6 strategier för marknadsföring av hänvisningar för att öka engagemanget och konverteringsgraden

Marknadsföring med hänvisningar är känd som en av de bästa metoderna för startups och små och medelstora företag för att öka engagemanget och konverteringsgraden. Dropbox och Airbnb är de två mest populära fallen när det gäller marknadsföring med hänvisningar.

Så hur kan hänvisningsmarknadsföring ha den otroliga kraften? Det finns tre viktiga framgångsfaktorer: publik, medvetenhet och hastigheten för att bli viral. Med utgångspunkt i dessa grundläggande faktorer kan du utveckla en lämplig plan för marknadsföringen av hänvisningar.

I det här inlägget får du dock 8 extra enkla exempel på olika strategier för marknadsföring av hänvisningar som hjälper dig att finslipa idéerna.

  1. 6 MARKNADSFÖRINGSSTRATEGIER FÖR HÄNVISNINGAR
  2. Låt oss kontrollera exemplen
  3. 1. Direkt hänvisning - Du får en 30%-rabatt om du rekommenderar oss till en vän.
  4. 2. Konkreta hänvisningar: Vi ger dig 4 spa-kuponger, dela dem med dina vänner.
  5. 3. Hänvisning till gemenskapen: Vi åtar oss att donera hälften av vår vinst till en välgörenhetsorganisation om 500 läppstift säljs idag. (#company)
  6. 4. Underförstådd hänvisning: Om du köper någon av våra produkter får du också en T-shirt med vår logotyp.
  7. 5. Online granskning: Om du är nöjd med dessa skor kan du ge oss 5 stjärnor och granska produkterna på vår webbplats.
  8. 6. Social delning: Jag kommer att dela den med mina vänner på sociala medier. (#konsument)
  9. Sammanfattning: ►Direkt hänvisning ►Tangible referral ►Community referral ►Implied referral ►Online review ►Social sharing
  10. Följ @sisudigital.fi för att få fler marknadsföringsnyheter och proffshacks för sociala medier! Om du gillar det här inlägget, dela det gärna med dina vänner. #referralmarknadsföring

Se fler företagsexempel på marknadsföring med hänvisningar här!

Dela det här inlägget

Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Gillade du den här artikeln?

Vi har mycket mer! Anmäl dig till vår e-postlista och få de senaste nyheterna och artiklarna direkt till din inkorg varje vecka.

Fler inlägg

Är-facebook-ads-död-innehåll-marknadsföring-tunnel

Är B2B Facebook-annonser döda, och hur kan justerad content marketing funnel hjälpa till att fylla tomrummet?

Facebook brukade vara utmärkt på att optimera kampanjer för rätt KPI:er tack vare sin kolossala användardatabas. Att bli träffad av ATT - vad finns det kvar för B2B Facebook-marknadsföring? Vi måste fokusera på en mer hållbar, resultatorienterad strategi för leadgenerering och konvertering. Vi presenterar: Strategi för innehållsmarknadsföring optimerad för iOS 14.5.

Läs mer "
sv_SESvenska
sociala medier-innehåll-idéer

Här är en gåva till dig

.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev