paikallinen seo

Paikallinen hakukoneoptimointi: 2021: Helppo ja selkeä opas aloittelijoille.

Paikallinen hakukoneoptimointi, osa hakukoneoptimointia, on menettely, jolla verkkosivusto optimoidaan lisäämään sivuston liikennettä, brändin tunnettuutta ja jopa myyntiä paikallisista hauista. Nämä haut tapahtuvat Googlessa ja muissa hakukoneissa, kuten Bingissä, Apple Mapsissa, Yahoossa jne.


Mukaan tilastotGooglen osuus hakukoneiden maailmanlaajuisesta markkinaosuudesta on yli 91%. Tämä merkittävä osuus tarkoittaa, että useimmat käyttäjät käyttävät Googlea etsiäkseen paikallisia yrityksiä. Siksi keskittyminen Googlen optimointiin on ainakin tällä hetkellä ensisijainen tavoitteemme.

locaL seo tilastot Google
Lähde: Statcounter

Tutustutaan siis paikallisen hakukoneoptimoinnin hyötyihin ja selvitetään, miten Google My Business -tiliä voidaan optimoida.

Paikallisen SEO:n edut

Ennen kuin aloitamme jotain, meidän on analysoitava sen strategian tai taktiikan edut, jonka aiomme toteuttaa. Sama pätee paikalliseen SEO:hon. Tässä on joitakin paikallisen SEO:n etuja, joita voimme tarkastella ennen kuin ryhdymme paikalliseen SEO:hon.


1. Verkkoläsnäolosi optimointi on tapa, jolla voit esiintyä kunnolla hakukoneissa paikallisista hauista.
2. Kaikki tarvittavat yritystiedot (työajat, verkkosivusto, puhelinnumero, osoite jne.) näytetään rakenteellisesti, mikä auttaa käyttäjiä löytämään yrityksesi helposti ja parantaa konversioita.
3. Voit rakentaa yrityksesi luottamusta Googlen asiakkaiden arvostelujen avulla.

SEO V.S paikallinen SEO

SEO on suosittu termi niille, jotka ovat digitaalisen markkinoinnin alalla, eikö? Paikallinen SEO saattaa kuulostaa joistakin ihmisistä hieman oudolta, joten aloitetaanpa ja katsotaan, miten SEO ja paikallinen SEO eroavat toisistaan.


Hakukoneoptimointi keskittyy verkkosivustosi ulkoasun parantamiseen maailmanlaajuisesti, kun taas paikallinen hakukoneoptimointi mahdollistaa yrityksesi näkymisen paikallisissa hauissa. Tyypillisiä termejä, joita näemme usein, ovat "lähelläni", "[paikkakunnalla]".

Googlen tulokset ovat kaksi sarjaa: "Snack Pack" VS. Orgaaninen tulos

Kun haen hakusanalla "Helsingin huippuravintola", tulokset näkyvät kahdessa eri muodossa. Ensimmäinen alla oleva kuva havainnollistaa orgaanista tulosta, kun taas toinen viittaa "Välipalapaketti"-tulokseen.


Google Snack Pack on laatikko, jossa näytetään tuloksia, jotka sisältävät tarvittavat tiedot yrityksistä, kuten yrityksen nimi, luokiteltu pistemäärä, osoite, työajat, palvelukuvat jne. Google Snack Packissa luetellaan kolme tärkeintä paikallista yritystä, jotka ovat hakujen kannalta merkityksellisimpiä. Jos haluat löytää lisää tuloksia, voit helposti napsauttaa Google Snack Packin alla olevaa vaihtoehtoa "Näytä kaikki".


Google Snack Pack on visuaalinen lista, joka tuo sinulle enemmän johtolankoja ja auttaa sinua ylittämään vastustajasi.

Selkeä ja helppo opas paikallisen SEO:n optimoimiseksi.

Vaihe 1: Paikallinen SEO-avainsanatutkimus

Käyttäjien on haettava avainsanoja kiinnostuksen kohteidensa ja vaatimustensa perusteella, ja sitten yrityksesi ilmestyy ja sijoittuu kyseiselle avainsanalle. Siksi on tärkeää tehdä avainsanatutkimus ennen paikallisen SEO:n aloittamista. Kuulostaako loogiselta?

Joten tässä osassa näytän sinulle, miten tehdä avainsanatutkimusta paikallista SEO:ta varten.

1.1.Aivoriihi siemenavainsanasi ja SiL:t (Service in Locations, Palvelu paikoissa)

Ensimmäinen asia, joka sinun on määritettävä, on "siemenavainsana". Siemenavainsanasi on sisällettävä palvelusi. Olet esimerkiksi helsinkiläisen paikallisravintolan omistaja, joten siemenavainsanojasi voivat olla "ravintola", "paras ravintola", "huippuravintola", "ylellinen ravintola", "halpa ravintola", "sushiravintola" (jos ravintolasi erikoisuutena on sushi) jne.
Käyttäjät etsivät todennäköisemmin joitakin avainsanoja, kuten "ravintola Helsingissä", "paras ravintola Helsingissä", "paras ravintola Helsingissä" jne., jos he haluavat etsiä Helsingissä sijaitsevaa ravintolaa.


Tunnistitko "kaavan"? Se on kirjoitettu SiL-muodossa (Service in location).
Kaiken kaikkiaan sinun on laadittava luettelo tarjoamistasi palveluista/tuotteista ja yhdistettävä ne sijainteihin, joita palvelet. Sitten saat kasan potentiaalisia ja rahanarvoisia avainsanoja, joita voit käyttää.

Muistutus:

Sisällytä palvelusi monikot ja variaatiot: ravintola Helsingissä, ravintolat Helsingissä, ravintola Helsingissä, ravintola Helsinki, jne.
Seuraavaksi sinun on nähtävä ainakin näiden avainsanojen hakuvolyymi, jotta saat yleiskuvan siitä, kuinka monta kertaa kyseisiä avainsanoja keskimäärin käytetään hakukyselyssä kuukausittain. Suosittelen joitakin ilmaisia ja maksullisia työkaluja, jotka auttavat hakumäärän selvittämisessä.


Ilmaisia työkaluja: Google Adwords

Muista antaa sijainti, josta haluat tarkistaa hakusanojen hakumäärän. Jokaisella maalla on erilaiset hakumäärät. Adwordsissa voit valita useita sijainteja.

Maksulliset työkalut: Ahrefs, Semrush.

Vaihe 2: Optimoi Google My Business

Google määrittelee GMB "ilmaisena ja helppokäyttöisenä työkaluna yrityksille ja organisaatioille, jolla ne voivat hallita verkkoläsnäoloaan Googlen kautta, mukaan lukien haku- ja karttatietokanta. Jotta asiakkaat löytäisivät yrityksesi ja voisivat kertoa heille tarinasi, voit vahvistaa yrityksesi ja muokata yritystietojasi."


Tässä osiossa näytän sinulle askel askeleelta, miten voit perustaa yrityksesi GMB:n kautta ja lisätä sitä.

2.1 Syötä yrityksesi nimi

Ensinnäkin GMB pyytää sinua syöttämään yrityksesi nimen. Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

  • Ilmoita olemassa olevasta yrityksestä: voit tehdä tämän kirjoittamalla yrityksesi nimen hakuosioon.
  • Lisää yrityksesi Googleen: sinun on valittava tämä vaihtoehto.
  1. Jos yritykselläsi ei ole ollut aiemmin.
  2. Tai et löydä toiminimeäsi.

Jos sinulla ei ole olemassa olevaa yritystä, jolla on nimet ja osoitteet, sinun on tehtävä näin ?

Muistutus:

Kirjoita vain toiminimesi. Jos olet esimerkiksi Happy Meal -nimisen ravintolan omistaja, syötät toiminimeksi vain Happy Meal. Muista EI sisällyttää kaikki nimet, kuten Happy Meal -ravintola, ravintola Happy Meal, Happy Meal Suomessa jne. Tarkista GMB:n suuntaviivat miten yrityksesi nimi syötetään Google My Businessiin. 

2.2. Valitse liiketoimintaluokka

Jatkamme edelleen esimerkkiä Happy Meal -nimisestä ravintolasta, joka tarjoaa pikaruokaa. Tässä tapauksessa luokka on pikaruokaravintolat. Kun teet tämän vaiheen, Google suosittaa, että lausuma täytetään: "Tämä yritys IS a" eikä "tämä yritys ON a." Tarkoituksena on "kuvata yritystäsi kokonaisvaltaisesti sen sijaan, että se luettelisi kaikki tarjoamansa palvelut, myymänsä tuotteet tai tarjoamansa mukavuudet". 

Lue Google My Business -ohjeet ymmärtää, miten tämä vaihe tehdään. 

 2.3 Syötä osoite:

Jos yrityksesi on jo tallennettu Googlen järjestelmään, sinun ei tarvitse täyttää sitä uudelleen. Muussa tapauksessa sinun on määritettävä tämä vaihe.

Google pyytää sinua täyttämään joitakin tarvittavia tietoja, kuten katuosoitteen, postinumeron ja kaupungin, jossa yrityksesi sijaitsee.

Jos sinulla ei kuitenkaan ole varsinaista toimistoa tai paikkaa, jossa yrityksesi sijaitsee, sinun kannattaa ottaa huomioon nämä tapaukset, jotta tiedät, miten kirjoitat omaan tilanteeseesi sopivan yritysosoitteen.

  • Jos työskentelet kotona, voit käyttää kotiosoitettasi.
  • Jos vuokraat tilapäisen tai "virtuaalisen" toimiston, älä käytä kyseistä osoitetta. Voit käyttää virtuaalitoimiston osoitetta vain, jos "yrityksesi henkilökunta työskentelee yrityksesi aukioloaikoina". Sen sijaan voit käyttää kotiosoitettasi.
  • Jos yrityksesi on useamman henkilön (sinun ja kumppaneidesi) perustama ja te kaikki työskentelette kotoa käsin, anna mieluummin sen henkilön kotiosoite, joka on lähimpänä yrityksenne pääasiallista toiminta-aluetta.

Lisätietoja saat helposti Googlen kattava opas

Lisäksi voit syöttää tietyn yrityksen sijainnin. Alla oleva kuva on esimerkki Sisu Digital-yrityksen sijainnista.

2.4. Syötä puhelinnumerosi ja verkkosivustosi

Tämä on valinnainen vaihe. Näiden tietojen lisääminen helpottaa asiakkaidesi yhteydenottoa sinuun. Suosittelen siis täyttämään myös tämän osion.

Voit tarkistaa Googlen neuvot täältä.

2.5. Muiden osien optimointi

Kun olet ottanut käyttöön edellä mainitut vaiheet, sinun on optimoitava GMB:täsi seuraavilla tavoilla

  • Luettelo yrityksenne työajoista (myös juhlapyhinä tai juhlapäivinä).
  • Lataan joitakin kuvia.
  • Kirjoittamalla joitakin tarjoamiasi erityispalveluja.
  • Uusien luokkien lisääminen.
  • jne.

Suosittelen sinua tarkistamaan tämän hämmästyttävä ohje optimoida GMB:si täysin.

Muistutus: Muista säilyttää paikallisen SEO:n KONSISTENSSI. Kaikkien yritystäsi koskevien tietojen, kuten toiminimen, osoitteen, puhelinnumeron, sähköpostiosoitteiden jne. on oltava johdonmukaisia kaikilla alustoilla, jotta asiakkaat eivät menisi sekaisin. Voit käyttää tarkistuslistamme säilyttää kaikki tiedot ennen sitaattien rakentamisen aloittamista.

Rakenna paikallisia mainintoja

Citations on tapa luetella yrityksesi nimi, osoite ja puhelinnumero missä tahansa alustassa. 

Esimerkiksi alla on maininta yrityksestämme - Sisu Digital - Finder.fi -nimisessä alustassa.

Strukturoiduissa viittauksissa on yrityksen nimi, osoite ja puhelinnumero (NAP). Jos haluat rakentaa viittauksia, suosittelemme, että luet tämän. suuri opas

Arvostelut

Muista olla aktiivinen Google My Business -palvelussa. Joitakin välttämättömiä tehtäviä, joita voit pitää mielessäsi, ovat:

  1. Vastaa asiakkaan kysymyksiin.
  2. Vastaa asiakkaan arvosteluun.
  3. Tarkista ja muokkaa joitakin virheellisiä tietoja

Jos olet jonkin palvelun uusi asiakas, ensimmäinen asia, jonka teet, on etsiä tietoa kyseisestä yrityksestä/tuotteesta/palvelusta, lukea sen arvosteluja ja suositteluja, eikö niin? Tämä on yleinen tapa, jolla henkilö haluaa tietää lisää mistä tahansa yrityksestä. 

Pyydä asiakkaitasi tai asiakkaitasi käyttämään vapaa-aikaansa kirjoittaakseen arvosteluja tai suositteluja yrityksestäsi, mikä auttaa uusia asiakkaita päätöksenteossaan.

Yksi pääpuheenvuoro: On monia alustoja, joilla käyttäjät voivat arvioida tuotteita/palveluita Google My Businessin ja yrityksesi verkkosivuston lisäksi. Esimerkiksi foorumi, jossa asiakkaat voivat kirjoittaa ajatuksiaan, on osoitteessa Clutch.co. Eri palveluilla ja tuotteilla on eri alustoja, joilla voidaan rakentaa mainintoja arvostelujen avulla. 

Paikallinen hakukoneoptimointi vaikuttaa helpommalta kuin hakukoneoptimointi, mutta se on silti tärkeä asia, joka yrityksen on optimoitava. Haluatko tietää lisää SEO:sta? Tarkista WordPre-oppaammess SEO vuonna 2021. 


Sisu Digital on kasvumarkkinointitoimisto, jonka tavoitteena on auttaa kansainvälisiä startup-yrityksiä ja pk-yrityksiä kasvamaan ja saamaan laadukkaita liidiä maailmanluokan digitaalisten markkinointiratkaisujen avulla. Palvelumme ovat Verkkosuunnittelu, Verkkosivuston ylläpito, B2B Lead Generation, Linkedin Personal Branding.

Jaa tämä viesti

Jaa linkedin:ssä
Jaa facebook:ssä
Jaa twitter:ssä
Jaa email:ssä

Piditkö tästä artikkelista?

Meillä on paljon enemmän! Liity sähköpostilistallemme ja saat uusimmat uutiset ja artikkelit suoraan sähköpostiisi viikoittain.

Lisää viestejä

Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun 10 helppoa vaihetta.

Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun 10 helppoa vaihetta.

Laskeutumissivut lisäävät liikennettä verkkosivustollesi, rakentavat brändiäsi ja parantavat hakukoneoptimointia. Voit helposti sisällyttää sen onnistuneeseen PPC-strategiaan. Yli 68% B2B-yrityksillä on korkean konvertointikyvyn omaava sivu, jonka avulla ne voivat hankkia johtolankoja konversiota varten. Rakenna korkean konvertoivan laskeutumissivun näiden 10 helpon vaiheen avulla.

Lue lisää "