UI/ UX- och webbdesign för OpenOcean
Vi byggde om OpenOceans webbplats från grunden. Resultatet är en fräsch, modern och funktionell webbplats som hjälper dem att bättre nå sin målgrupp.
"Vi samarbetade med Daniel och hans team på Sisu Digital för att förnya vår webbplats och dess SEO. Den tidigare webbplatsen byggdes med ett föråldrat ramverk. Den var buggig, långsam och svår att göra ändringar på. Den uppfyllde inte Stereoscapes behov av att spegla de snabba förändringarna i vår verksamhet och den dynamiska utvecklingen av vårt utbud av interaktiva 3D- och extended reality-lösningar (XR). Vi var inte heller nöjda med SEO, eftersom vi vill rankas för mer relevanta sökord och locka mer organisk trafik till vår webbplats. Under koronaviruskrisen är en stark närvaro på nätet viktigare än någonsin.
Sisu Digital Team är ett nöje att arbeta med. De hjälpte oss att lösa våra problem och levererade de resultat vi förväntade oss - i tid och inom budget. Under projektet visade de sig vara en kunnig, professionell och pålitlig partner. Veckovisa projektmöten höll alla parter informerade längs vägen, och deras agila team var flexibelt med våra önskemål, vilket jag uppskattar mycket.
Nu när den nya, optimerade webbplatsen är i drift kommer vi att fortsätta att samarbeta med Sisu Digital för att förbättra vår webbplats i Google-ranking."
- Heli Nelimarkka, ordförande för Stereoscape
Stereoscape är expert på AR, MR och VR samt 3D- och interaktiv teknik och lösningar som förändrar människors sätt att uppleva information så att de kan förstå mer, lära sig snabbare och arbeta smartare. Stereoscapes lösningar används i olika företagsfunktioner: marknadsföring och försäljning, lärande och utbildning, drift och underhåll. De har sina egna varumärkeslösningar SMARTSCAPE® och PROSCAPE® och har arbetat med många företag och stora varumärken, bland annat Nokia, Vaisala, Valmet, Fortum och Neste.
Webbplats: stereoscape.com
En webbplats är mycket viktig eftersom den är företagets ansikte utåt och det är där den digitala försäljningen och marknadsföringen sker.
Stereoscapes gamla webbplats byggde på ett tema med flera användningsområden och Visual Composer, en föråldrad sidbyggare. Att hantera den blir en plåga på grund av de många problemen:
Stereoscape ville bygga om den nuvarande webbplatsen med ett bättre ramverk som är lätt att använda, flexibelt att göra ändringar och med bättre marknadsintegration.
Den nuvarande SEO-prestandan (Search Engine Optimization) var inte heller så bra som förväntat:
Stereoscape ville undersöka vad som är fel med deras SEO, åtgärda problemen och få SEO att fungera för dem. De ville locka till sig mer organisk trafik av hög kvalitet från sin målgrupp och i slutändan fler leads, mer försäljning och mer vinst.
Sisu Digital som konsult har expertis inom SEO och vi var säkra på att genom att förbättra optimeringen av webbplatsen skulle kunden kunna förstärka sitt budskap till rätt målgrupp, locka fler kunder och öka vinsten.
Sisu Digital rekommenderade inte kunden att förlita sig på ett WordPress-tema och en föråldrad byggare som Visual Composer. Med tanke på Stereoscape's behov rekommenderade vi dem istället att ta ett bättre tillvägagångssätt: bygga om webbplatsen med ett nytt webbsystem och ramverk som är helt anpassat för deras egna behov: lätt att använda, snabbt att distribuera och göra ändringar, minska beroendet av hårdkod, snabb laddning och snabb prestanda, bättre marknadsföringsintegration.
Sisu Digital hjälpte Stereoscape-teamet att bygga sitt eget tema med hjälp av en användarvänlig Page Builder/Theme Builder för att få full kontroll över alla element på webbplatsen. Det valda verktyget är Elementor.
Med det gamla webbhotellet fanns det inget alternativ för en scenografisk webbplats. Alla ändringar på webbplatsen uppdaterades direkt på den aktiva webbplatsen. Den situationen kan leda till att webbplatsen plötsligt går sönder. Med den nya webbplatsen har Sisu åtgärdat detta stora problem.
Om SEO görs på rätt sätt kommer din webbplats med tiden att få en ökande mängd högkvalitativ trafik till din webbplats. Mer målinriktad trafik innebär fler ledtrådar, mer försäljning och mer vinst. Viktigast av allt är att du äger din webbplats och din organiska trafik - du behöver inte betala för och bli beroende av externa källor som Facebook-annonser, Google-annonser och LinkedIn-annonser.
Du kan förlita dig på kalla samtal, kalla e-postmeddelanden, annonsering och sociala medier för att få utgående trafik till din webbplats. Men i det långa loppet vill du ha inkommande, organisk trafik - människor som har ett problem och kommer till dig på ett naturligt sätt för att få den lösning de behöver, inte tvärtom.
Efter en inledande undersökning trodde vi att vi kunde föra Stereoscape till framkant när det gäller sökmotorernas synlighet.
Först åtgärdade vi de omedelbart identifierbara problemen, t.ex:
För det andra övade vi SEO-taktik på det aktuella innehållet på Stereoscape's webbplats: viktiga sidor och blogginlägg. Sisu-teamet granskade den gamla bloggen och föreslog förbättringar av följande problem:
Citatbyggande är en process där ditt företag omnämns på relevanta eller välrenommerade webbplatser, vilket ökar din trovärdighet hos Google och förbättrar din sökrankning. Vi granskade de befintliga citeringarna (16 webbplatser) och skapade en detaljerad rapport som innehåller mer än 100 potentiella citeringsplatser för Stereoscape och hur man kan presentera företaget bättre på dessa webbplatser.
Vi gav också riktlinjer för Stereoscape-teamet så att de aktivt kan förbättra SEO-prestandan internt på lång sikt. Riktlinjerna omfattar sökordsforskning, on-page SEO, lokal SEO och byggande av backlänkar.
Stereoscape har nu mycket mer kontroll över sin webbplats och SEO-prestanda.
Webbplatsen är lättare att uppdatera och teamet kan göra alla ändringar själva.
Webbplatsen lockar också till sig mer relevanta besökare, som med större sannolikhet kommer att förvandlas till heta leads. Inom tre månader fördubblades antalet intryck (hur många gånger en användare såg en länk till Stereoscape-webbplatsen). Stereoscape rankas också högre i Googles sökresultat på mer pengabetonade nyckelord, vilket kan leda till potentiella transaktioner i framtiden.
Vi byggde om OpenOceans webbplats från grunden. Resultatet är en fräsch, modern och funktionell webbplats som hjälper dem att bättre nå sin målgrupp.
Vi byggde en funktionell och snabbresponsiv webbplats för Thirdpresence för att presentera deras avancerade Contextual Buying Intent Data Platform. Om webbdesign är ditt problem, kontakta oss för en konsultation.
Entrepreneurs of Finland är en ideell organisation som strävar efter att bli medlem i Helsingfors, Finland. Vi designar och bygger deras webbplats och hjälper deras entreprenörers berättelser att nå ut till en större publik.
It has come to our attention that some individuals are falsely using our name, Sisu Digital to scam people on Telegram. We want to make it clear that we have no connection with these scammers, nor do we endorse their actions. We do not offer any shady, questionable jobs or hire people for such activities. If you encounter any suspicious activity, report it immediately. We are not responsible for any consequences if you follow the scammers. Be smart and take care of yourself!
Den här webbplatsen använder cookies så att vi kan ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookie-information lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen som du finner mest intressanta och användbara.
Strikt nödvändig Cookie bör alltid vara aktiverad så att vi kan spara dina inställningar för cookies.
Om du inaktiverar denna cookie kan vi inte spara dina inställningar. Det innebär att du måste aktivera eller inaktivera cookies igen varje gång du besöker denna webbplats.
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen, analysera vår trafik, anpassa våra annonser och vårt innehåll och tillhandahålla funktioner för sociala medier.
Aktivera först strikt nödvändiga cookies så att vi kan spara dina inställningar!