UI/ UX & Web Design OpenOceanille

Rakensimme OpenOceanin verkkosivuston uudelleen tyhjästä. Tuloksena on raikas, moderni ja toimiva verkkosivusto, jonka avulla OpenOcean voi tavoittaa kohderyhmänsä paremmin.

Asiakkaan suosittelu

Työskentelin Danielin kanssa projektissa, jossa päivitimme OpenOceanin verkkosivustoa markkinoinnin parantamiseksi.
Etsin tiimiä, joka ymmärtää, että suunnittelun lisäksi toiminnallisuus ja tietoon perustuva lähestymistapa ovat nykyään olennaisia hyödyllisen verkkosivuston ylläpitämisessä. Palvelu ja viestintä olivat nopeaa ja ammattimaista. Meillä oli asiantunteva ja avoin keskustelu siitä, mitä tehdään milläkin aikataululla. Tämä oli sujuvin verkkosivuston käyttöönotto, jonka olen tähän mennessä kokenut. Suosittelen Danielin ja hänen tiiminsä käyttämistä verkkosivuston laadun tarkistamiseen. He osoittautuivat erittäin luotettaviksi ja toimittivat sovitut tulokset.

- Janina Salo-Glasemann, markkinointijohtaja

I. Tietoja OpenOceanista

OpenOcean on alkuvaiheen pääomasijoitusyhtiö, joka sijoittaa tietointensiivisiin ohjelmistoyrityksiin. Yritys sitoutuu perustajien kanssa rakentamaan ja skaalaamaan maailmanlaajuisia yrityksiä, jotka tarjoavat vankkoja teknologiaratkaisuja.

Verkkosivusto: https://openocean.vc/

II. Keskeiset ongelmat

Asiakas ei tunne, että hän omistaa verkkosivustonsa.

10 vuotta sitten perustettiin OpenOcean ja rakennettiin sen verkkosivusto. Se oli virkistävä, innovatiivinen ja sopiva pääomasijoitusyhtiölle, joka sijoittaa teknologian tulevaisuuteen. Kuten kaikki muukin elämässä, mikään ei kuitenkaan kestä ikuisesti. Kymmenen vuotta myöhemmin OpenOceanin verkkosivusto koki ajan julman maun, ja yritys tajusi, että oli aika tehdä muutos. 

Verkkosivustosta on tullut vanhentunut, vanhanaikainen ja jäykkä, ja sen hallinta oli tuskallista.

Ongelmia oli monia:

  • Verkkosivustolla navigointi oli sietämätöntä. Tarvittavien asioiden löytäminen oli vielä vaikeampaa. Itse asiassa puolet kävijöistä ei löytänyt etsimäänsä. Tämän seurauksena hyppyprosentti, sivustolla vietetty aika ja konversioaste kärsivät.
  • Verkkosivusto/palvelin oli jatkuvasti poissa käytöstä. Syy on ollut tuntematon, mutta erittäin huonon hostingin takia.
  • Osa verkkosivustosta oli kovakoodattu. Yritys koki, ettei sillä ole omistusoikeutta omaan verkkosivustoonsa, koska se ei voinut tehdä edes pieniä muutoksia turvautumatta kehittäjään. 
  • OpenOcean halusi verkkosivuston, joka on dynaaminen, moderni ja helposti hallittava. Tärkeintä oli, että he halusivat tehdä muutoksia aina halutessaan. Toisaalta heidän silloinen kehittäjänsä ei vastannut heidän tarpeisiinsa, ja heitä oli vaikeampi tavoittaa.
  • Verkkosivuilla oli paljon liikennettä. Kerätyt tiedot olivat kuitenkin suodattamattomia, joten niiden merkitys liiketoiminnalle oli vähäinen. Näin ollen asiakas ei pystynyt hyödyntämään tietoja päätöksentekoon vaikuttamisessa.
  • On tarpeen ottaa käyttöön uusia ominaisuuksia ja integroida markkinointi verkkosivustoon. Esimerkiksi chatbotin avulla on ymmärrettävä paremmin verkkosivuston kävijöitä, heidän tarpeitaan ja käyttäytymistään; tapahtumakalenteri, jotta ihmiset näkevät helposti, mitä on tulossa; uudet laskeutumissivut eri kohderyhmille jne.

III. Ratkaisumme

Rakenna verkkosivusto uudelleen täysin uudella web-järjestelmällä ja kehyksellä, joka on täysin räätälöity OpenOceanin tarpeita varten. Kehittäjämme auttoi yritystä rakentamaan oman verkkosivuteeman käyttäjäystävällisen Page Builderin avulla. Tämän ansiosta asiakas pystyi hallitsemaan täysin kaikkia verkkosivustonsa elementtejä. 

Lisäksi verkkosivusto kaipasi kipeästi uudistusta. OpenOcean työskenteli UX-suunnittelijamme kanssa ideoidakseen verkkosivustolle uutta ulkoasua, mutta myös havaitakseen sen mahdolliset ongelmat ja parantaakseen käytettävyyttä.

IV. Vaikutukset

Loimme OpenOceanin unelmasivuston:

  • Luotettava, helppokäyttöinen ja nopea ottaa käyttöön ja tehdä muutoksia.
  • Nopea lataus ja nopea suorituskyky.
  • Kauniisti muotoiltu, selkeä ja nykyaikainen visuaalinen ilme.
  • Käyttäjäystävällinen, helppokäyttöinen ja informatiivinen.
  • Vähennä riippuvuutta kovasta koodista.

 

Kukoistava verkkosivusto, jossa on nykyaikaisia, asiakaskeskeisiä ja markkinointia edistäviä ominaisuuksia:

  • Tehokas ja dynaaminen lomakejärjestelmä. Ennen kuin verkkovieraat lähettävät ehdotuksensa ja jättävät pitch deckinsä, OpenOcean haluaa varmistaa, että molempien osapuolten aika kuluu hyvin. Lomake luo kysymyksiä annettujen vastausten perusteella. Jos järjestelmä havaitsee, että kyseessä on yrityksen kannalta erittäin relevantti potentiaalinen henkilö, se aktivoi lomakkeen täyttämisen, jotta käyttäjä voi syöttää yhteystietonsa.

 

verkkosuunnittelu UX/UI OpenOcean

 

  • Reagoiva chat-laatikko. Lomakejärjestelmän tapaan myös chatbox tarjoaa verkkovierailijoille lisää tietoa ja kertoo heille, onko OpenOcean oikea ratkaisu heille. Erona on se, että chat-laatikko on kohdennetumpi, ja siinä syvennytään syvemmälle potentiaalisten asiakkaiden rahoitustilanteeseen ennen kuin tarjotaan henkilökohtaista yhteydenottoa. 

 

 

verkkosuunnittelu UX/UI OpenOcean

 

  • Ajantasainen tapahtumakalenteri. OpenOcean etsii jatkuvasti uusia ja lahjakkaita startup-yrityksiä, joilla on huipputeknologiaa. Siksi yrityksellä on aina tapahtumia, joiden avulla se voi levittää brändin tunnettuutta ja kerätä lisää potentiaalisia asiakkaita. Siksi tarvitaan paikka, josta verkkokävijät voivat löytää kaikki tulevat uutiset ja tapahtumat.

 

verkkosuunnittelu UX/UI OpenOcean

 

 

Mitä tahansa OpeanOcean haluaa, me toimitamme sen.

Projektimme loppupuolella asiakas esitti kiireellisen pyynnön: tärkeä ominaisuus oli saatava käyttöön ennen lehdistötiedotteen julkaisemista. Teknisestä näkökulmasta kyseessä oli melko monimutkainen ominaisuus, ja OpenOcean halusi saada sen valmiiksi yhdessä viikossa.

Älä sano enempää.

Me Sisu Digital:ssä olemme joustavia ja vastuullisia asiakkaidemme tarpeiden suhteen. Olemme aina valmiita hyppäämään mukaan heti.

Esittelyssä: OpenOceanin interaktiivinen automaation markkinakartta

 

verkkosuunnittelu UX/UI OpenOcean

 

Kartta tehtiin yksinkertaisesta CSV-tiedostosta, joka sisälsi 120 automaatio-ohjelmistoyritystä, jotka olivat eri-ikäisiä, erikokoisia ja eri alasegmenttejä. Kun kartta on sisällytetty verkkosivustoon, siitä tulee tehokas työkalu, jossa käyttäjät voivat suodattaa yrityksiä maantieteellisesti, klikata kutakin yritystä nähdäkseen lisätietoja siitä, löytää sen verkkosivuston ja nähdä, kuka on investoinut ja kuinka paljon. 

Muut hankkeet

Verkkosuunnittelu & SEO Stereoscape-sivustolle

Muunnamme verkkosivuston ja liiketoiminnan verkkokäyttöliittymän, joka tarjoaa AR- ja VR-ratkaisuja, interaktiivisia ratkaisuja markkinointiin ja myyntiin, oppimiseen ja työskentelyn avustamiseen. Jos web-suunnittelu on huolesi, ota meihin yhteyttä kuulemista varten.

Lue lisää "

Verkkosuunnittelu Thirdpresence-sivustolle

Rakensimme Thirdpresenselle toimivan ja nopeasti reagoivan verkkosivuston, jolla esiteltiin heidän kehittynyttä Contextual Buying Intent Data Platform -alustaansa. Jos web-suunnittelu on huolesi, ota meihin yhteyttä ja pyydä konsultaatiota.

Lue lisää "