäksesi, mikä toimii parhaiten. Voit myös määrittää Dynamics Ads -mainoksia, jotka tarjoavat erilaisia luovia mainostekstejä ja -tekstejä kohderyhmästäsi riippuen.

Budjetin kohdentaminen: LinkedIn suosittelee 70/30 jako.

70% mainosbudjetistasi konversio- ja liidigeneraattorimainoksiin ja loput brändin tunnettuuden lisäämiseen tai sisällön sitouttamiseen. Mutta toisaalta kyse on testaamisesta. Kokeile erityyppisiä mainoksia ja katso, mitkä niistä toimivat parhaiten.

6.3 Konversioseuranta

Mittaa mainostesi suorituskykyä, katso, millaiset ihmiset tekevät muutoksia ja millaisia toimia he tekivät, jotta voit optimoida mainoksiasi vielä paremmin. Aseta konversioseuranta 3 helpossa vaiheessa:

  1. Asenna LinkedIn Insight Tag sivustoosi päästäksesi käsiksi verkkosivuston demografiset tiedot ja verkkosivujen uudelleenkohdentaminen.

  1. Luo muunnostoiminto, joten kun asiakkaasi tekevät tietyn toimenpiteen verkkosivustollasi tai aloitussivullasi, LinkedIn tietää, että kyseessä on konversio.

  1. Lisää konversiotoiminto kampanjaasi. Voit lisätä rajattoman määrän toimintoja.

Eikö sinulla ole tarpeeksi aikaa tai työvoimaa asioiden hoitamiseen? Mikset antaisi Sisu Digital:n auttaa sinua sen järjestämisessä? Tarjoamme B2B lyijyntuottoratkaisut jotka auttavat yritystäsi kasvamaan ja saamaan lisää asiakkaita.

Tilaa Sisu Digital:lle lisää LinkedIn-liiderien luomiseen liittyviä vinkkejä, digitaalisen markkinoinnin tietoa ja liiketoimintatietoa.

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

cold_email_featured_replaced

Kylmän sähköpostikampanjan vaiheittainen opas

Sähköpostimarkkinoinnista tulee yksi tuottavista työkaluista yrityksesi kasvattamiseksi. Se on ilmaista, henkilökohtaista ja välitöntä. Jos kamppailet tai haluat oppia kylmästä sähköpostikampanjasta, olet tullut oikeaan paikkaan, josta löydät vastauksen perusteellisesti.

Lue lisää "
Ovatko facebook-mainokset kuollutta sisältöä-markkinointisuppilo

Ovatko B2B Facebook-mainokset kuolleet, ja miten mukautettu sisältömarkkinointisuppilo voi auttaa täyttämään tyhjiön?

Facebook oli ennen loistava optimoimaan kampanjoita oikeiden KPI:iden mukaan valtavan käyttäjätietokantansa ansiosta. ATT:n isku - mitä jää jäljelle B2B-markkinoinnille Facebookissa? Meidän on keskityttävä kestävämpään, tuloshakuisempaan liidien tuottamis- ja konversiostrategiaan. Esittelyssä: Sisältömarkkinoinnin suppilostrategia, joka on optimoitu iOS 14.5:lle.

Lue lisää "

It has come to our attention that some individuals are falsely using our name, Sisu Digital to scam people on Telegram. We want to make it clear that we have no connection with these scammers, nor do we endorse their actions. We do not offer any shady, questionable jobs or hire people for such activities. If you encounter any suspicious activity, report it immediately. We are not responsible for any consequences if you follow the scammers. Be smart and take care of yourself!