Hacks för personligt varumärke på LinkedIn - 8 tips för att hacka din närvaro på LinkedIn

Att bygga upp ditt varumärke på LinkedIn är ett långvarigt arbete med många försök och misstag, men vi är här för att hjälpa dig att komma igång!

Den världsomspännande pandemin har förändrat människors vanor och tvingat dem att tillbringa mer tid hemma och därmed mer tid på webben. Genom Internet söker de nya sätt att underhålla sig och hitta mänskliga interaktioner. Fler och fler yrkesverksamma drar nytta av sitt personliga varumärke på LinkedIn för att hävda sin auktoritet, få kontakt med människor och söka jobb. Detta ger nya möjligheter för ditt företags leadsgenerering, innehållsmarknadsföring, annonskampanjer och mycket annat.

Det har aldrig varit bättre än nu att gå med i världens största nätverk av yrkesverksamma och bygga upp din närvaro på nätet. Här är våra 8 tips för att hacka ditt personliga varumärke på LinkedIn och skapa en närvaro på nätet.

  1. SEO-optimera din profil med relevanta sökord i rubriken, erfarenheten och allt innehåll (men vinn också över människorna genom att ge en personlig touch och berätta en historia i avsnittet om!).

  1. Lägg till projekt, vittnesmål eller rekommendationer från dina tidigare kollegor, arbetsgivare och kunder för att öka din trovärdighet. Du kan göra deras liv enklare genom att skriva vad du anser vara korrekt för dina färdigheter och ditt bidrag till arbetet/projekten, och acceptabelt för remissinstanserna. Detta ökar också dina chanser att de säger ja till att ge vittnesmålen, eftersom du i princip har gjort hela skrivandet.

  1. Hitta personer inom den yrkeskrets som du vill vara med i och ta kontakt med dem. Om du har tillgång till LinkedIn Premium kan du ta kontakt med dem som besöker din profil och använda dig av dina kostnadsfria InMail krediter. Kom också ihåg att ta kontakt med dina tidigare klasskamrater eller kollegor!

  1. Människor som dela innehåll på LinkedIn minst en gång i veckan har 10 gånger större sannolikhet att bli kontaktade för nya möjligheter än de som inte gör det. Det bästa sättet att vårda din publikrelation är genom att ge ditt innehåll autenticitet. Välj ett ämne som du är intresserad av och har erfarenhet av. Det är Bättre att gå in i en nisch. än att försöka tilltala alla med breda ämnen. Du vill locka till dig en viss typ av kontakter som ingår i den yrkescirkel som du vill vara med i. Om du inte är den person som är den mest lämpade för en viss typ av ämne är ditt varumärke inte särskilt starkt ännu.

  1. Gå med i branschgrupper där dina kontakter samlas. Leta inte efter de största grupperna, utan efter dem som är mest aktiva. Engagera dig med gruppmedlemmarna genom att ta kontakt, be om råd, kommentera ett ämne eller erbjuda något av värde gratis (branschtrender, whitepapers, konsultationer, till och med inspiration och uppmuntrande ord). Här är några saker som du bör tänka på:
  • Anmäl dig med ditt personliga konto, inte med din företagssida. Om du går in med ditt företagskonto kan det ge intryck av att du bara är där för att sälja. Dessutom är det alltid lättare att närma sig ett ansikte på en profil.
  • På tal om att sälja, Börja aldrig en konversation med ett säljande samtal., inte bara i LinkedIn-grupper, utan på LinkedIn i allmänhet. Ge mervärde, skapa förtroende och kontakter, så kanske folk är villiga att lyssna på ditt förslag.
  • Skapa din expertis och gruppnärvaro genom att ofta svara på frågor, publicera relevant innehåll och inleda diskussioner. Det är också en perfekt plats för att genomföra marknadsundersökningar.
  • De säkraste samtalsämnena är följande trender inom branschen, utbildnings- eller verksamhetsfrågor som människor kan relatera till. i sitt arbetsliv.

  1. Engagera dig, engagera dig och engagera dig: reagera, kommentera, ta kontakt med andra människor, tagga andra människor och låt dig själv bli taggad. När du ber om hjälp, var snäll och var mycket specifik om vad du vill ha hjälp med (säg inte bara: "Kan vi ringa ett samtal på 15 minuter?").
  • Det är särskilt viktigt att du vidtar åtgärder vid viktiga datum som är viktiga för ditt företag och dina kontakters företag. Till exempel produktlanseringar, kommande evenemang eller webbseminarier, firande av viktiga milstolpar osv.
  • Advokat LinkedIn till hela ditt företag. Föreställ dig hur många ledtrådar och möjligheter det kommer att ge om hela företaget deltar i varumärkesbyggande på LinkedIn.

  1. Konsekvens är nyckeln: dela ditt innehåll och engagera dig så mycket du kan. Ju mer du engagerar dig, desto mer kommer din profil att vara synlig för LinkedIn-användare.

  1. Stäng av avsnittet "Personer som också har tittat" på din profil för att hålla fokus på dig! (Inställningar och sekretess - Webbplatsinställningar - Personer som tittar på den här profilen tittar också)

När du finslipar dina färdigheter, utökar ditt nätverk eller stiger i karriärstegen, kom ihåg att ständigt uppdatera och optimera din profil så att den visar din senaste utveckling. Låt dig inte nedslås om ditt innehåll bara får några få gilla-markeringar till en början. Allt eftersom du skapar kontakt och engagerar dig kommer resultaten att bli bättre och bli värdefulla. Du kommer att få fler profilbesök, inbjudningar till anslutningar, engagemang i inlägg, befordringar av jobb och många fantastiska möjligheter. Må LinkedIn-spelet alltid vara till din fördel!

Medan du arbetar med din personliga profilering på LinkedIn kan du kolla in vår De 10 bästa statistiska uppgifterna om LinkedIn för dina 2021-strategier.

Följ Sisu Digital för fler insikter, hack och marknadsföringsnyheter om LinkedIn.

Dela det här inlägget

Dela på linkedin
Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email

Gillade du den här artikeln?

Vi har mycket mer! Anmäl dig till vår e-postlista och få de senaste nyheterna och artiklarna direkt till din inkorg varje vecka.

Fler inlägg

cold_email_featured_replaced

Steg-för-steg-guide för en kall e-postkampanj

E-postmarknadsföring är ett av de mest produktiva verktygen för att utveckla ditt företag. Det är gratis, personligt och direkt. Om du kämpar eller vill lära dig mer om en kall e-postkampanj har du kommit till rätt ställe där du kan hitta ditt svar grundligt.

Läs mer "
s-handel

Vad du behöver veta om S-handel

E-commerce (EC) är en förkortning för Electronic Commerce (elektronisk handel), medan S-commerce (SC) står för Social Media Commerce (handel via sociala medier) - köp och försäljning av varor och tjänster.

Läs mer "
sv_SESvenska

Här är en gåva till dig

.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev