Marknadsföring med hänvisningar är känd som en av de bästa metoderna för startups och små och medelstora företag för att öka engagemanget och konverteringsgraden. Dropbox och Airbnb är de två mest populära fallen när det gäller marknadsföring med hänvisningar.
Så hur kan hänvisningsmarknadsföring ha den otroliga kraften? Det finns tre viktiga framgångsfaktorer: publik, medvetenhet och hastigheten för att bli viral. Med utgångspunkt i dessa grundläggande faktorer kan du utveckla en lämplig plan för marknadsföringen av hänvisningar.
I det här inlägget får du dock 8 extra enkla exempel på olika strategier för marknadsföring av hänvisningar som hjälper dig att finslipa idéerna.
- 6 MARKNADSFÖRINGSSTRATEGIER FÖR HÄNVISNINGAR
- Låt oss kontrollera exemplen
- 1. Direkt hänvisning - Du får en 30%-rabatt om du rekommenderar oss till en vän.
- 2. Konkreta hänvisningar: Vi ger dig 4 spa-kuponger, dela dem med dina vänner.
- 3. Hänvisning till gemenskapen: Vi åtar oss att donera hälften av vår vinst till en välgörenhetsorganisation om 500 läppstift säljs idag. (#company)
- 4. Underförstådd hänvisning: Om du köper någon av våra produkter får du också en T-shirt med vår logotyp.
- 5. Online granskning: Om du är nöjd med dessa skor kan du ge oss 5 stjärnor och granska produkterna på vår webbplats.
- 6. Social delning: Jag kommer att dela den med mina vänner på sociala medier. (#konsument)
- Sammanfattning: ►Direkt hänvisning ►Tangible referral ►Community referral ►Implied referral ►Online review ►Social sharing
- Följ @sisudigital.fi för att få fler marknadsföringsnyheter och proffshacks för sociala medier! Om du gillar det här inlägget, dela det gärna med dina vänner. #referralmarknadsföring
Se fler företagsexempel på marknadsföring med hänvisningar här!