Verkkosuunnittelu Suomen Yrittäjille

Suomen Yrittäjät löydät inspiroivia ja oivaltavia tarinoita yrittäjistä, startup-yritysten perustajista, yrityksen omistajista ja itsenäisistä ammatinharjoittajista kaikilta elämänaloilta Suomessa. Jokaisella on ainutlaatuinen tarina, erityisesti yrittäjillä. Heidän tarinansa epäonnistumisesta ja menestyksestä, kamppailusta ja kukoistuksesta voivat auttaa inspiroimaan ja rohkaisemaan ihmisiä omaksumaan yrittäjyyden tai tekemään asioita, joista he ovat intohimoisia, mutta joita he eivät ole koskaan aloittaneet.

Suomen Yrittäjät haluaa kunnioittaa yrittäjiä ja antaa tunnustusta heidän ahkeruudestaan ja panoksestaan talouteen ja yhteiskuntaan. Samalla järjestö haluaa tehdä yrittäjätarinoiden kokoelmastaan inspiraation lähteen, joka tukee kaikkia yrittäjyyden harrastajia Suomessa ja maailmalla.

Asiakkaan suosittelu

Teemme yhteistyötä Sisu Digital:n kanssa Suomen Yrittäjien koko verkkosivuston toteuttamiseksi. Koko ajan sivusto on toiminut moitteettomasti. Saamme yleisöltä paljon positiivista palautetta siitä, kuinka paljon he pitävät sivustosta. Suomen Yrittäjät näkyy myös Googlen haun ensimmäisellä sivulla joillakin avainsanoilla. Olen erittäin tyytyväinen Sisu Digital-tiimin palveluihin. 

Jos joku haluaa viedä digitaalisen markkinointistrategiansa seuraavalle tasolle, Sisu Digital on se, jonka kanssa kannattaa työskennellä. He suhtautuvat työhönsä hyvin intohimoisesti, ja tämän intohimon voi todella aistia. Kiitos ja jatkakaa hyvää työtä!

- Hanna Nguyen, Suomen Yrittäjien perustaja & toimitusjohtaja

II. Keskeiset ongelmat

Vuoden 2019 lopulla Hanna oli toisen vuoden opiskelija, jolla oli suuri visio. Hän näki, että Suomessa asuvilta kansainvälisiltä yrittäjiltä puuttui alustoja. Koska Hanna on itsekin yrittäjäharrastaja, brändin takana olevat ihmiset kiehtovat häntä. Hän halusi luoda yhteisön, jossa yrittäjät voivat jakaa matkojaan ja olla yhteydessä toisiinsa. 

Juuri noin, rentona sunnuntai-iltana, syntyi ajatus. Hanna otti välittömästi yhteyttä Sisu Digital:hen, jotta voisimme auttaa häntä toteuttamaan visionsa. 

Tehtävämme oli rakentaa luotettava, intuitiivinen ja inspiroiva verkkosivusto, joka voi houkutella yrittäjiä kaikkialta Suomesta. Verkkosivuston ohella kehitimme Suomen Yrittäjien kanssa myös kattavan markkinointi- ja brändistrategian.

III. Ratkaisumme

Kun Hanna tuli luoksemme sunnuntaina, verkkosivuston rakenne oli rakennettu ja valmis käynnistettäväksi jo seuraavana päivänä.

Kyllä, mitä tahansa asiakkaamme haluavatkin, toimitamme sen mahdollisimman nopeasti ja taitavasti.

Hannalla on neljä tavoitetta brändilleen. Verkkosivusto ja markkinointistrategia rakennettiin näitä tavoitteita silmällä pitäen.

  • Edistetään yrittäjyyttä Suomessa ja autetaan ihmisiä ymmärtämään, olisiko yrityksen perustaminen heitä varten vai olisiko yrittäjähenkinen ajattelutapa vain tarpeen heidän ammatillisen kehityksensä edistämiseksi. Hanna halusi, että ihmiset ymmärtäisivät sekä yrittäjyyden ylä- että alamäet aitojen tarinoiden kautta, joita parhaiten tietävät ihmiset kertovat.

 

  • Kunnioitetaan yrittäjiä ja juhlitaan niitä, jotka ovat hiljaisesti antaneet panoksensa yhteiskunnallemme. Useimmiten vain suuret brändit ja niiden saavutukset ovat tunnettuja yleisölle. Myös pienet brändit ja ihmiset niiden takana ansaitsevat tunnustusta. 

 

  • Samanhenkisten ihmisten yhdistäminen. Suomen Yrittäjät on paikka, josta ihmiset voivat löytää inspiraatiota, tietoa ja tukea. Se on yhteisö, jossa ihmiset voivat samaistua toisiinsa ja löytää voimavaroja jatkaa silloinkin, kun asiat ovat vaikeita. Se on lähde kaikille, jotka haluavat oppia lisää suomalaisesta startup-ekosysteemistä.

 

  • Kerro tarina. Suomen Yrittäjillä keskiössä on aina ihminen. Yrittäjyys on muutakin kuin yrityksen rakentamista. Joillekin se on elämäntapa.

IV. Vaikutukset

Verkkosuunnittelu

Yhteisön rakentamiseksi on ensin saatava ihmisten luottamus. Hannan tavoitteet Suomen Yrittäjille auttoivat meitä ymmärtämään brändin arvoja, minkä vuoksi pystyimme onnistuneesti välittämään heidän viestinsä yleisölle ja rakentamaan luottamusta siitä käsin.

Yleisöltä saamamme palaute oli loistavaa. Verkkosivujemme kävijöiden mielestä alusta on siisti, informatiivinen ja luottamusta herättävä. Jotkut jopa luulivat, että kyseessä on valtion organisaation verkkosivusto.

 

Digitaalinen markkinointi ja brändistrategia

Sivuston rakentamisen jälkeen Sisu Digital järjesti nopeasti lead generation -kampanjan, jossa kutsuttiin yrittäjiä ympäri Suomea kertomaan tarinansa. Määrittelimme myös, että tarinat esitetään kahdessa muodossa: artikkelina ja elokuvana (videona).

Sunnuntaina idea syntyi. Maanantaina verkkosivusto oli valmis. Tiistaina löysimme Suomen Yrittäjien ensimmäisen johtolangan. Yhdessä Hannan kanssa siirryimme liikkeelle haastattelun sopimiseksi ja yrittäjän tarinan kertovan videon kuvaamiseksi. 

 

Samana tiistaina ensimmäinen juttu julkaistiin Suomen Yrittäjien nettisivuilla, ja vastaanotto oli valtava.

Yhdessä viikossa verkkosivusto sai 16 000 kävijää. 

 

Tämän vauhdin myötä Sisu Digital sai myös luottamuksen siihen, että voimme huolehtia markkinointistrategiasta kokonaisuudessaan. Viestinnästä sisältöstrategiaan autoimme Suomen Yrittäjiä parantamaan brändimielikuvaa, esittämään parempaa sisältöä ja tavoittamaan enemmän ihmisiä. 

 

Sosiaalisen median kanavissa autoimme asiakastamme kasvattamaan ja saamaan yhteensä 6000 seuraajaa.

Verkkosivustolla asiakkaamme saa jatkuvasti 1000 kävijää päivässä.

 

Syvin vaikutus on hakukoneoptimointi. Suomen Yrittäjät on sijoittunut ykköseksi kaikilla yrittäjyyttä, yrittäjiä ja yrityksen perustamista Suomessa käsittelevillä hakusanoilla. Sisu Digital:n SEO-strategian avulla asiakkaidemme yritykset löytyvät helpommin.

Vielä on paljon tehtävää, jotta Hanna voisi saavuttaa Suomen Yrittäjien tavoitteet. Tällä hetkellä meillä on järjestön kanssa meneillään projekti. Se on uudistushanke, jonka tavoitteena on:

  • Esittele erityyppistä sisältöä, joka havainnollistaa yrittäjien matkoja.
  • Paremman tavan löytäminen verkkosivuston navigoinnin parantamiseksi
  • Paremman käyttäjäkokemuksen tarjoaminen kävijöille eri kosketuspisteissä (sosiaalisen median kanavat - verkkosivusto).
  • Kerää markkinointitietoja verkkosivuston kävijöiden käyttäytymisen ymmärtämiseksi.

Joka kuukausi järjestämme Suomen Yrittäjien kanssa sisäisen työpajan, jossa vaihdamme kuulumisia, jaamme tietoa, ehdotamme uusia ideoita ja autamme asiakkaitamme toteuttamaan markkinointistrategiansa.

Muut hankkeet

Reactron-Technologies-Markkinointi-strategia

Reactronin markkinointistrategia

Täydellinen markkinointiratkaisu hektisesti kasvavalle startup-yritykselle. Tuimme Reactronia markkina-analyysissä, markkinointistrategian kehittämisessä ja tarkistimme sitten verkkosivuston ja sisällön suorituskyvyn SEO-painotteisella lähestymistavalla.

Lue lisää "

Verkkosuunnittelu & SEO Stereoscape-sivustolle

Muunnamme verkkosivuston ja liiketoiminnan verkkokäyttöliittymän, joka tarjoaa AR- ja VR-ratkaisuja, interaktiivisia ratkaisuja markkinointiin ja myyntiin, oppimiseen ja työskentelyn avustamiseen. Jos web-suunnittelu on huolesi, ota meihin yhteyttä kuulemista varten.

Lue lisää "