Verkkosuunnittelu
Yhteisön rakentamiseksi on ensin saatava ihmisten luottamus. Hannan tavoitteet Suomen Yrittäjille auttoivat meitä ymmärtämään brändin arvoja, minkä vuoksi pystyimme onnistuneesti välittämään heidän viestinsä yleisölle ja rakentamaan luottamusta siitä käsin.
Yleisöltä saamamme palaute oli loistavaa. Verkkosivujemme kävijöiden mielestä alusta on siisti, informatiivinen ja luottamusta herättävä. Jotkut jopa luulivat, että kyseessä on valtion organisaation verkkosivusto.
Digitaalinen markkinointi ja brändistrategia
Sivuston rakentamisen jälkeen Sisu Digital järjesti nopeasti lead generation -kampanjan, jossa kutsuttiin yrittäjiä ympäri Suomea kertomaan tarinansa. Määrittelimme myös, että tarinat esitetään kahdessa muodossa: artikkelina ja elokuvana (videona).
Sunnuntaina idea syntyi. Maanantaina verkkosivusto oli valmis. Tiistaina löysimme Suomen Yrittäjien ensimmäisen johtolangan. Yhdessä Hannan kanssa siirryimme liikkeelle haastattelun sopimiseksi ja yrittäjän tarinan kertovan videon kuvaamiseksi.
Samana tiistaina ensimmäinen juttu julkaistiin Suomen Yrittäjien nettisivuilla, ja vastaanotto oli valtava.
Yhdessä viikossa verkkosivusto sai 16 000 kävijää.
Tämän vauhdin myötä Sisu Digital sai myös luottamuksen siihen, että voimme huolehtia markkinointistrategiasta kokonaisuudessaan. Viestinnästä sisältöstrategiaan autoimme Suomen Yrittäjiä parantamaan brändimielikuvaa, esittämään parempaa sisältöä ja tavoittamaan enemmän ihmisiä.
Sosiaalisen median kanavissa autoimme asiakastamme kasvattamaan ja saamaan yhteensä 6000 seuraajaa.
Verkkosivustolla asiakkaamme saa jatkuvasti 1000 kävijää päivässä.
Syvin vaikutus on hakukoneoptimointi. Suomen Yrittäjät on sijoittunut ykköseksi kaikilla yrittäjyyttä, yrittäjiä ja yrityksen perustamista Suomessa käsittelevillä hakusanoilla. Sisu Digital:n SEO-strategian avulla asiakkaidemme yritykset löytyvät helpommin.
Vielä on paljon tehtävää, jotta Hanna voisi saavuttaa Suomen Yrittäjien tavoitteet. Tällä hetkellä meillä on järjestön kanssa meneillään projekti. Se on uudistushanke, jonka tavoitteena on:
- Esittele erityyppistä sisältöä, joka havainnollistaa yrittäjien matkoja.
- Paremman tavan löytäminen verkkosivuston navigoinnin parantamiseksi
- Paremman käyttäjäkokemuksen tarjoaminen kävijöille eri kosketuspisteissä (sosiaalisen median kanavat - verkkosivusto).
- Kerää markkinointitietoja verkkosivuston kävijöiden käyttäytymisen ymmärtämiseksi.
Joka kuukausi järjestämme Suomen Yrittäjien kanssa sisäisen työpajan, jossa vaihdamme kuulumisia, jaamme tietoa, ehdotamme uusia ideoita ja autamme asiakkaitamme toteuttamaan markkinointistrategiansa.