Reactron-Technologies-Marknadsföringsstrategi

Marknadsföringsstrategi för Reactron

En komplett marknadsföringslösning för en hektisk tillväxtstart. Vi stödde Reactron med marknadsanalys, utveckling av marknadsföringsstrategier och granskade sedan webbplatsens och innehållets prestanda med ett SEO-orienterat tillvägagångssätt.

Kundens vittnesmål

Det var en trevlig upplevelse att arbeta med Daniel och Sisu-teamet. De uppmärksammade våra behov och ansträngde sig för att förstå vår verksamhet och våra problem. Daniel har gett oss mycket användbar och praktisk rådgivning genom en rad strategiska möten. Tack vare Sisu Digital:s hjälp har vi nu en tydligare syn på hur vi ska förbättra vår marknadsföringsstrategi. Dessutom har kommunikationen varit öppenhjärtig, enkel och snabb. Sisu har visat sig vara en professionell och pålitlig partner, och jag kan varmt rekommendera Sisu Digital-teamet.

Trung Nguyen - VD och medgrundare

I. Om Reactron

Reactron Technologies är en konsultbyrå för ny teknik. Teamet grundades 2019 och växer snabbt. Reactrons expertis omfattar mobilutveckling (React Native, Android, iOS), webbutveckling (React.js, Gatsby.js, Angular), backendutveckling (Java, Python, Spring Framework, Django, Flash, Serverless) och infrastruktur (AWS, Google Cloud, Digital Ocean).

Webbplats: reactron.dev

II. Viktiga problem

Att arbeta med Reactron är en mycket intressant erfarenhet för Sisu-teamet eftersom Reactron behöver ett brett utbud av marknadsföringslösningar, inte en specifik marknadsföringstjänst. Som ett ungt nystartat företag vill Reactron satsa mer på marknadsföring. Och samtidigt behöver teamet en inriktning för att förbättra den interna medlemmens marknadsföringskunskaper. Sammantaget definierade vi de viktigaste utmaningarna som Reactrons marknadsföringsteam stod inför:

  • De vill skapa ett konstant flöde av leads. De flesta av de nuvarande leads kom från personliga nätverk och referenser.
  • Trafiken på webbplatsen kom organiskt till utan SEO-insatser. Resultatet var alltså instabilt.
  • Brist på idéer för långsiktigt medieinnehåll, inklusive blogginlägg och inlägg i sociala medier.

Ytterligare en utmaning i Reactron-fallet, som är densamma som i andra nystartade företag, är att de behöver marknadsföringstaktik som kan ge mest resultat med begränsade resurser. Det finns bara en marknadsförare i Reactron-teamet, som ansvarar för all marknadsföringsverksamhet. Det finns så många saker som Reactron-teamet vill göra för att öka försäljningen, men de behöver hjälp med hur de ska använda sina resurser mest effektivt.

III. Våra lösningar

1. Projektgranskning

Den första bedömningen är mycket viktig i början av varje projekt eftersom den är det första steget som ger oss värdefulla insikter om exakt hur vi kan hjälpa Reactron med dess marknadsföringsaktiviteter. Omprövningen omfattade allt försäljnings- och marknadsföringsmaterial (strategi, försäljningsunderlag, blogginlägg, inlägg i sociala medier etc.), webbplatsens inställning och prestanda, analys och rapporteringssystem.

Efter en noggrann genomgång föreslog vi att Reactron skulle få hjälp med att komplettera sin information om målkunden. Efter att ha förstått mer om kunden och det bästa sättet att närma sig dem kommer vi att veta exakt vilka marknadsföringstaktiker vi ska ägna oss åt.

Från denna granskningsprocess har vi också tillhandahållit en omfattande rapport om hur Reactron kan använda sina Google Analytics-, Google Search Console-, Google Tag Manager- och Google My Business-konton.

2. Marknadsföringsstrategi

Grundarbetet är mycket viktigt för att skapa rätt riktning för nästa steg. Det tog oss fyra sessioner i nära samarbete med Reactron-teamet för att färdigställa kundprofilen. Slutresultatet innefattar en grundlig beskrivning av följande:

  • Segmentering av målkunder
  • Kundpersonlighet
  • Kundresan
  • Strategi för innehåll

Vi tog fram en Canva-karta över kundresan, som är en tydlig bild av vilka uppgifter som måste göras under kundens köpresa, och framför allt kopplingen mellan försäljnings- och marknadsföringsuppgifter. Vi vet alla att försäljning och marknadsföring måste arbeta nära varandra för att få bättre kvalificerade leads. Vi bestämde oss för att arbeta särskilt med den här frågan så att Reactrons försäljnings- och marknadsföringsteam kan uppnå bästa möjliga resultat i framtiden.

3. Försäljningsmaterial

Med en bättre förståelse för målkunderna granskade vi också Reactrons försäljningsdokumentation. Vi tillhandahåller en ny mall för fallstudier och portföljer, som på ett effektivare sätt presenterar Reactrons kapacitet.

Vi ägnade tid åt att arbeta med företagets budskap på deras webbplats och sociala medier. Alla dessa varumärkens försäljningsmaterial är kraftfulla verktyg för att föra kunden vidare i försäljningsprocessen.

4. Verkstäder

Reactron har kontaktat Sisu för att förbättra teamets marknadsföringsfärdigheter. Därför har en serie workshops anordnats:

  • Sökordsforskning. Sökordsforskning ger en inblick i kundernas beteende och ger vägledning för all SEO-verksamhet. Workshopen omfattar de viktigaste begreppen inom sökordsforskning: hur man väljer rätt sökord, var man hittar idéer till sökord och lämpliga verktyg.
  • Google-annonser. Betald online-reklam är ett brett ämne, så det är svårt att täcka allting i en enda workshop. Men vi lyckades ändå förklara hur Google Ads fungerar, hur man effektivt skapar kampanjer och annonsgrupper och framför allt hur man skriver en bra annonstext.
  • Granskning av webbplatsen. Under workshopen granskar vi Reactrons webbplatsens struktur och inställning på nytt. Resultatet är en lista över hur vi kan förbättra webbplatsens prestanda och även en mall som teamet kan använda så att de nästa gång kan göra det själva.

IV. Konsekvenser

Inom tre månader levererade Sisu Digital en komplett lösning som täcker alla aspekter, inklusive marknadsföringsstrategi, SEO och annonsering. Vi bekräftade Reactrons grundarbete, gav dem en djupare förståelse för sin målgrupp och hur de ska komma närmare de potentiella kunderna. Tillsammans lade vi grunden för Reactrons marknadsföringsaktiviteter i framtiden.

I det här projektet är vi så stolta över att kunna ta oss an det från kundens perspektiv. Vi ägnade tid åt att verkligen ta reda på deras behov och affärsnatur när vi arbetade som en förlängd arm av deras marknadsföringsteam.

Andra projekt

Webbdesign för Thirdpresence

Vi byggde en funktionell och snabbresponsiv webbplats för Thirdpresence för att presentera deras avancerade Contextual Buying Intent Data Platform. Om webbdesign är ditt problem, kontakta oss för en konsultation.

Läs mer "

Webbdesign för företagare i Finland

Entrepreneurs of Finland är en ideell organisation som strävar efter att bli medlem i Helsingfors, Finland. Vi designar och bygger deras webbplats och hjälper deras entreprenörers berättelser att nå ut till en större publik.

Läs mer "
sv_SESvenska

Här är en gåva till dig

.
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev