Webbdesign för företagare i Finland

Företagare i Finland Här hittar du inspirerande och insiktsfulla berättelser om entreprenörer, startup-grundare, företagare och egenföretagare från alla samhällsskikt i Finland. Alla har en unik berättelse, särskilt företagare. Deras berättelser om misslyckanden och framgångar, om att kämpa och blomstra kan bidra till att inspirera och uppmuntra människor att omfamna entreprenörskap eller att göra saker som de brinner för men som de aldrig har kommit igång med.

Entrepreneurs of Finland vill hedra företagare och ge erkännande åt deras hårda arbete och bidrag till ekonomin och samhället. Samtidigt vill organisationen göra sin samling av entreprenörshistorier till en inspirationsresurs för att stödja alla entreprenörskapsentusiaster i Finland och runt om i världen.

Kundens vittnesmål

Vi samarbetar med Sisu Digital för att göra hela webbplatsen för Entrepreneurs of Finland. Under hela tiden har webbplatsen fungerat smidigt. Vi får mycket positiv feedback från vår publik hur mycket de gillar webbplatsen. Entrepreneurs of Finland visas också på första sidan i Googles sökning för vissa nyckelbegrepp. Jag är mycket nöjd med tjänsterna från Sisu Digital-teamet. 

För alla som vill ta sin digitala marknadsföringsstrategi till nästa nivå är Sisu Digital den du bör samarbeta med. De är mycket passionerade om vad de gör, man kan verkligen känna den passionen. Tack och fortsätt med det goda arbetet!

- Hanna Nguyen, grundare och vd för Entrepreneurs of Finland

II. Viktiga problem

I slutet av 2019 var Hanna en andraårsstudent med en stor vision. Hon såg att det saknades plattformar för internationella företagare som bodde i Finland. Eftersom Hanna själv är en entreprenörskapsentusiast är hon fängslad av människorna bakom varumärket. Hon ville skapa en gemenskap där entreprenörer kan dela med sig av sina resor och få kontakt med varandra. 

En enkel söndagskväll, på en avslappnad söndagskväll, föddes en idé. Hanna tog genast kontakt med Sisu Digital för att vi skulle kunna hjälpa henne att förverkliga sin vision. 

Vårt uppdrag var att bygga en tillförlitlig, intuitiv och inspirerande webbplats som kan locka företagare från hela Finland. Tillsammans med webbplatsen arbetar vi också med Entrepreneurs of Finland för att utveckla en omfattande marknadsförings- och varumärkesstrategi.

III. Våra lösningar

Efter att Hanna kom till oss på söndagen byggdes webbplatsstrukturen och var redo att lanseras redan nästa dag.

Ja, vad våra kunder än vill ha, så levererar vi det så snabbt och skickligt som möjligt.

Hanna har fyra mål för sitt varumärke. Webbplatsen och marknadsföringsstrategin byggdes med dessa mål i åtanke.

  • Främja entreprenörskap i Finland och hjälpa människor att inse om det är något för dem att starta ett företag, eller om de helt enkelt ska anta ett entreprenörstänkande för att komma vidare i sin yrkesmässiga utveckling. Hanna ville att människor skulle förstå både upp- och nedgångarna med företagande genom de autentiska berättelser som berättas av människor som vet bäst.

 

  • Vi hedrar entreprenörer och firar dem som i tysthet har bidragit till vårt samhälle. Oftast är det nämligen bara stora varumärken och deras prestationer som är kända för allmänheten. Små varumärken och människorna bakom dem förtjänar också erkännande. 

 

  • Att knyta samman likasinnade människor. Entrepreneurs of Finland är en plats där man kan hitta inspiration, kunskap och stöd. Det är en gemenskap där människor kan relatera till varandra och hitta styrkorna för att fortsätta även när det blir svårt. Det är en källa för alla som vill lära sig mer om det finska startup-ekosystemet.

 

  • Berätta historien. För Entrepreneurs of Finland ligger fokus alltid på människan. Entreprenörskap är mer än att bara bygga ett företag. För vissa människor är det en livsstil.

IV. Konsekvenser

Webbdesign

För att bygga upp en gemenskap måste man först vinna människors förtroende. Hannas mål för Entrepreneurs of Finland hjälpte oss att förstå varumärkets värderingar, och därför kunde vi framgångsrikt förmedla deras budskap till allmänheten och bygga upp förtroendet därifrån.

Responsen vi fick från publiken var fantastisk. För våra webbplatsbesökare är plattformen snygg, informativ och pålitlig. Vissa trodde till och med att detta var en webbplats för en statlig organisation.

 

Strategi för digital marknadsföring och varumärke

Efter att webbplatsen hade byggts organiserade Sisu Digital snabbt en kampanj för att generera ledtrådar och bjöd in företagare från hela Finland att dela med sig av sina berättelser. Vi bestämde också att berättelserna skulle presenteras i två format: en artikel och en film (video).

I söndags kom idén till stånd. På måndagen var webbplatsen klar. På tisdagen hittade vi den allra första ledtråden till Entrepreneurs of Finland. Tillsammans med Hanna rörde vi oss genom motionen för att ordna en intervju och filma videon som berättar entreprenörens historia. 

 

Samma tisdag publicerades den första artikeln på Entrepreneurs of Finlands webbplats och responsen var enorm.

På en vecka fick webbplatsen 16 000 besökare. 

 

Med denna dynamik fick Sisu Digital också förtroende för att vi kan ta hand om marknadsföringsstrategin i sin helhet. Från kommunikation till innehållsstrategi hjälpte vi Entrepreneurs of Finland att förbättra sin varumärkesbild, presentera bättre innehåll och nå fler människor. 

 

På sociala medier hjälpte vi vår kund att växa och få totalt 6 000 följare.

Vår kund får en konstant trafik på 1 000 personer per dag på webbplatsen.

 

Den mest djupgående effekten är SEO. Entrepreneurs of Finland har placerat sig först på alla sökord som handlar om företagande, entreprenörer och att starta företag i Finland. Sisu Digital:s SEO-strategi gör det möjligt för våra kunders företag att hittas lättare.

Det finns fortfarande mycket att göra för att hjälpa Hanna att uppnå sina mål för Entrepreneurs of Finland. För närvarande har vi ett pågående projekt med organisationen. Det är ett förnyelseprojekt som syftar till att:

  • Presentera olika typer av innehåll som illustrerar entreprenörernas resor.
  • Hitta ett bättre sätt att förbättra navigeringen på webbplatsen
  • Ge en bättre användarupplevelse för besökare vid olika kontaktpunkter (sociala medier - webbplats).
  • Samla in marknadsföringsdata för att förstå webbplatsbesökarnas beteende.

Varje månad har vi en intern workshop med Entrepreneurs of Finland för att ta reda på vad som hänt, dela kunskap, föreslå nya idéer och hjälpa våra kunder att genomföra sin marknadsföringsstrategi.

Andra projekt

Reactron-Technologies-Marknadsföringsstrategi

Marknadsföringsstrategi för Reactron

En komplett marknadsföringslösning för en hektisk tillväxtstart. Vi stödde Reactron med marknadsanalys, utveckling av marknadsföringsstrategier och granskade sedan webbplatsens och innehållets prestanda med ett SEO-orienterat tillvägagångssätt.

Läs mer "

Webbdesign och SEO för Stereoscape

Vi omvandlar webbplatsen och online-gränssnittet för företag som tillhandahåller AR, VR, interaktiva lösningar för marknadsföring och försäljning, lärande och arbetshjälp. Om webbdesign är din angelägenhet, kontakta oss för en konsultation.

Läs mer "