Webbdesign
För att bygga upp en gemenskap måste man först vinna människors förtroende. Hannas mål för Entrepreneurs of Finland hjälpte oss att förstå varumärkets värderingar, och därför kunde vi framgångsrikt förmedla deras budskap till allmänheten och bygga upp förtroendet därifrån.
Responsen vi fick från publiken var fantastisk. För våra webbplatsbesökare är plattformen snygg, informativ och pålitlig. Vissa trodde till och med att detta var en webbplats för en statlig organisation.
Strategi för digital marknadsföring och varumärke
Efter att webbplatsen hade byggts organiserade Sisu Digital snabbt en kampanj för att generera ledtrådar och bjöd in företagare från hela Finland att dela med sig av sina berättelser. Vi bestämde också att berättelserna skulle presenteras i två format: en artikel och en film (video).
I söndags kom idén till stånd. På måndagen var webbplatsen klar. På tisdagen hittade vi den allra första ledtråden till Entrepreneurs of Finland. Tillsammans med Hanna rörde vi oss genom motionen för att ordna en intervju och filma videon som berättar entreprenörens historia.
Samma tisdag publicerades den första artikeln på Entrepreneurs of Finlands webbplats och responsen var enorm.
På en vecka fick webbplatsen 16 000 besökare.
Med denna dynamik fick Sisu Digital också förtroende för att vi kan ta hand om marknadsföringsstrategin i sin helhet. Från kommunikation till innehållsstrategi hjälpte vi Entrepreneurs of Finland att förbättra sin varumärkesbild, presentera bättre innehåll och nå fler människor.
På sociala medier hjälpte vi vår kund att växa och få totalt 6 000 följare.
Vår kund får en konstant trafik på 1 000 personer per dag på webbplatsen.
Den mest djupgående effekten är SEO. Entrepreneurs of Finland har placerat sig först på alla sökord som handlar om företagande, entreprenörer och att starta företag i Finland. Sisu Digital:s SEO-strategi gör det möjligt för våra kunders företag att hittas lättare.
Det finns fortfarande mycket att göra för att hjälpa Hanna att uppnå sina mål för Entrepreneurs of Finland. För närvarande har vi ett pågående projekt med organisationen. Det är ett förnyelseprojekt som syftar till att:
- Presentera olika typer av innehåll som illustrerar entreprenörernas resor.
- Hitta ett bättre sätt att förbättra navigeringen på webbplatsen
- Ge en bättre användarupplevelse för besökare vid olika kontaktpunkter (sociala medier - webbplats).
- Samla in marknadsföringsdata för att förstå webbplatsbesökarnas beteende.
Varje månad har vi en intern workshop med Entrepreneurs of Finland för att ta reda på vad som hänt, dela kunskap, föreslå nya idéer och hjälpa våra kunder att genomföra sin marknadsföringsstrategi.