generate-lead-google-ads

5 ammattilaisen vinkkiä Google Ads -mainosten avulla luotuihin johtolankoihin vuonna 2021

Jokainen yritys haluaa luoda lisää johtolankoja liiketoimintaansa varten, ja Google Ads on erinomainen tapa tehdä se. Pay-per-click (PPC) on kuitenkin hyvin kallista, jos sitä ei osata hallita oikein.  

PPC:hen vaikuttavat niin monet tekijät, etkä luultavasti ole vielä osannut hallita niitä. Esimerkiksi erilaiset vastaustyypit luovat valtavan kuilun budjettiisi, tai erittäin relevantit avainsanat lisäävät liikennettä ja alentavat kustannusta per klikkaus (CPC). Nämä tekijät voivat auttaa yritystäsi muuntamaan käyttäjät tehokkaasti päteviksi liidiksi. 

Tässä artikkelissa annamme sinulle viisi PPC-vinkkiä, jotka auttavat yritystäsi luomaan lisää potentiaalisia asiakkaita. Jos olet juuri aloittanut Google Adsin käytön, nämä vinkit ovat avainasemassa, kun haluat saada yrityksellesi lisää kävijöitä. 

1. Laatupisteet

Googlen mukaan laatupistemäärä on arvio avainsanojen merkityksestä, klikkausprosentista (CTR) ja aloitussivun laadusta. Laadun pisteet on yksi Google AdWordsin tärkeimmistä indikaattoreista, ja se ilmoitetaan asteikolla 1-10. 

DiagramDescription luodaan automaattisesti

Google kannustaa laadukkaaseen pistemainontaan palkitsemalla ne alhaisemmalla CPC:llä ja korkeammilla mainospaikoilla hakukoneen tulossivuilla (SERP). 

Kuten aiemmin mainittiin, laatupistemäärä on avainsanojen, mainoksen relevanssin ja laskeutumissivun käyttäjäkokemuksen (UX) yhdistelmä. Mainossijoitus lasketaan kertomalla maksimitarjous ja laatupistemäärä:

AD RANK = MAX BID * QUALITY SCORE

Esimerkkejä: 

  • Mainostajalla I on $2 MAX BID ja 10 QUALITY SCORE -arvosanalle 

=> MAINOSJÄRJESTYS = 2 * 10 = 20 

  • Mainostaja II:lla on $4 MAX BID:lle ja 4 QUALITY SCORE:lle. 

=> MAINOSJÄRJESTYS = 4 * 4 = 16

Vaikka maksimitarjouksella on tärkeä rooli mainossijoituksessa ja se vaikuttaa osittain CPC:hen, se ei tarkoita, että asettamalla korkean tarjouksen mainoksesi nousevat korkeammalle sijalle SERP:ssä. CPC-kaavan mukaan mitä korkeampi laatupistemäärä, sitä halvempi CPC. 

Graafinen käyttöliittymä, sovellus, taulukko, ExcelKuvaus automaattisesti luotu

Ennen kuin voit parantaa laatupistemäärää, sinun on tiedettävä, mistä nämä indikaattorit löytyvät. Vaiheet ovat hyvin helppoja, kuten alla: 

  1. Kirjaudu sisään Google Ads -tilillesi
  2. Siirry vasemman sivupalkin "Avainsanat"-välilehdelle. 
  3. Voit tarkistaa, onko sarakkeessa "Laatupisteet" vai ei. 
  4. Jos ei, siirry "Sarakkeet"-työkaluun => "Muokkaa sarakkeita" => "Laatupisteet". Voit valita täältä myös muita indikaattoreita. 

WordStreamin perustajan Larry Kimin mukaan brändiäsi koskevien avainsanojen käyttäminen auttaa Googlea tunnistamaan yrityksesi helposti, nostamaan keskimääräistä klikkausnopeutta ja erityisesti laatupisteitäsi.  

2. Mainoksen merkityksellisyys

Mainoksen merkityksellisyys tai avainsanojen relevanssi kuvastaa sitä, kuinka selkeästi ja tarkasti avainsanasi liittyvät mainoksiisi. Siksi avainsanojen tulisi aina vastata mainoksiasi ja käyttäjän hakua. 

Googlen mukaan he asettavat avainsanoille kolme mittaustasoa:

  1. Keskimääräistä parempi
  2. Keskimääräinen
  3. Alle keskiarvon 

"Keskimääräinen" ja "Keskimääräistä parempi" tarkoittaa, että avainsanojen relevanssi on kunnossa ilman vakavia ongelmia. Kun taas "Alle keskiarvon" toimii hälytyksenä mainostajille, jotta he voivat hallita mainosten relevanssia, kun mainosryhmät eivät ehkä ole tarpeeksi tarkkoja tai sisältävät liikaa aiheita. 

Kuten tiedät, mainoksen relevanssi on tärkeää, koska se on osa laatupisteytyksen arviointia. Avainsanalla voi kuitenkin olla laadukas pistemäärä ja alhainen mainosrelevanssi tai päinvastoin, koska laatupistemäärän määrittämiseen vaikuttavat erilaiset muut tekijät. On parempi, jos tarkistat jokaisen yksittäisen tekijän selvittääksesi, mitä osa-alueita on parannettava. 

Miten siis parantaa mainosten relevanssia? 

KWFinder: Finder: Avainsanatutkimus ja -analyysityökalu
hakukoneoptimointi - EduDelphi Education | EduDelphi Education

Google Keyword Planner ja Google Keyword Planner parantavat mainosten relevanssia. KW Finder ovat kaksi parasta työkalua, joilla voit aloittaa avainsanatutkimuksen. Google Keyword Planneria voi käyttää ilmaiseksi, kun taas KW Finder toimii SAAS-palveluna, joten sinun on maksettava jonkin verran rahaa joka kuukausi. Kun olet tehnyt avainsanatutkimuksen, sinun on luotava erityisiä mainosryhmiä avainsanojen relevanssin lisäämiseksi. 

Jos esimerkiksi olet digitaalisen markkinoinnin yritys ja haluat tarjota asiakkaille joitakin ratkaisuja, sinun kannattaa luoda eri mainosryhmä kullekin työkalulle. Yksi SEO:lle, yksi PPC:lle, yksi sähköpostimarkkinoinnille jne. Älä laita näiden avainsanojen sekoitusta yhteen ryhmään.

Sen lisäksi sinun pitäisi valita avainsanat perusteellisesti, yhden mainosryhmän tulisi sisältää suosituksena 5-20 avainsanaa. Lisäksi pitkät avainsanat ovat jokaisen mainostajan salainen ase, jos he osaavat hyödyntää sitä tehokkaasti. Esimerkiksi "sähköpostimarkkinoinnin" sijasta voit käyttää pitkähäntälausetta, kuten "sähköpostimarkkinointityökalut yrityksille".

3. Avainsanatyypit

Avainsanatyypit avulla voit helposti hallita, mitkä Google-käyttäjien haut voivat aktivoida mainoksesi. 

  • Laaja täsmäytys: Laaja täsmäytys mahdollistaa sen, että mainoksesi näkyvät SERP:ssä, joka sisältää kirjoitusvirheitä, synonyymejä ja muita avainsanojen merkityksellisiä variaatioita. Esimerkiksi jos avainsanasi lasten housut ja ihmiset etsivät miesten housut tai lasten T-paita saattavat nähdä mainoksesi. Tämä tyyppi voi säästää aikaa avainsanojen tutkimiseen, mutta silti saada paljon näyttökertoja ja klikkauksia. Se tuo kuitenkin todennäköisesti valtavan määrän epäolennaisia käyttäjiä verkkosivustollesi, mikä alentaa laatupisteitäsi. 
  • Laajan ottelun modifioija: Tämä on samanlainen kuin laaja ottelu, mutta ylimääräinen vaihtoehto, jossa on plus-merkki "+", jonka voit laittaa esimerkiksi avainsanan eteen, +vietnamilainen +ravintola. Siitä tulee läheisiä variantteja, jotka sisältävät kirjoitusvirheitä, lyhenteitä, yksikön ja monikon muotoja, mutta jotka eivät sulje pois toisiinsa liittyviä hakuja, kuten laaja ottelu tekee. Synonyymien osalta riippuu sanajärjestyksestä, muutetaanko lauseen merkitystä vai ei, niin a laajan ottelun modifioija voi käynnistää mainoksesi.
  • Lauseen vastaavuus: Esimerkiksi "punaiset kengät". Phrase match: Phrase match mahdollistaa mainosten näyttämisen SERP:ssä, jotka vastaavat avainsanaa tai sen läheisiä variaatioita, lause laitetaan lainausmerkkeihin " ", esimerkiksi "punaiset kengät". Mainoksia ei näytetä, jos lauseiden väliin lisätään sana. Tämä on suosituin tyyppi, jota mainostajat käyttävät kampanjoissaan. 
  • Tarkka vastaavuus: mainokset näkyvät SERP:ssä, kun käyttäjät etsivät tarkkaa termiä tai sen läheisiä muunnelmia, ja avainsanat on laitettu hakasulkuihin, esimerkiksi: [miesten kengät], [uimapuku]. Lähimuunnokset sisältävät avainsanan, jolla on sama merkitys kuin tarkoilla avainsanoilla, prepositioiden ja konjunktioiden lisäämisen tai poistamisen sekä synonyymit, muuttamatta alkuperäisten tarkkojen avainsanojen merkitystä. Tämä tyyppi saa vähemmän näyttökertoja ja napsautuksia, mutta lisää CTR:ää ja saa enemmän päteviä johtolankoja. 

Avainsanojen rajoittaminen tai laajentaminen liikaa saattaa vaikuttaa kielteisesti mainoskampanjaasi. Kannattaa testata eri avainsanatyyppejä eri mainosryhmien kanssa, jotta saat perusajatuksen siitä, miten se toimii, ja parantaa sitten seuraavalla kerralla.  

4. Mainosteksti

Mainoskopio on olennainen osa pätevien liidien tuottamista yritykselle. Oikeiden avainsanojen kohdentaminen auttaa parantamaan CTR:ää ja myös laatupistemäärää. 

7 tapaa kirjoittaa erittäin tehokkaita Google-mainoksia | WordStream

Lähde: WordStream

Responsiiviset hakumainokset: 

  • Tämä on Googlen hakuilmoitusten uusin päivitetty muoto, joka on erittäin joustava ja tehokas. Voit luoda jopa 15 erillistä otsikkoa ja 4 kuvausta. 
  • Responsiiviset hakuilmoitukset tarjoavat kolme otsikkoa, joissa on 30×3 merkkiä, ja kaksi kuvausta, joissa on 90×2 merkkiä. 
  • Tämä voi auttaa sinua nostamaan CTR- ja laatupistemäärää sekä konversiolukua relevanttien avainsanojen ansiosta. Se ei kuitenkaan ole seurattavissa kunkin mainoskappaleen osalta, koska minkään yhdistelmän suorituskyvystä ei ole raporttia.

Dynaamiset hakumainokset:

  • Tämä hakumainosmuoto näkyy, kun käyttäjän hakukyselyt liittyvät verkkosivustosi sisältöön tai lauseisiin. Google Ads luo otsikon ja aloitussivun URL-osoitteen dynaamisesti hakukyselyjen perusteella. 
  • Dynaamiset hakuilmoitukset auttavat mainostajia säästämään aikaa mainosten luomisessa, tarjousten tekemisessä ja avainsanahauissa. Käyttäjät, jotka klikkaavat mainoksia, ohjataan juuri niiden tuotteiden tai palvelujen sivustoille, joita he etsivät. Siksi syntyy enemmän pätevää liikennettä ja johtolankoja.  
  • Jotta nämä hakumainokset toimisivat tehokkaasti, ne vaativat sivuston säännöllistä ylläpitoa ja optimointia. Varmista, että laskeutumissivun sisältö on saatavilla, muuten käyttäjät hyppäävät hetkessä. 

Näistä hakumainoksista on sekä hyötyjä että haittoja, joten sinun on selvitettävä tavoitteesi ennen kuin valitset jonkin niistä mainoskampanjan aloittamista varten. Lue blogimme parantaa copywriting-taidot.

5. Laskeutumissivun optimointi

Kokemus laskeutumissivusta on yksi mainosten laatupistemäärää arvioivista tekijöistä, ja huono käyttökokemus voi osittain vaikuttaa mainossijoitukseesi ja kokonaisbudjettiisi. Googlen mukaan jokaisen laskeutumissivun tulisi olla 4 keskeistä elementtiä: relevantti, luotettava, helposti navigoitava ja luotettava. Tässä on muutamia vinkkejä laskeutumissivun parantamiseen: 

Tee aloitussivusta merkityksellinen: 

  • Ohjaa käyttäjät asiaankuuluvalle aloitussivulle sen sijaan, että lähetät heidät etusivulle. 
  • Käytä samankaltaisia avainsanoja, arvolupauksia ja toimintakutsuja yhtenäistääksesi asiakaskokemusta ja luodaksesi luottamusta. 
  • Esittele yrityksesi ainutlaatuisia ominaisuuksia ja hyödynnä kilpailijoita, sillä siksi asiakkaat ostavat tuotteita tai palveluita sinulta, eivät kilpailijoiltasi. 
  • Käytä mainosryhmiä tuotteiden ja palveluiden avainsanojen luokitteluun, sillä se auttaa Googlea tunnistamaan helposti oikeat asiakkaat. 

Tee aloitussivusta luotettava:

  • Kerro suoraan, mitä myyt ja tarjoat asiakkaille. Asiakkaat tuntevat olonsa turvalliseksi vain, jos he näkevät sivustollasi avoimia tietoja, kuten lisämaksuja. 
  • Näytä yhteystiedot, asiakkaiden arvostelut ja suosittelut luottamuksen rakentamiseksi. Varmista lisäksi, että teksti kullakin sivulla on kieliopillisesti oikein. Psykologisesti ajateltuna rikkinäinen kieli on ensimmäinen merkki huijauksesta. 
  • Älä käytä ponnahdusikkunoita niiden ärsyttävyyden vuoksi. Jos haluat kysyä asiakkaan tietoja, kerro selkeästi miksi. 

Tee aloitussivusta helppokäyttöinen: 

  • Laskeutumissivun perimmäinen sääntö on näyttää asiakkaalle, mitä hän haluaa, joten varmista, että sivulla on helppo löytää vaihtoehtoja. 
  • Käytä luettelopisteitä, jotta saat tiedot täsmällisesti esille. Älä myöskään käytä monimutkaista tekstiä, vaan ota suoraan esille pääkohdat, joita asiakkaat etsivät. 
  • Tee sisällöstäsi helposti jaettavaa, kuten videoista ja valokuvista.

Tee aloitussivusta luotettava: 

  • Varmista, että verkkosivustosi on mobiiliystävällinen. Testaa sitä täällä.
  • Riippumatta siitä, onko kyseessä tabletti, työpöytä vai mobiili, sinun on tarjottava asiakkaille yhdenmukainen kokemus, kuten näytön koko, yksinkertainen navigointi, responsiivinen suunnittelu jne. 
  • Optimoi aloitussivun sisältö, erityisesti videot ja kuvat. Älä myöskään käytä laskeutumissivullasi liikaa korkeatekstistä kopiointia tai akateemista kirjoitusta. Se ei kuulosta tervetulleelta ja kannusta ihmisiä ostamaan toimituksiasi. 

Laskeutumissivun kokemuksella on olennainen merkitys mainoksillesi, erityisesti laatupisteytyksellesi, joten sinun kannattaa keskittyä optimointiin. 

Päätelmä

Lyhyesti sanottuna Google Ads on yksi parhaista työkaluista pätevien liidien luomiseen. Sinun on kuitenkin tiedettävä joitakin vinkkejä, joilla voit minimoida jokaisen käynnistämäsi kampanjan budjetin. Tämän blogin kautta olet saanut viisi ammattilaishakkeria Google Ads -kampanjasi tason nostamiseksi. Mutta jos et optimoi laskeutumissivua hyvin, kaikki Google Ads -ponnistelut menevät hukkaan. Siksi valmistaudu ensin hyvin laskeutumissivuusi ja valmistaudu seuraavaan tasoon liidien tuottamisessa.  

Noudata näitä vinkkejä, jotta saat yrityksellesi lisää liidiä. Se on valtava etu jokaiselle yritykselle, kun se kehittää lyijynkehityssuunnitelmaansa. Jos tämä blogi on mielestäsi hyödyllinen, älä epäröi tilata lisää digitaalisen markkinoinnin tietämystä ja liiketoiminnan oivalluksia! 

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

Ovatko facebook-mainokset kuollutta sisältöä-markkinointisuppilo

Ovatko B2B Facebook-mainokset kuolleet, ja miten mukautettu sisältömarkkinointisuppilo voi auttaa täyttämään tyhjiön?

Facebook oli ennen loistava optimoimaan kampanjoita oikeiden KPI:iden mukaan valtavan käyttäjätietokantansa ansiosta. ATT:n isku - mitä jää jäljelle B2B-markkinoinnille Facebookissa? Meidän on keskityttävä kestävämpään, tuloshakuisempaan liidien tuottamis- ja konversiostrategiaan. Esittelyssä: Sisältömarkkinoinnin suppilostrategia, joka on optimoitu iOS 14.5:lle.

Lue lisää "
fiSuomi
social-media-content-ideat

Tässä on lahja sinulle

.
Tilaa uutiskirjeemme